Sinds 2 weken is mijn zoontje van de speen af. Hij had hem eigenlijk alleen met slapen nog, maar we deden hem weg en het ging meteen goed. Het enige is dat hij zich zelf nu in slaap wiegt met veel gebonk en geluid. Meestal slaapt hij binnen 5 minuten, maar soms doet hij het ook 's nachts en dan houdt hij het wel een uur vol gelukkig gebeurd dit niet te vaak. Hij ligt ook in een camping bedje, omdat die mee veert zijn ledikantje doet dat niet en dan was hij nog meer wakker. Hij is de laatste weken om 5.00 uur al wakker en we gaven hem altijd een fles toen hij de speen ook nog had en dan sliep hij vaak nog, maar sinds hij de speen niet meer heeft slaapt hij ook niet meer. We hebben de fles nu weggelaten, want ik denk dat het misschien een gewoonte is geworden om op die tijd wakker te worden voor de fles. We laten hem tot 6.30 uur op zijn kamer, maar hij maakt dan wel herrie eerst wiegen en dat gaat over in huilen. Hoe kunnen we dit nu aanpakken en uitleggen dat het echt veels te vroeg is om wakker te worden? We leggen hem nu om 6.30 uur bij ons in bed en dan kijkt hij tv tot 7.30 uur en dan gaan we aankleden en naar beneden. Hij gaat 's middags tussen 11.30 uur en 12.00 uur naar bed. Soms denk ik eraan om hem 's ochtends tegen 8.30 uur weer op bed te leggen, maar dan komt het met het middag slaapje niet goed. Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft, want elke ochtend om 5.00 uur wakker is wel erg vroeg.
Ik zou zeggen: gewoon de speen geven (alleen in bed). Als hij iets ouder is, kun je het zo weer gaan proberen.
Ik zou ook of de speen of de fles terug geven. Vind het behoorlijke veranderingen voor zo`n klein mannetje. Hier ook speen èn smorgens vaak een fles omdat hij tussen 4 en 6 klaar wakker denkt te zijn. Met een flesje is het nog een uurtje te rekken. Wil je niet terug dan denk ik dat je geduld moet hebben tot het beter gaat. Verder lijkt mij er vrij weinig aan te doen.
Als hier de kleine wakker wordt zo vroeg dan roep ik een keer dat ze moet gaan slapen. Als ze dit niet doet dan loop ik er naar toe, geef een kus, stop haar goed in en zeg dat ze nog moet slapen omdat het veel te vroeg is. In het begin vond ik het erg wennen om dat te doen maar hier werkt het wel. Ik zou persoonlijk niet de speen teruggeven als hij hem niet echt nodig heeft. Dan denk ik dat je beter even deze tijd uit moet zingen, het gaat echt beter worden.
Vanmorgen was hij om 4.30 uur al wakker en de buren gingen op de muur bonken, omdat hij zo aan het bonken was in zijn bedje. Eerst de fles gegeven, maar daarna ging hij toch weer verder. Toen toch de speen gegeven en is hij weer gaan slapen tot 7.30 uur, dus die speen helpt hem echt 's ochtends. Ga de speen 's middags met slapen niet geven alleen 's avonds.
Gaat er van zelf wel eens van af die speen hij is er al zo aangewent. Wel lekker dat hij na dat je de speen gaf wel verder sliep het is zijn (Knuffeltje zo gezegt) idd smiddags weg laten. Moet zeggen met 10/11 maanden van dochterlief dat ze zelf in eens de speen niet meer wilden, Dan niet nu is ze er van af. Ze gaf het hier zelf aan maar ja ze is natuurlijk nog geen jaar. A.s maandag pas
Wij geven de speen ook niet. De oma's wel helaas, anders slaapt hij niet of nauwelijks. Hebben ze goed door joh! Maargoed, overdag krijgt hij geen speen! Nouja, niet helemaal waar, als hij zich pijn heeft gedaan en moeilijk te troosten is wel. Nu geven we de speen wel bij zijn middagslaapje. Hij slaapt nu 1x en dan slaapt hij genoeg. Bij geen speen, slaapt hij net tekort. Maar dit wil ik binnenkort gaan afbouwen. S avonds heeft hij geen speen nodig, maar geven wij deze pas als hij s ochtends wakker wordt. Soms 6 soms 7 uur en dan slaapt hij door tot 8 uur. Mijn zoontje is trouwens 16 maanden!
Ik vind precies hetzelfde. Hier ook 3 kindjes die rod 5 uur wakker worden en echt niet naar beneden willen, maar lekker drinken en verder slapen. Ik zou zelf gek worden als ik ze nog een uur zou laten gillen (en daarna heb ik 3 hele verdrieteige kindjes aan de ontbijttafel). Dus hier nog steeds een flesje en nog een uurtje pitten. Hopelijk gaan ze die zelf afbouwen, anders gaan wij van de zomer proberen of het ook lukt met een beker water op de vroege ochtend.