Zucht... iedereen om me heen krijgt nu een 2e of is zwanger... Ik wil ook! Maar helaas moet je met z'n tweeën het gevoel van nog 1 delen, en dat is hier (nog) niet zo. Maar ik ben wel jaloers op hun!:x. Zo dat moest ik ff kwijt!
Herkenbaar. Hier zit een tweede er om medische redenen waarschijnlijk echt niet in, nooit. Dat vind ik zo jammer. En als dat allemaal mensen om me heen wel een tweede (of derde, vierde, vijfde...) kindje krijgen vind ik dat soms best zwaar. Ben natuurlijk wel blij voor anderen, maar ik wil zelf ook zo graag.
Hier ook 1 maar ons huis is te klein heel misschien kunnen we verhuizen maar dan nog is de kans klein dat er een 2de zou komen al moet ik er wel bij zeggen dat als het dan niet lukt ik me erbij neerleg maar meer omdat we zoveel verdriet hebben gehad voor we onze zoon kregen.
Heel erg herkenbaar.....ik bewaar alle baby spullen maar diep van binnen weet ik dat hier geen 2e komt...en dat doet me veel pijn...
Herkenbaar.. Hier wilde mijn vriend geen 2e, snap zijn standpunten en gevoel. Maar vind het zelf erg moeilijk om voor mezelf hierin een weg te vinden. Ben erg blij voor mensen wanneer ze vertellen dat ze een 2e/3e krijgen. Kan ook ontzettend genieten van de kindjes om me heen. Maar nooit meer zelf is wel erg definitief Al zitten er absoluut ook voordelen aan het hebben van 1 kindje.
Hier sinds dinsdag bekend dat er ook geen tweede kindje zal komen.... Nu ook nog een heftige tijd met mijn man na de ontdekking dat hij teelbalkanker heeft...... Wel veel tegelijk..... Wat nog een kindje betreft hebben we nu wel duidelijkheid en ergens is dat ook wel fijn.....
Herkenbaar... maar dat gevoel blijft denk ik! Ik weet zelf heel erg zeker dat ik geen 3e kindje wil. Maar ben toch jaloers op andere die zwanger zijn. Gewoon dat bijzondere gevoel van een kindje in je buik hebben en de bevalling vond ik ook super gaaf en mooi(nou heb ik 2 prachtbevallingen gehad voor degene die denken die is niet wijs hahaha)
Herkenbaar hoor. Ik gun het anderen echt wel, maar ook hier wegens medische redenen dat er geen tweede komt. Het zou wel "mogen" maar er kleven best veel risico's aan. Dat durf ik niet aan. Maar dat wil niet zeggen dat diep van binnen ik het zwanger zijn en nog een kleintje best leuk had gevonden.
Sterkte meis!! Die nare ziekte heeft mijn vriend ook gehad 5 jaar geleden en was ook uitgezaaid naar de longen. Hij mist nu ook een teelbal en heeft zware chemo's gehad waardoor er bij ons ook gezegd werd dat wij maar minimaal kans hadden op een kindje op de natuurlijke manier. Tot nu toe is hij "schoon" verklaard, maar ik blijf er in me hoofd ook mee zitten wat als het weer terug keert. Toevallig moet hij morgen weer op controle in het ZH en bloedprikken etc. Ik voel me gezegend dat wij een 1e kindje mogen ontvangen in april. Maar jeetje wat moet dat moeilijk voor jullie zijn. En zeker als je eigenlijk ook nog een 2e kindje wilt. Ik duim er voor dat jou man er ook weer van geneest! Want zo'n ziekte dat gun je niemand! Hoe is jou man er zelf onder? Als je er wat over kwijt wilt PBen mag altijd! heel veel sterkte gewenst van mij
Jeej steeciaantos, jouw man ook..... Jullie hebben de tijd waar wij nu in zitten al gehad.... Dit gun je niemand nee.... Spannend dat hij weer op controle moet.... Ik twijfelde of ik er een topic over zou openen, misschien toch maar doen, dan vervuilen we deze niet...?
Zeer herkenbaar is een lastige situatie maar inderdaad je moet er met twee man achter staan anders kost het je relatie uit eindelijk ben ik van mening... Maar moeilijk en erg confronterend inderdaad als Andere voor de tweede gaan
Herkenbaar...... Wil ook graag weer een begin gaan maken om de mmm weer in te gaan, maar manlief nog niet. Ik snap hem wel en probeer er ook echt begrip voor te hebben, maar het is wel heel moeilijk.
Ja ik vind het heel erg moeilijk! Ik wil zo graag.... En hij zegt steeds maar nu niet, misschien nooit meer. Kan dan alleen maar sip kijken. Hij is enigst kind en zegt steeds ik heb nooit wat gemist. En ik heb wel een zus en zeg dus weer hoe leuk het kan zijn... Pfff, ik hoop zo dat hij nog bij draait! Wil er ook niet te vaak over beginnen om te voorkomen dat ik hem tegen me krijgt
Heeeel herkenbaar!!! Hier wil ik graag derde kindje maar om financiële redenen is het niet erg verstandig op dit moment. Ik baal enorm hiervan Mijn buurvrouw staat op het punt om te bevallen en elke keer als ik haar zie voel ik toch een steekje van jaloezie.
Snap je gevoel wel. Zou ik zo graag nog een keer zwanger willen zijn. Kan ook echt jaloers op een zwangere vrouw zijn.