Hoihoi, ik ben nog heel pril zwanger (4 weken en 5 dagen). Ik voel me goed en heb helemaal geen zere borsten, last van misselijkheid etc. Nu heb ik gisteren een plasje heel helder bloed verloren op het toilet. Ik heb er verder helemaal geen kramp bij gehad en er zaten geen stolsels in. Is dit het teken van een miskraam? Bij m'n eerste verloor ik met 8 weken ook bloed, maar dat was maar een eetlepel. Het is toen helemaal goed gegaan. Het is nog te vroeg voor een echo, maar vanaf wanneer kan die uitsluitsel bieden? Dus vanaf wanneer gaat het hartje kloppen? Overigens heb vandaag weer een test gedaan en het streepje was veel donkerder dan eergister. Is dat een teken dat m'n HCG hormoon wel stijgt? Alvast bedankt, een hele onzekere zwangere
Hoi Christina83, spannend weer he. Bloedverlies kan bij een prille zwangerschap horen, maar het kan inderdaad ook duiden op een miskraam. Maar omdat je er verder geen krampen bij hebt en het maar eenmalig was en je het je vorige zwangerschap ook hebt gehad, denk ik dat de kans wel groter is dat het goed zit. Voor een echo is het inderdaad nog veel te vroeg. Het hartje gaat kloppen bij ongeveer 5+5-5+6 weken. Een echt goede echo die je ook echt meer kan vertellen is bij 8 weken. Zeker als je bloedverlies hebt gehad, mag je om zo'n vroege echo vragen bij je vk/gyn. Groetjes Brigitte