hongerige baby friso pep

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door luckybird, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het aan onze zoon ligt drinkt hij dik over een liter. Wat kan/moet ik hieraan doen? Hij drinkt friso pep, mag ik dit evt mengen met comfort (ik vermoed van niet!), of rijstebloem oid? of alleen de laatste avondfles bijvoorbeeld?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Hoe oud is je zoontje nu? Als hij jonger is dan 6 maanden, dan raad ik je rijstebloem nog af. Als je zoontje sneller dan 15 minuten zijn fles leeg drinkt, kan het helpen om johannesbroodpitmeel (nutriton) aan de frisopep toe te voegen. Ook mag je altijd wat extra water (10-20 ml) aan de fles toevoegen, zo krijgt hij iets meer vulling.

Groetjes Linda

3. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zes maanden nu (7x 160). johannesbroodpitmeel gebruik ik al en met water blijft een restje staan. Het verteert gewoon heel snel heb ik het idee, kan dat? Is pep minder voedzaam dan andere soorten?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Geef je al de Frisopep 2? Als dat zo is, dan is de maximum hoeveelheid 800 ml per dag. Deze voeding valt wat zwaarder dan de nummer 1, het is dan wel belangrijk dat je het roze lepeltje gebruikt wat bij het pak zit (dat is iets groter).

Nu je zoontje 6 maanden is, mag je beginnen met bijvoeding. Dat kan al behoorlijk wat schelen. Je mag in 1-2 flessen per dag wat rijstebloem doen om mee te beginnen. Dan valt de fles wat zwaarder. Ben je al begonnen met fruit en/of groente? Dat kan ook al wat helpen.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina