nou hier kom ik dan met misschien een beetje een rare poll maar ik ben zo fobische voor misselijkheid en laat staan spugen! Vanavond was er een vriendin van ons op bezoek, net zwanger en onwijs misselijk en durfde bijna niet bij haar in de buurt te komen bang dat ze me zou aansteken ofzo haha bij mijn dochter was ik totaal niet misselijk , had nergens last van.. mijn man en ik willen graag een tweede maar ik ben ZO bang dat ik dan wel onwijs misselijk ben .. misschien zit het allemaal tussen me oren maar zou het graag willen weten hoe dat bij jullie bij een tweede of derde ging enz.
Whahaha, het is niet aanstekelijk hoor. Bij de eerste extreem misselijk en spugen. En nu ook, maar stukken minder. Tja, het valt niet te voorspellen.
Ik ben juist bang dat ik dit zal worden bij onze eerste. Nog nooit zwanger geweest dus. Ik ben altijd erg misselijk vh progesteron na de eisprong en ben ook bang dat dit door gaat zetten omdat hcg de zelfde werking heeft. Ik kan ook niet spugen en doe er alles aan om dit zo lang mogelijk op te houden. Waar moet dat heen met mij de eerste maanden van de zwangerschap.... Ik zie mezelf al aan t infuus liggen in t zkh met sondevoeding of zo...bah
haha ja precies ! ik ben er dus ook zo bang voor en dit is ook 1 van de redenen dat ik een tweede zw al 3 maanden aan het uitstellen ben ..of ieder geval het stoppen met de pil
Maar goed miep, een vriendin heeft me verteld over de self fulfilling profephecy. Dat alles waar je negatief over bent dan ook uitkomt. We moeten juist positief blijven en denken dat dit niet zal gebeuren. En eerst maar eens zwanger zien te worden!
Mijn stem kan ik niet uitbrengen haha ben nog nooit misselijk geweest bij geen van beide! Zo blij mee want ik heb echt een fobie voor spugen.
Oef dat zou wat zijn! Gelukkig werkt het leven niet zo en zeker met zwangerschapsmisselijkheid niet. Hier helaas nog misselijker dan bij de eerste. Had een kotsfobie, maar als het erg is, geef je je eraan over. Het is verschrikkelijk, maar ach je overleeft het wel
Bij de eerste niet misselijk, bij de tweede extreem misselijk met weinig spugen, bij de derde hyperemesis gravidarum (extreem misselijk met veel spugen dus...) ... Gezien de 'stijgende' lijn hoop ik nooit meer zwanger te zijn ...
Ik was bij mijn ongeplande zwangerschap ook erg misselijk en aan het spugen, dus tja... Ik kan niet echt zeggen dat mijn instelling dat nu heeft veroorzaakt , ik was echt helemaal niet bezig met zwanger worden/zijn!
Heel herkenbaar die fobie. Ik ben ook echt bang voor misselijkheid. Mijn eerste zwangerschap was ik heel erg misselijk maar niet hoeven overgeven. Deze tweede zwangerschap ben ik tot nu toe nog maar heel weinig misselijk geweest. Ik denk echt dat je er niks van kunt zeggen...
Ik denk idd dat je er niks van kunt zeggen. Van mijn eerste was ik heel misselijk en spuugde ik ook veel, bijna tegen ziekenhuis aan. Dacht dat dat het ergste was, maar dat kwam pas aan het einde van de zwangerschap... niet slapen! Sliep maar 2 uurtjes per nacht en was kapot! Nu zijn we aan het proberen voor een 2e en merk ik ook af en toe wat angst te hebben, maar dan voornamelijk voor het einde, dat was echt verschrikkelijk! Maar besef me ook wel dat ik nuchter moet blijven, geen zwangerschap is hetzelfde en mocht dat wel zo zijn... dan kom ik die 9 maanden wel weer door! Als ik naar mijn zoontje kijk zou ik er zo nog 10 van die zwangerschappen voor over hebben!