Haaruitval! help!

Discussion in 'Gezondheid' started by Mamavyas, Oct 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik erg last van haaruitval. Het is zo erg dat ik er inham hoeken zitten en deze zijn nog glad ook. Het is alsof er geen haar groei heeft plaatsgevonden. Ik ben heel erg geschrokken.
    Ben bij de HA geweest en die zegt dat kan komen door de hormonen. Het is een soort verschijnsel na je bevalling, hormoon verandering :( .

Wie kent dit probleem :( ?

2. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

May 24, 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik heb wel gehoord dat dat kan ja! Mijn schoonzus heeft het ook gehad maar alles is gewoon weer terug!
    Ik hoop bij jou ook, want die hormonen zetten wekelijk alles over de kop!

3. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ja ik heb het ook zo erg gehad! Ook inhammen. Heel langzaam is het pas teruggekomen, de kapper had het zo erg nog niet gezien.
    Ik heb eerst vitamine b tabletten genomen maar die hielpen niet.
    Op internet las ik over Priorin tablette en die staan ook regelmatig in de "ouders van nu" ik ga deze zeker halen voor na deze bevalling.

Het zijn idd je hormonen maar zo erg als ik het had wil ik het niet nog ene keer.

http://www.priorin.nl/index.html

4. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    oh jeetje! En ik dacht dat je alleen maar het haar verloor dat je tijdens de zwangerschap extra vasthoudt. Kan dus veel meer zijn dan dat :( Dat soort dingen vertellen ze nooit in de zwangerschapsboeken :rolleyes:

5. ik verlies op dit moment ook veel haar,vooral als ik net uit de douche kom of smorgensvroeg,ik schrok eerst ook wel maar t hoort er bij zeggen ze,dus we wachten gewoon af,heb wel mn haren ff laten knippen en dat heeft ook wel wat geholpen!

succes...

groetjes krulliewullie

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Ik heb voor zaterdag afspraak bij de kapper. Wat voor medicijnen adviseren jullie? of speciale kuren voor haren? of misschien wel olieen die goed zijn? vitamine? ik maak echt zorgen!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik verlies ook veel haar... Komt vaak voor hoor, na de zwangerschap... Gaat vanzelf weer over en de 'kale plekken' groeien vanzelf weer aan.

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Ik mag het hopen.

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Haha niet zo negatief ;)
    Mijn moeder had het nog veel erger dan mij en het is allemaal goed gekomen...

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb er geen last van... maar het komt idd door de hormonen. Na de zwangerschap van Lisa had ik het ook. Tijdens de zwangerschap verlies je weinig tot geen haren, de haren die je dus na de zwangerschap verliest, lijkt net of het heel veel is. Normaal was je die ook verloren , maar nu is het veel in 1 keer. Komt helemaal goed hoor!

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    zoals ik al typte Priorin, de link staat hierboven.

12. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ze zeggen dat je tijdens de zwangerschap bijna geen haar verliest, en dat je dat na de bevalling weer inhaalt.
    Alleen bij mijn eerste zwangerschap had ik hetzelfde probleem als jij, na de bevalling kreeg ik gewoon hele dunne plekken in het haar, ik werd er
    gewoon depri van! Ik heb extensions laten zetten, maar ja, wel een dure oplossing.
    Ik zou het zo weer doen, ik bedoel maar, na zo'n bevalling moet je toch al zo wennen aan je nieuwe lijf, er is toch verandering, paar kilo erbij wellicht, en als dan ook je haar er niet uit ziet; ik had daar echt problemen mee.Dus ik ben naar de kapper gegaan voor een "make over", voelde mij meteen weer happy.
    Bij de tweede zwangerschap had ik er geen last van.
    Ik slik al wel tijden multivitaminen.
    groetjes Patricia

13. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    Ik ben zwanger en verlies nog steeds hele plukken haar.
    Daarnaast moet ik het echte elke dag wassen omdat het snel vet wordt.
    Ik durf niet eens meer naar de kapper want er blijft al zo weinig over van mijn lange haar. Ik heb nu nog maar een dun staartje :rolleyes:
    Als iemand er iets voor weet...

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had ook haaruitval aan het begin van mn zwangerschapecht met bossen viel het uit! :( Ik ben andere shampoo en creespoeling en haarmasker gaan gebruiken van De Tuinen. Na een tijdje was het wel over trouwens. Tijdens de zwangerschap kun je er weinig voor innenem alleen i.o.m. huisarts of vk.
    Nade zwangerschap kun je extra vitamine B gaan nemen of biergisttabletten. Of idd Priorin.

15. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

Feb 14, 2006
    152
    0
    0
    Ik had het er toevallig gisteren met mijn kapper over. Tijdens de zwangerschap verlies je bijna geen haren waardoor je een vollere bos met haar krijgt. Na ongeveer 3 maanden na de bevalling gaan je haren weer uitvallen en kan het zijn dat de nieuwe haren nog niet zo lang zijn als de oude haren en ziet het eruit alsof je op bepaalde plekken kaal wordt. Vooral bij mensen met lang haar valt het heel erg op als dat gebeurt. (gelukkig heb ik kort haar hihi) Het lijkt me ook vreselijk als dit gebeurt

Een tip, ga lekker naar de kapper en laat het eens goed knippen.

Groetjes,
    Miek

Share This Page