Overgeven tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door RLSD, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Nee, nooit overgegeven. Ook niet misselijk geweest.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Yep bij allebei.. niet misselijk maar zomaar ineens over moeten geven. Wel netjes in een emmer gelukkig :rolleyes:
     
    RLSD vindt dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling was een keizersnede ivm stuitligging, dus die telt voor deze vraag niet mee ;)
    Bij mijn tweede bevalling heb ik rond de 4cm overgegeven. Was toen al een flink aantal uur bezig, moe, en trok de pijn niet.
    Bij mijn derde niet overgegeven. Wel toen het intenser werd dat ik me er even naar van voelde.

    Heel veel succes alvast bij je bevalling @RLSD! Ik hou je nog even in de gaten tot de kleine er is ♡
     
    RLSD vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Alle keren niet overgegeven of misselijk geweest.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  5. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hahaha ja herkenbaar, komen ze aanzetten met zo'n klein lullig spuugbakje. Rot op. Ik zei nog, ik heb een emmer nodig.. Resultaat was dus dat ik de verpleegkundige van boven tot beneden volledig onder gekotst heb.. :oops:
     
    G89 vindt dit leuk.
  6. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Thanks! :D
     
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Haha, ja die mini-kotsbakjes in het ziekenhuis zijn ook vreselijk onhandig! Ik gaf iemand meestal een placenta-bak die zijn wat groter en ook in de ziekenhuiskastjes te vinden. En ook al vaak meegemaakt dat het bij iemand die aan het bevallen is zó snel komt opzetten dat een bakje niet op tijd is. Ach ja, hoort er bij, meestal ook een teken dat de ontsluiting goed vordert.

    Zelf bij beide bevallingen niet overgegeven. Bij de tweede wel héél misselijk toen het ineens erg snel ging.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb beide keren wel overgegeven. Zat beide keren toen rond 8 cm volgens mij.

    Bij de eerste (met ruggenprik) kwam het zo spontaan en is de eerste lading over me heen gegaan. Met name omdat ik normaal precies weet wanneer ik wel en niet iets zou moeten pakken om over te geven. En ik dus eigenlijk altijd gewoon de wc haal. Dus ik dacht bij de eerste signalen nog wel even te hebben. Niet dus.

    De tweede keer helemaal niks aan pijnstilling gehad. Maar ook overgegeven rond 8 cm. Deze keer dus wel direct aangegeven. Toen kwamen ze ook met die kleine bakjes aanzetten. Al werkte dat hier wel. Had telkens net genoeg tijd dat ik een nieuw bakje kon krijgen.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  9. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    tot 24 weken vollop spugen daarna 2a 3 x per week en tijdens me bevalling ook bizar veel. ik heb zelfs liggen spugen terwijl ik zelf continue weg viel waardoor ze mijn hoofd scheef moesten houden.
    Not a pretty story:|
     
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij de 1e bevalling wel overgegeven. Bij de 2e niet.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  11. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ja ik heb ook tijdens mijn bevalling overgegeven. Ik had warme chocolademelk heel snel gedronken en dat viel niet goed.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  12. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Bij de laatste 2 weet ik zeker dat ik heb overgegeven. Bij de eerste 2 weet ik het niet helemaal zeker, maar ik denk het wel.
    Het was in ieder geval altijd vlak voor het persen. Niet dat ik misselijk was, maar ik denk meer omdat mijn lichaam zich leeg maakte voor de bevalling.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Alleen bij de 4e, niet heel erg, maar wel kotsmisselijk. Ik weet nog dat ik zei dat ik dat 10 keer erger vond dan de weeenstorm. Misselijk zijn was wel in 15 minuten voorbij want in korte tijd ging ik van 7 naar 10 cm, dus het zal wel rond de 7 cm zijn geweest.
     
    RLSD vindt dit leuk.
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja bij de eerste, maar toen had ik van te voren bedacht dat het een goed idee was om van te voren nog een chocolade muffin te eten :o: :| Inderdaad rond een cm of 7.
    De bevallingen daarna heb ik gezorgd dat ik zo min mogelijk gegeten had (en in mijn geval kon dat ook, want ik begin niet uit mezelf) en dat hielp wel. :)
     
    RLSD vindt dit leuk.
  15. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wow jeetje, dat is wel heel heftig zeg..
     
  16. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ja bij de eerste. En toen kwam de verloskundige en die zei dat ik niet had moeten eten. Had dat dan eerder gezegd (ik weet niet hoe ik t dan die 17 uur uit had moeten houdenik had echt honger)
     
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ja en ik spuug normaal werkelijk nooit!
     
  18. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik moest ook spugen uit het niets.
    Geloof dat ze er toen al bijna was, ik was iig al aan het persen en dat duurde maar 20 minuutjes. Gelukkig was man optijd met een bakje en was het ook maar 1 keer :D
     
  19. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik heb bij de bevalling vanaf 4cm ontsluiting aan een stuk door overgegeven (de bevalling duurde in totaal 24 uur.... zoontje lag verkeerd en had intense rugweeen). Niks hielp hierbij. Ik had werkelijk niks in m’n maag en droogde uit. Kreeg vocht toegediend om die reden.. Alles wat ik at of dronk kwam er direct uit. Toen ik remifentinyl (morfine pomp) kreeg tegen de pijn stopte het overgeven. Verloskundige gaf aan dat ik een pijn overgever ben.
     
  20. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Bij de eerste heb ik in het begin 2x overgegeven, een soort grote schoonmaak, want ik had ook flink diarree en darmkrampen. Ik zat nog naast de WC-pot bij te komen van laatste keer spugen toen opeens, boem, de weeën vlot en pittig op gang kwamen en meteen ook regelmatig om de 3-5 min.

    Bij de tweede en derde 9 maanden extreem misselijk geweest en vooral bij derde ook veel overgegeven (HG), maar tijdens bevalling helemaal niets.
     

Deel Deze Pagina