Overgeven van brood. 8,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door merah, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter is nu 8,5 maand en brood wil nog steeds niet lukken.
    Ik word er moedeloos van.
    Ze eet het wel, geen probleem. Maar ergens tijdens het eten (tot nu toe doe ik maar een paar stukjes), of daarna begint ze te kokhalzen en komt alles er weer uit.
    De stukjes kunnen echt niet kleiner! En wat er uit komt zijn ook geen hele stukjes, dus dat lijkt het probleem niet.

Herkent iemand dit?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Zoontje van een vriendin had dit ook. Ze moest van het cb steeds blijven proberen maar het was echt een drama. Ze heeft het toen gewoon gelaten en een paar maand later weer geprobeerd, toen lukte het wel..

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Op het kdv waar ik werkte hadden we ook een kindje die dit deed. Geen idee waar het van kwam. Toen gewoon niet meer echt een boterham aan geboden, maar iedere keer een broodkorst gegeven. En zo beetje opgebouwd en na een tijdje at hij gewoon prima brood.

4. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ik zelf had dit ook en op de dag van vandaag eet ik nog geen brood
    Wil niet zeggen dat , dit zo is bij jouw kindje. Maar hou het in gedachte

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Stop je de stukjes in haar wangzak? Dat wil ook nog wel eens helpen.

Mijn meisje eet ook pas goed brood vanaf een mnd of 10 daarvoor kreeg ze pap

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mijn meisje geeft het brood niet op, maar krijgt het ook niet weg. Ze beleeft wel plezier aan het spelen en sabbelen, maar uiteindelijk eindigt alles op tafel of op de vloer. En als er iets plakt......:)

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik krijg er ook geen brood in ze spuugt het weer uit en gaat ervan kokken. Vroeg me ook af wat het kon wezen.. ze heeft wel een kma hoop niet dat dit ermee te maken heeft.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Brood duurde hier ook wel even.
    Als er al iets in ging waren dat een paar ministukjes.
    Ik heb steeds (naast de pap als ontbijt) een paar hapjes brood aangeboden als ik ook aan het brood eten was. Inmiddels (sinds 2 weken) eet hij 1 boterham per dag en soms zelfs al 2 (met korsten).

9. Mon1981

Mon1981 Lid

14 mei 2012
    27
    0
    0
    Mijn zoon is ook een moeilijke broodeter. Het duurde vrij lang voor hij brood at. Sinds 11 maanden eet hij pas goed brood.
    Daar moet wel zoet beleg opzitten anders spuugt hij het zo weer uit en eet dan ook niets meer.
    Hij wil ook nog steeds geen korstjes die spuugt hij ook zo weer uit.
    Hij eet dus nu 1 boterham zonder kortstjes per dag.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja hier ook en vooral als ze eerst haar fles had gehad, dan kwam die er met dezelfde vaart weer uit.
    Misschien kun je er broodpap van maken? En dan na mate de tijd vordert, steeds minder melk toevoegen?

Het cb gaf bij ons ook nog de tip om wat dikker beleg te smeren, zodat het wat beter glijdt.

Ze eet overigens nu heel goed brood (behalve de korstjes). Ze begint al te schreeuwen als het brood nog niet eens gesmeerd is...

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou dan dus juist geen kleine stukjes geven ( en zeker niet in de wangzak stoppen ) maar gewoon flinke broodkorsten waar ze zelf stukken vanaf kan sabbelen en happen. Lekker op dr eigen tempo.

Deel Deze Pagina