broodbeleg

Discussion in 'Voeding' started by Janneke00, Jul 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    Wat voor beleg doen jullie allemaal op het brood van je kindje?

2. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    mijn dochter is natuurlijk al ouder.
    Ik begon bij haar met geprakte banaan, zonnatura jam, appelstroop uhm even denken.... af en toe smeerkaas of leverworst. later ook kaas, kipfilet, geprakte aardbeien honing ( vanaf 1 jaar ) en nu zo`n beetje alles eigenlijk

3. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    gewoon alleen een beetje boter ben ik trouwens mee begonnen bedenk ik me nu

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook tot 1 jaar vaak alleen wat boter op de boterham... soms wat stroop/ jam/ smeerkaas.
    Na 1 jaar krijgt ze ook pindakaas, gewone kaas, kipfilet, smeerworst, zuivelspread ed (heel soms halve boterham hagelslag of chocoladepasta).

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tot een jaar; Eerst alleen boter. Daarna vanaf ca 10 maanden appelstroop, banaan, jam zonder zoetstoffen maar minder suiker ( delight geloof ik )

Tussen 1 en 1,5; appelstroop, jam, honing, banaan, ham, boterhamworst, gekookte gelderse, kipfilet.

Na 1,5 jaar: heeeeeel erg soms een halve boterham met hagelslag/muisjes.

In verband met koemelkallergie geen kaas oid. Smeerkaas/smeerworst vind ik zowizo vies dus zou ik mn kind ook nooit geven.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Hier eet mijn zoon voornamelijk boter, jam of appelstroop op brood. Af en toe eens pindakaas. Leverkaas, smeerkaas en dat soort dingen wil ie niets van weten, dat kokt ie vanaf het begin (en nu nog steeds) uit..

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Hier eigenlijk alleen nog maar boter, en heel soms biologische perenstroop zonder toevoegingen...
    Persoonlijk vind ik het nu nog niet nodig om andere dingen op brood te doen dan dit, daar hebben we de komende jaren nog tijd genoeg voor...

Banaanprutje op brood overigens wel geprobeerd, maar dat was geen succes... ;)

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,836
    3,630
    113
    Gepureerd fruit of avocado
    Kipfilet
    Jonge kaas
    Philadelphia
    Hüttenkäse
    Ham (af en toe)
    Le vache qui rit
    Smeerworst (af en toe)

Appel-, peren-, of andere fruitstroop en ham lust hij niet.

Share This Page