Pril zwanger en wisselende kwaaltjes

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door wensmeisje, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ontzettende verrassing toen ik vorige week positief testte na 2,5 jaar proberen en een mmm traject. Nu spontaan zwanger omdat we een pauze hadden ingelast voor de start van IVF

Zoo dankbaar en blij maar ook angst en onzekerheid of de zwangerschap goed gaat. Een paar dagen "last" van kwaaltjes zoals gespannen borsten, buikpijn/kramp, veel plassen en misselijk. Maar de laatste dagen alleen nog bij vlagen en veel minder heftig. Ik word daar zo kneiter onzeker van

Pas 29 aug echo en ben nu nog in buitenland. Zijn de wisselende kwaaltjes herkenbaar. (ik weet ook dat afwachten het enige is wat zekerheid biedt maar even over schrijven lucht misschien op;)

Ik ben volgens zo'n internetberekening 5 weken en 5 dagen.

Dank voor alle reacties

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Het wél of niet hebben van zwangerschaps kwaaltjes zegt niets over hoe de zwangerschap zich zal gaan ontwikkelen.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik op wat gevoelige borsten na geen kwaaltjes en kreeg een prachtige dochter na 40 weken.

En bij één van mijn missed abortions had ik wel kwaaltjes en toen ging het niet goed en had ook zelfs nog kwaaltjes weken nadat het hartje er mee gestopt was.

Alleen een echo kan duidelijkheid scheppen.
    Klink heel rationeel allemaal maar ik ken het onzekere gevoel maar al te goed.
    Probeer je eraan vast te houden dat de meeste zwangerschappen gewoon eindigen in een mooie baby!

3. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Hoi wensmeisje!

Ik geloof dat we in dezelfde situatie zitten!!
    Ik ben net 6 weken zwanger, en heb ook mijn eerste echo 29 augustus!
    Afgelopen week kwaaltjes gehad als lichte misselijkheid, buikkrampen, moe en gevoelige borsten..
    Al die kwaaltjes zijn nu wat minder, en ik word daar ook onzeker van!
    Als ik nu een klein krampje voel ben ik helemaal blij!
    Ik kan niet wachten op de echo!

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hoi wensmeisje,

Toen ik een week of 5 a 6 zwanger was van mijn dochter heb ik ook ooit nog een topic hier opgestart 'de ene dag veel zwangerder gevoel dan de andere dag' of zoiets ;). Ik voelde me echt soms gewoon volledig normaal, en de dag erna dan opeens weer heel zwanger. En dan weer helemaal normaal. Enz. En er is een heel gezond meisje uit voortgekomen, dus het zei niets over het verloop van de zwangerschap zelf :).

5. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik voel me vandaag weer heel zwanger! Dus wisselt bij mij enorm in iedergeval!
    Lig nu op de bank met krampjes, ben onwijs moe.. het ene moment enorme trek, en het volgende moment misselijk.
    Ik loop af en aan naar t toilet..
    Gisteren voelde ik nauwelijks iets! Misschien bij jou ook zo?

6. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    Heel herkenbaar, de moeheid heeft sinds gisteren echt flink toegeslagen en heb ongeveer de hele dag op de bank doorgebracht:), alles is me nu teveel, mijn energie lijkt gedaald tot een nulpunt.
    De ene dag bijna nergens last van en de andere dag een dik opgeblazen gevoel in de buik, gepaard met een misselijk gevoel om vervolgens de dag erna niets te merken en gewoon goed te kunnen eten.;)

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Heel erg herkenbaar, ik had de ene dag zere borsten de andere dag misselijk enz het enige wat constant bleef was de vermoeidheid en de zwangerschap is goed gegaan hij word nu bijna een jaar ;)

Gefeliciteerd en geniet ervan het is zo voorbij

8. xJxennifer

19 aug 2013
    38
    0
    0
    Action winkelmedewerker
    Hallo Wensmeisje.

Ik ben ongeveer 8 weken zwanger. En heb al een aantal weken last van beroerdheid met vlagen, erg moe, veel plassen (maar komt bijna niks) Dus ik herken me er wel in.

9. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik heb ook wisselende kwaaltjes: 2 dagen geleden vrijwel de hele dag misselijk en de afgelopen dagen nauwelijks.. Ook geen pijnscheutjes in mijn bm. Erg onzeker word ik ervan! Het enige wat tot nu toe blijft zijn mijn pijnlijke borsten! Verder slaap ik heel slecht, is dat herkenbaar voor jullie?

Ik ben nu ongeveer 6.5 a 7 weken.

10. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor alle reacties! Is toch een geruststellend idee dat het herkenbaar is voor velen maar uiteraard zegt het niets over de voortgang van een zwangerschap. Ik ben aan het aftellen naar 29 aug en ondertussen hebben de kwaaltjes hun intrede gedaan. Meerdere malen per dag overgeven en hondsmoe..

Semmie, zoals hierboven geschreven verschilt het echt per persoon.. maar gevoelige borsten is op zich natuurlijk een goed teken!

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Nog een onzeker iemand hier. Vandaag hele druk in mn liezen en dat had ik gister niet. Bij mn eerste zwangerschap giga zere borsten en extreem moe, nu beiden niet. Het maakt mij erg onzeker! Ik hoor dat het zeker mogelijk is om anders te reageren op een zwangerschap maar bij mij wisselen het ook als een gek!

12. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Helaas is het erg lastig, maar je weet eigenlijk pas of je zwangerschap intact is als je een echo laat maken.
    Je kunt helemaal geen zwangerschapskwaaltjes hebben en een prima zwangerschap hebben. Je kunt je ook heel zwanger voelen en toch een missed abortion hebben.
    Dat je klachten wisselen herken ik van beide zwangerschappen (eerste helaas geeindigd in een miskraam, nu 2e keer zwanger, nu 15 weken) en ook ik werd er erg onzeker van, maar de verloskundige heeft me gezegd dat het normaal is. En ik ben nu ook alweer 15 weken zwanger!

13. deesje84

deesje84 Actief lid

17 dec 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi

ook hier heel erg wisselend hoor

ben nu precies 8 weken maar van week 5 tot 7 alleen maar gekokt
    en onwijs misselijk

nu heb ik last van vlage misselijkheid lage onderrug pijn en onwijs jeukende tepels en zere borsten
    en wat ik onwijs erg vind ik boer heel erg veel
    23-8 mooi echo gehad met mooi kloppend hartje

11 september weer een echo maar ik was ook onzeker en heb gewoon even gebeld ik voel namelijk wel van alles in me buikje zelf
    maar het is schijnbaar heel normaal mocht ook wel niet te vroeg juichen dat ik van het kokken af ben want het kan ook zo weer terug zijn

groetjes

Deel Deze Pagina