Hoe is dat nou bou bij jullie gegaan? Werkte dat de eerste keer gelijk of hebben jullie vaker gel gehad? Hoelang heeft het geduurd vanaf de eerste keer gel inbrengen tot de eerste wee? Hebben jullie gebruik gemaakt van pijnbestreiding Mochten jullie gelijk nade bevalling naar huis?
Ik heb 1x een gel ingebracht gekregen. Maar nooit spontaan weeën gekregen. Mijn vliezen braken wel, daarom weeopwekkers gekregen. Toen ook aan de pijnbestrijding, eerst remifentanil pompje daarna ruggenprik. Ik ben 2 dagen met Jason in het ziekenhuis gebleven, maar dat was al van tevoren gepland. Je hoeft niet te blijven omdat je bent ingeleid of gel hebt gekregen hoor.
Hallo, ik ben bij mn dochter twee jaar terug ingeleid met gel. Mn baarmoedermond was nog niet verstreken, maar omdat ze dachten dat mn dochter te groot zou worden wilden ze toch beginnen met inleiden. 's ochtends vroeg om 7u moesten we ons melden. Werd eerst aan CTG gelegd en daarna werd de eerste keer gel in gebracht. Daarna mocht ik gewoon rondlopen, als k maar in het ziekenhuis bleef. Rond 12u weer aan het CTG en 2eX gel. In de loop van de middag kreeg k wel krampen, vergelijkbaar met menstruatie krampen maar (werd mij verzekerd door de verpleging) dit zijn geen weeen. Rond 16u weer CTG en 3eX gel en daarna mocht ik naar huis. Als ik nu op het hele gebeuren terug kijk had k rond 16u wel mn eerste weeen om t kwartier ofzo. Maar goed, toch gewoon naar huis. 's Avonds om 22u had k steeds weeen, ziekenhuis gebeld en we mochten komen. Toen bleek dat k 3 cm ontsluiting had en idd weeen. Ik heb geen pijnbestrijding gehad. Mn bevalling kwam verder zelfstandig (zonder infuus weeenopwekkers oid) goed op gang. Uiteindelijk is het bij mij wel spoedkeizersnede geworden omdat de onsluiting bleef steken en k wel 5u persweeen had. Maar dat had niets met de gel te maken. Ik ken ook een verhaal van een kennisje die werd ook met gel ingeleid, drie dagen hetzelfde verhaal als mijn eerste stuk. Maar daar kwam t nog steeds niet verder op gang. Baarmoedermond bleef potdicht en zij is toen naar huis gestuurd om eerst het thuis maar es een paar dagen af te wachten. Kortom tis echt afwachten hoe je lichaam reageert op de gel, kan heel erg verschillen! Veel succes!!! Groetjes Mirjam
Ik ben van de eerste ingeleid met 42 weken dmw gel. Om 9 uur 's ochtends eerste keer gel, om 1 uur niets. Toen meteen tweede keer gel..rond 3 uur gerommel....om half 5 had ik 3 cm ontsluiting. Toen hebben ze de vliezen gebroken en daarna was het heel heftig. Ze is om 22 uur 22 geboren.. De dag erna mocht in naar huis.. Heb geen pijnbestijding gehad.. Het is wel zo dat je maar 2 keer gel (2 x 2ml) krijgt op een dag. als er dan niets in gebeurd, wordt je opgenomen en proberen ze het de dag erna weer. Je kunt ook 3 keer gel krijgen dan doen ze de eerste keer 2 ml en de tweede en derde keer 1 ml... Waarom wordt je ingeleid met gel???
Ik krijg idd 2 keer gel op een dag en dan word ik opgenomen. Ik weet niet waarom ik word ingeleid met gel ik heb 1 cm ontsluiting baarmoedermond is zacht alleen nog wel lang maar dacht dat je alleen gel kreeg als je geen ontsluiting had...
Vreemd wel ja... ik had bij 42 weken geen ontsluiting en ze zelfs nog geen zachte baarmoedermond..echt potdicht... Gelukkig werkte het bij mij dus wel vrij snel.. Heb je al gel gehad dan??? Zijn ze je al aan het inleiden??
Ik had al 1 cm ontsluiting. Moest me 's ochtends om 07:00 uur melden in het ziekenhuis maar kreeg om 09:00 uur pas de gel ingebracht. CTG was al aangebracht. Na een paar uur mocht ik van het CTG af en vrij rondlopen. In de middag weer aan het CTG en om 14:30 uur kreeg ik tweede keer gel ingebracht. 's Avonds bleek dat ik (maar) 2 cm ontsluiting had en ze wilden het "over de nacht tillen" (behalve als ik uit mezelf verder weeen zou krijgen). Tenminste...ik kreeg wel weeen maar dat schoot niet echt op. Ik moest die nacht wel blijven in het ziekenhuis en kreeg een (licht) slaapmiddel om door de weeen heen te slapen. De volgende ochten om 7:30 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en daarna is het infuus aangebracht. Ik heb toen wel om een ruggenprik gevraagd (en gekregen) maar die is helaas verkeerd gezet en werkte dus niet. Met het infuus ging het wel snel en ben toen na enkele uren bevallen.
Hier 3x gel gekregen op een dag en 4 uur na de laatste keer braken spontaan mijn vliezen en begonnen vrij vlot de weeen. Vanaf het breken van de vliezen heeft het 3,5 uur geduurd tot de geboorte.
Hoe is dat nou bou bij jullie gegaan? Ivm gewicht van de baby is besloten om mij met 40+1 in te leiden, ik moest me 's morgens om 7 uur melden in het zkh waarna ze gelijk de gel zouden inbrengen (is ook gebeurd om half 8) Werkte dat de eerste keer gelijk of hebben jullie vaker gel gehad? Bij mij heeft de gel ervoor gezorgd dat ik van 1 (die ik al weken had) naar 2 cm ontsluiting ben gegaan. Ik heb dus 1 keer gel gehad... Hoelang heeft het geduurd vanaf de eerste keer gel inbrengen tot de eerste wee? De eerste wee kwam om 15.00 uur. Hebben jullie gebruik gemaakt van pijnbestreiding? Ik heb gesmeekt om een pijnstiller, maar mijn ontsluiting was al te ver.... Mochten jullie gelijk nade bevalling naar huis? Onze zoon is om 17.07 uur geboren, de volgende ochtend mochten wij naar huis...