mijn dochter is natuurlijk al ouder. Ik begon bij haar met geprakte banaan, zonnatura jam, appelstroop uhm even denken.... af en toe smeerkaas of leverworst. later ook kaas, kipfilet, geprakte aardbeien honing ( vanaf 1 jaar ) en nu zo`n beetje alles eigenlijk
Hier ook tot 1 jaar vaak alleen wat boter op de boterham... soms wat stroop/ jam/ smeerkaas. Na 1 jaar krijgt ze ook pindakaas, gewone kaas, kipfilet, smeerworst, zuivelspread ed (heel soms halve boterham hagelslag of chocoladepasta).
Tot een jaar; Eerst alleen boter. Daarna vanaf ca 10 maanden appelstroop, banaan, jam zonder zoetstoffen maar minder suiker ( delight geloof ik ) Tussen 1 en 1,5; appelstroop, jam, honing, banaan, ham, boterhamworst, gekookte gelderse, kipfilet. Na 1,5 jaar: heeeeeel erg soms een halve boterham met hagelslag/muisjes. In verband met koemelkallergie geen kaas oid. Smeerkaas/smeerworst vind ik zowizo vies dus zou ik mn kind ook nooit geven.
Hier eet mijn zoon voornamelijk boter, jam of appelstroop op brood. Af en toe eens pindakaas. Leverkaas, smeerkaas en dat soort dingen wil ie niets van weten, dat kokt ie vanaf het begin (en nu nog steeds) uit..
Hier eigenlijk alleen nog maar boter, en heel soms biologische perenstroop zonder toevoegingen... Persoonlijk vind ik het nu nog niet nodig om andere dingen op brood te doen dan dit, daar hebben we de komende jaren nog tijd genoeg voor... Banaanprutje op brood overigens wel geprobeerd, maar dat was geen succes...
Gepureerd fruit of avocado Kipfilet Jonge kaas Philadelphia Hüttenkäse Ham (af en toe) Le vache qui rit Smeerworst (af en toe) Appel-, peren-, of andere fruitstroop en ham lust hij niet.