overgeven tijdens bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by LiittleOne, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Wel overgegeven/kokhalsen tijdens de zwangerschap tot plusminus 12 weken, maar tijdens de bevalling helemaal niet. Had eerlijk gezegd ook de hele dag niets gegeten toen, maar heb daar de hele dag niets van gemerkt (meestal word ik dan zo slap als een vaatdoek.)

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL

Schijnbaar kunnen verloskundige aan "overgeven" zien hoever je bent.... meestal gebeurd het namelijk bij 3-4 cm ontsluiting en bij 9......

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb overgegeven tijdens de bevalling. Was bij 8cm ontsluiting. Ze had er toen verteld dat het er bij kan horen. Een heeft het wel en de ander niet..

4. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,446
    2
    38
    Heb de hele zwangerschap wel regelmatig overgegeven door misselijkheid of gewoon na het tandenpoetsen.
    Was ook bang tijdens de bevalling te moeten overgeven door de hevige pijn, maar is niet gebeurd.
    Ik ben 27,5 uur (2 complete nachten overgeslagen) beziggeweest en heb maar 1 fruitkickreep en een schaaltje pudding met een boterham op.
    Kreeg pas weer honger nadat de ruggenprik was gezet, dus toen snel die pudding en boterham gegeten.
    Het eerstvolgende daarna was (eindelijk) een beschuitje met muisjes.....

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier ook tijdens de bevalling gespuugd. Ik had soep gegeten, dus het viel qua schade mee ;).
    Ik denk dat het komt omdat je zo erg veel inspanning levert.
    Ik had trouwens ook een verpleegster bij mn hoofd staan puffen die niet zo'n frisse adem had :(.
    Tijdens de zwangerschap bijna nooit gespuugd.

6. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Bij mijn eerste heb ik een aantal keer overgegeven en later op de ok vlak voor de keizersnee ook nog.
    Heerlijk hoor weeen en dan spugen nee geen pretje.

7. Reavelijn

Reavelijn Lid

Feb 14, 2012
    66
    0
    6
    Fulltime mommy van een lief meisje!
    Limburg
    Brrr.... ben ook heel erg bang te moeten overgeven tijdens de bevalling...
    hou dr totaal niet van.. maar ja uiteindelijk is het voor een goed doel denk ik dan :)

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb ook overgegeven tijdens de bevalling. Maar dat deed ik mijn hele zwangerschap al, dus het was niets nieuws. Maar het was bijzonder onprettig om tijdens die pijn te moeten spugen. Al gaf dat volgens mij wel weer extra druk en heb ik er een paar cm bij gespuugd ;) Overigens niet gegeten, dat kon ik niet. Maar wel veel gedronken omdat ik steeds dorst had. Overigens vond ik het spugen niet het ergste van de bevalling, dus het is me niet speciaal bijgebleven ofzo. Zie daar ook niet tegen op straks (wel tegen uitscheuren enzo, dat dan weer wel)

9. Reavelijn

Reavelijn Lid

Feb 14, 2012
    66
    0
    6
    Limburg
    Nou die paar cm das dan ook weer niet verkeerd! :D

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja al valt het wel weer tegen als je uren aan het spugen bent he. Dan gaat het niet meer zo op :p En ik maar drinken 'heb zo'n dorst!' Bwuuuuh! 'Meer drinken!' Bwuuuuhuuuhuuu! 'Meer!' :D

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    vergeven tijdens zwangerschap heeft niets te maken met overgeven tijdens bevalling
    ik heb bij mijn eerste bevalling op het punt van overgeven gestaan, maar heb het net niet gedaan. Dit was tijdens een perswee dat ik nog naast het verlosbed stond omdat de verpleegkundigen niet adequaat genoeg gereageerd hadden.

En of ik het bij mijn 2e bevalling wel of niet ga doen moet ik nog even afwachten.

12. Reavelijn

Reavelijn Lid

Feb 14, 2012
    66
    0
    6
    Limburg
    ojeee.... :p
    ben benieuwd hoe zal gaan verlopen! en het natuurlijk in geuren en kleuren vertellen heheh :p

13. impie

impie Actief lid

Dec 30, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij beide zwangerschappen overgegeven. Ze riepen tijdens het overgeven: dat is 3 cm of 8!
    (en ik had daarvoor al 6 dus...)
    Eerste keer kwam de chinese maaltijd eruit. Bij de tweede bevalling alleen water gedronken, dus....

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Heb de hele zwangerschap niet gespuugd, maar tijdens de bevalling wel. En dat had helaas niets met ontsluiting te maken, die kwam maar niet op gang... Was waarschijnlijk meer een combi van medicijnen en volledige uitputting.

15. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

Jul 20, 2010
    323
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap 1x over gegeven, maar tijdens de bevalling moest ik wel overgeven. Kan mij herinneren dat ik vroeg aan de verloskundige of het normaal is dat je moet overgeven tijdens het bevallen. Voelde me helemaal niet beroerd ofzo. Kwam gewoon ineens opzetten.
    Trouwens niet tijdens de persweeen hoeven over te geven.

16. Desii

Desii Actief lid

Nov 7, 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Alleen in het begin van de zwangerschap overgegeven en bij d bevalling best vaak weet niet hoe vaak precies sowieso keer of 10. Moet wel zeggen dat ik alles op 2 nachten geen slaap deed dus was misschien extra zwaar voor mijn lichaam.

Share This Page