Tot wanneer gaven jullie een flesje voor het slapen gaan? Het cb adviseerde mij vandaag daar mee te stoppen, maar zo absurd is het toch niet dat we die nog geven? Het is zo'n lekker rustgevend momentje voor het slapen.
wij geven ook altijd nog een papflesje voor het slapen gaan hoor! en ons zoontje is 17 maanden.... (nutrilon 150 cc en 2 schepjes bambox vanille) ik heb nog niet het advies gehad om ermee te stoppen.
Ik zou zeggen "zolang je kindje er behoefte aan heeft". Wat is er precies mis met dat flesje? Tegen de tijd dat hij 16 is, doet ie het vast niet meer.
Na het jaar "mag" je 300cc zuivel geven. Hoe je dit verdeelt moet je zelf bekijken, sommigen zullen een ochtendfles/pap geven en een beker melk bij de boterham. Anderen geven een toetje. Wij geven een ochtendpap en een avondfles ( bijna 20 maanden ) omdat ze dan nog lekker rustig tot rust komt op schoot en 's avonds heel slecht eet en door de avondfles toch nog genoeg binnen krijgt.
hier met 1 jaar met de fles gestopt ( uitzichzelf) hij at sowieso al met de pot mee, en had yoghurt of kwark toe
Gewoon doen wat je zelf wil en zolang hij m leeg drinkt, lekker zo laten! Hier ging het vanzelf over, want hij dronk steeds minder uit die laatste fles, ik ben toen met de fles gestopt. Wel drinkt hij altijd nog een klein beetje yoki voor het slapengaan. Dat is gewoonte geworden, samen yoki halen in de keuken, op de bank opdrinken en dan naar boven..
Helemaal mee eens! Al zijn er genoeg volwassenen die voor het slapen gaan nog een beker melk drinken, ook niets mis mee, waarom zou een kind dat niet mogen.
Zoon: tot de 1e verjaardag Dochter: wat langer maar ik geloof tot een maand of 14 Het gaat het CB niet om iets drinken voor het slapen gaan maar het afbouwen van flesvoedingen en het gebruik van de fles.
Mijn oudste gaf ik tot 12 maand die avondfles. Daarna thee met (gewone) melk. Eerst half om half, en steeds minder. Na een maandje dronk hij zijn thee met een wolkje melk voor het slapen. Hier zat ook vaak wel een uur, soms 2 tussen eten en slapen, dat vond ik ook wel lang..
Dochter had er rond de (eerste) verjaardag genoeg van. Geen tijd, geen zin en altijd maar een paar slokjes, wat een gedoe. Toen zijn we er maar mee gestopt. Weg momentje, weg fles... echt weer zo'n moment van 'dag baby' (zo ook bijvoorbeeld het eerste tandje). Dat vind ik wel jammer, dat was het enige moment dat ze nog even bij je wilde liggen, maar ze had er echt geen tijd meer voor
hoi, ik heb wel slechte eter. geen fruit geen boterham. hier drinkt ze brikjes melk. weigert ze savonds ééntje dan komt ze snachts voor eentje. fles wou ze zelf niet meer gr
Dat wilde ik ook net zeggen! Ik drink bijna elke avond nog wel een bekertje warme melk. Overdag drink ik lang niet altijd melk (op mijn werk niet handig) en ik eet ook niet altijd een toetje, omdat ik na mijn avondeten meestal zo vol zit dat ik daar geen trek meer in heb. Dan lijkt dat bekertje melk me geen probleem!
Ben bij mn dochter al aan het afbouwen, nu geef ik 150 water met 3 schepjes. Ik hou het er nog even in, omdat ze anders best weinig (melk) drinkt. Vanaf dat ze minder melk hoeft ( 1 jaar) dan valt ie er af, of vervang ik het door thee. Af en toe krijg ik er echt niks in ( als we laat eten) en dan slaapt ze ook gewoon door, dus wat dat betreft heeft ze het al niet meer nodig.
Mijn zoon is bijna 17 maanden en krijgt nog steeds een papfles voor het slapen gaan. Eigenlijk is het niet meer nodig dat hij hem krijgt maar hij is er zo dol op en het is echt zijn rust en kroel momentje.. En ach, hij is heel tenger dus hij kan het hebben
Oudste: 1,5 jaar (misschien wel bijna 2) Jongste: 1 jaar en een beetje (14-15 mnd) Wij hielden 'm er ook vrij lang in omdat het zo'n heerlijk rustmoment voor het slapen was, en onderdeel van het ritueel. Daarna even tanden poetsen en hop, in bed.
Tussen de 13 en 16 maanden zo een beetje gaan afbouwen. Als ze goed (of laat) gegeten had en al voldoen zuivel die dag gehad had dan niet. Was ze niet zo lekker of had ze niet goed gegeten dan wel, ze is vanzelf opgehouden met dat flesje te drinken. Nu krijgt ze in pricipe geen flesje meer, maar als ze nou heel slecht slaapt of zo (pas nog door jet leg) dan nog wel soms om haar rustig te maken.
hier is ze 1 jaar maar ik heb dus wel een slechte eter hier drinkt ze een busje melk, soms leeg soms weinig. drinkt ze weinig dan komt ze snachts voor nog een busje. ik zelf bouw niks af. ze zal dat zelf wel aangeven. en ik ben 30 jaar en drink elke avond 1 a 2 busjes chocomelk dus sja gr
Ons idee.... Mijn zoontje(ruim 2jr) drinkt nog steeds een flesje warme koemelk, op zijn kamertje. Een fijn rustmomentje. Daarna tandjes poetsen enz en dan naar bed. Niets mis mee toch... Melk drinken ze toch en die 2 minuten dat hij zijn fles leeg trekt, en dus een speen in zijn mond heeft, doen echt niets met zijn gebit/spraak. Daar maak ik me absoluut geen zorgen om hij kwijlt niet en praten is echt zijn talentje... Lekker doen waar jullie je zelf goed bij voelen...
Onze dreumes is 20 maanden en we waren vorige week bij het CB. Ik vroeg specifiek of ik de avondfles moest afbouwen, aangezien onze meid hier ook nog heerlijk van geniet. En de CB arts vond dit nergens voor nodig. Zolang ze hem nodig had / leegdronk kon ik hem gewoon lekker blijven geven. Behalve als ze te zwaar zou zijn, dan hadden we ermee moeten stoppen.