Shit: kattepoep aangeraakt...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roze78, Sep 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    De titel zegt het al: ik heb net kattepoep aangeraakt! Mijn kat kwam net drijfnat binnen, net of hij in de sloot gevallen was ofzo. Dus ik moest er in eerste instantie nog om lachen en droogde hem af. Maar toen ontdekte ik een lange sliert diarree bij zijn achterste (sorry voor het vieze verhaal...). Ik heb wel direct mijn handen gewassen en heb gedouched. Ik hoop echt niet dat dit kwaad kan...
    Ik vind het zo vreemd, hij poepte meteen de hele bak vol met diarree en spuugde als een gek! Hij maakte er zelfs een soort van krijsend geluid bij! Hij is er echt doodziek van. Ik zit er zelfs aan te denken dat iemand geprobeerd heeft hem te vergiftigen? Zonet begon hij zich gelukkig wel weer een beetje te wassen en hij heeft wel zijn kattesnoepjes opgegeten.
    Ik maak me nu toch wel zorgen om toxoplasmose... Moet ik dit laten onderzoeken?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk niet dat het kwaad kan hoor. Je moet het echt binnen krijgen en zo te horen is dat niet gebeurd.

Ik zou wel de dierenartst bellen, want eerlijk gezegd denk ik dat het helemaaal niet goed gaat met je kat. Ik zou hier niet mee wachten.

3. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    De reden dat je beter niet de kattenbak kan verschonen is dat er een kans is dat de poep besmet is met toxoplasmose. Vooral als je een jonge kat hebt.
    Ik zou idd naar de DA gaan, die kan je ook meer informatie geven over toxoplasmose. Als je goed je handen wast en zorgt dat je niets binnenkrijgt valt het volgens mij wel mee...

Groetjes Simone

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    op zich is het risico hierop erg klein. je geeft aan dat je je handen goed gewassen hebt en je hebt niets binnen gekregen. ik zou zeggen dat het niet erg veel kwaad kan. toxoplasme wordt ook voornamelijk overgebracht door kittens, zelden door volwassen katten. daarbij kan het zijn dat je al eens onopgemerkt besmet bent geweest en dat je imuum bent. je kunt je wel laten testen hierop, maar hoe snel dat na een dergelijk incident kan zou ik zo niet durven zeggen. dan zou je het beste even kontakt op kunnen nemen met je ha.
    maar idd zou ik ook even emt de kat langs de DA, dat klinkt niet goed, ik zou hem even laten nakijken.
    succes allebei!

5. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Ik ben al getest of ik immuun ben, en dat ben ik helaas niet. Maar ik heb inderdaad niks binnen gekregen, dus waarschijnlijk valt het wel mee. Ik kijk morgen even hoe het met hem gaat. Hij heeft net niet meer gespuugd en gepoept, het was echt in een keer alles eruit denk ik. Als hij morgen nog ziek is ga ik wel even naar de dierenarts. Maar ik vind het toch heel vreemd hoor. Ik zou echt heel graag willen weten wat er nou precies gebeurd is...

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    En? ben je ondertussen al naar de dierenarts geweest?
    Hoop dat je kat zih weer wat beter voelt ;)

7. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ja hoe is het nu met je kat??

8. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Nou, gelukkig heeft hij nergens last meer van gehad! Het was echt eenmalig, maar wel heel heftig! Ik denk zomaar dat hij in de vijver van de buren is beland en misschien wat vies water heeft binnengekregen of een vis heeft gegeten waar hij ziek van is geworden... Gelukkig maar! Ik maakte me gister best wel zorgen hoor! Je hoort af en toe zulke rare verhalen!
    Nou ja, en ik ga er maar van uit dat ik niks heb binnengekregen.
    Bedankt voor jullie medeleven!

Share This Page