onze kleine van 3 maanden en 'n paar dagen oud, had al een paar dagen meer last van boertjes laten. ik ben er vandaag achter gekomen dat dat mede kan komen doordat hij ineens onwijs veel speeksel in zn mondje heeft wat hij weg wil slikken, maar doet dat een beetje "happent". daarbij heeft hij ook erg rode wangetjes en huilt al 'n paar dagen dag en nacht, het is echt een drama. ik keek net in zn mondje (per toeval omdat hij gaapte nadat ik m eindelijk aan het spelen en lachen kreeg) en zag boven een soort van puntjes ofzo. en onder 1 heel duidelijk in het midden. kan het zijn dat het zijn tandjes al zijn? en hoelang duurt die pijn ? ja ik weet totdat het tandje door het tandvlees heen komt maar hoelang duurt dat? ik hoor het wel.. bedankt groetjes
Marit had met 3.5 maand 2 ondertanden...Ze hefet er zeker ene week last van gehad! Kan dus zeker tanden zijn hoor! Een bijtring in de koelast leggen, en dan lekker op laten kauwen viel hier goed in de smaak!
Hannah had met 4 maanden ook al twee ondertandjes. Kan dus heel goed! Rode wangen, veel speeksel etc. kan allemaal voorkomen bij het krijgen van tanden. Hoeveel pijn ze er van hebben en hoe lang het duurt verschilt echt heel erg. Hannah had bij haar eerste 8 tanden helemaal geen klachten. Nu bij haar kiezen is het een heel ander verhaal. Daar is ze goed ziek van.
Ik doe ook nog wel eens een spuugdoekje om mijn vinger en laat haar dan kauwen. Ze kwijlt dan niet zo erg, en heeft meer houvast dan een vinger alleen. ( en het is fijner voor mijn vinger ) Dan masseer ik het tandvlees tegelijkertijd.