Hallo, Dit is mijn 2e zwangerschap (40 weken en 4 dgn) en ik ben bij deze zwangerschap over het algemeen een stuk misselijker geweest dan bij de eerste. Niet alleen de eerste maanden, maar eigenlijk gedurende de hele zwangerschap met zo af en toe overgeven. De laatste twee weken heb ik ineens dat ik 's avonds laat of midden in de nacht wakker wordt, en mijn darmen helemaal leeg gaan (gewoon normale ontlasting, geen diarree, terwijl ik normaal 1x per dag om, 6.45 uur ga). Ik krijg dan flink buikpijn, de kleine is druk en ik word ontzettend misselijk en krijg maagpijn. Het begint dan aanvankelijk met erg boeren en na een hele tijd (soms wel een paar uur) begin ik dan ook over te geven. De volgende dag ben ik nog brak, heb ik maagpijn, maar heb ik verder nergens meer last van. Ik heb er geen voorweeen bij. De eerste keer dacht ik dat ik misschien gewoon iets verkeerds gegeten had, maar nu is het al voor de 5e keer ofzo en ik heb echt niets vreemds gegeten. Eerder op de avond heb ik dan ook nergens last van, het ontstaat ineens, ik word er vaak wakker van. Bij mijn 1e zwangerschap ben ik ingeleid met 42 weken en is er niets uit zichzelf gegaan (ballonnetje met gel, weeenopwekkers, vacuümpomp etc). We krijgen zelf een beetje het idee dat deze baby ook niet uit zichzelf gaat komen en we hadden het idee dat het net lijkt of de bevalling wil beginnen (mijn lichaam maakt zich leeg, net als tijdens de 1e bevalling), maar dat er verder dan niets gebeurd. Kan dat?? Of is dat toeval of ergens anders aan te wijden? Bedankt in elk geval vast voor je antwoord!
Hoi Oopsie, wat een nare kwaal zo aan het eind nog, balen! Het kan inderdaad zo zijn dat je lichaam meer reageert op wat er te komen staat dan andere vrouwen. Er rommelt natuurlijk van alles in je lichaam (hormonen, krampen, bewegend kind, etc), en hier kan je naar van worden. Dit is in zo'n geval meestal de oorzaak. Het kan ook zijn dat je lichaam het te zwaar heeft met de laatste loodjes en dat op deze manier aangeeft. Ik zou je dus wel willen adviseren even contact op te nemen met de vk, die kan dan bepalen of je even voor de zekerheid onderzocht moet worden of het wel echt gewoon pech en toeval is. In ieder geval hoop ik dat het snel overgaat en dat je snel mag bevallen! Groetjes Brigitte