In de winkel verkopen ze vanaf 6 maanden yoghurtjes en andere toetjes. Vanag welke leeftijd zijn jullie dit gaan geven en wat gaven jullie?
Wij geven vanaf een maandof 8 gewone magere yoghurt na de warme maaltijd, geen aparte babyyoghurtjes ofzo. Magere yoghurt vindt ze heerlijk en soms heeft ze geluk, dan ishet op en krijgt ze wat vla of vanilleyoghurt, vindt ze nog lekkerder.
Volle yoghurt eventueel met vers fruit of een scheutje diksap. M smulde van pure yoghurt tot 8m. T van yoghurt met fruit of diksap tot 2j en S tot 1j. Nu alledrie niet meer. Maar wij eten zelf ook nooit een toetje.
Magere zuivel zou ik niet geven aan een baby. Bij veel welvaren misschien halfvol maar zelfs dan......
Tja. Tis wel koemelk natuurlijk. Hier vanaf 7/8m gegeven maar wij starten pas met bijvoeden met 6. Dus voorzichtig mee beginnen. Zure zuivel kan opzich wel met 6m.
Ik ben ook met 6,5 maand met yoghurt begonnen en ze vindt het heerlijk. In het begin gaf ik roeryoghurt en na een paar weken gewone yoghurt met vers fruit er door. Het was zelf het advies van het CB, dus lijkt me geen probleem!
Griekse yoghurt met ongeveer 7 maanden (gestart met bijvoeden met 6 mnd). Ik zou geen magere variant kiezen zelf .
Mager is niet nodig en er zit nog veel meer zooi in om het er mager uit te laten zien, het is echter veel slechter.
hier vanaf een maand of 8 volle of Griekse yoghurt, zonder sap oid erin, even later wel eens vers fruit erdoor.
Hier vanaf een maand of 8 geloof ik wat griekse (volle) yoghurt met niks er door, als toetje, nu en dan afgewisseld met zelfgemaakte appelmoes (of meestal appel-met-ander- fruit-dat-op-moest-moes haha. zonder extra suiker iig). Voor mijn gevoel kun je ze beter de pure yoghurt/kwark etc geven dan dat speciale baby/kinderspul waar vanalles is door gegooid om het vooral maar niet meer naar yoghurt of kwark te laten smaken. (tenzij bekend is dat je kindje problemen met koemelk heeft natuurlijk) M'n oudste eet d'r kwark nog steeds puur, daar wil ze niks door hebben, danoontjes etc heeft ze wel eens geproefd maar dat lust ze niet zegt ze (en kan me er iets bij voorstellen want ik mocht de rest natuurlijk opeten: gatverdamme wat smaakt dat zoet en laf, smaakt in niks meer naar yoghurt of kwark). Maar goed, zij is geloof ik wel een beetje raar: ze beweert nl ook geen snoepjes te lusten (maar wel chipjes en koekjes en chocola, maar weer geen koekjes met chocola)
Cb adviseert hier ook mager. Mijn eigen dieetiste niet! Mager is vol koolhydraten die suikers maken en dat zet je weer om tot vet. Vet zelf vebrand je direct, mits je natuurlijk weer niet jezelf ermee volpropt. Zo ben ik zelf ook 40 kilo afgevallen hih Dus zoontjes krijgen volle producten en geen ligt of mager. Oudste heeft ondergewicht en jongste is groot maar kwa gewicht en lengte perfect. Zal dus wel werken Hier vanaf 8 maanden griekse yoghurt. Vanaf 11 maanden gewone volle melk.
Inderdaad gewoon volle producten geven en zeker geen magere of lightproducten. Baby's en kinderen zijn niet op dieet en kunnen die (goede) vetten prima gebruiken om te groeien! Hier kreeg ze vanaf een maand of 8-9 af en toe wat griekse yoghurt of volle franse kwark, soms met wat fruit erdoor... Heerlijk vond ze het! Volgens mij mag je het vanaf 6-7 maanden gewoon geven, aangezuurde zuivel.
Niet alleen dat er meer koolhydraten in zitten (wat bij melkproducten overigens wel mee valt of je doelt misschien op de melksuiker/lactose die er in zit) maar er zitten gewoon onvoldoende voedingsstoffen in voor kinderen zoals calcium. Volle melk dan wel joghurt is eveneens goed voor de hersenontwikkeling vanwege de goede vetten. Een vb mijn vriend kreeg als klein jongetje een half jaar (enkel) magere melk op de peuterschool. Hij bleek bij de jeugdarts veel te mager en te klein. Daarbij huilde hij als hij thuis kwam en als zijn moeder dan vroeg wat er was dan zei hij 'ik heb honger'. Z'n moeder vertelt het nog met tranen in haar ogen. Ze is hem toen volle melk gaan geven, toen kreeg hij een enorme groeispurt en huilde niet meer. Magere melk kan je gewoon zien als water.
het cb adviseert wel meer rare dingen...mager is gewoon niet goed voor kindjes, evt idd halfvol, maar voor bijna alle kinderen is vol gewoon veel beter. Kindjes hoeven niet op dieet, maar moet groeien van de vetten.
Hier vanaf een goede week gewone yoghurt gegeven, echt een feestje hier! Dus geen olvarit toetjes, gewone yoghurt die wij ook eten. En geen magere inderdaad
Hier ook volle yoghurt. cb hier adviseerde halfvol omdat ze anders aan de volle smaak zouden wennen. Maar hij is langer dan gemiddeld en gemiddeld qua gewicht dus ik denk dat het goed gaat zo. Vruchtenyoghurt met suiker lust hij niet (een keer geprobeerd toen we op bezoek waren)
zeker niet als aanval op jou, maar hoe bedoeld het cb dat dan: wennen aan de volle smaak??? Is dat verkeerd dan??? Wat een gekke opmerking.