Lactose intolerantie of iets anders?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pixie83, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb sinds dat ik klein was, last van krampen en diarree als ik iets eet waar pure (rauwe) melk in zit.
    Het gekke is, dat ik melkpoeder wel kan verdragen of als het ergens in mee gekookt is....
    Ook de alpro soya yogidrink kan ik niet drinken.
    Nu vraag ik me eigenlijk af waar ik dan precies niet tegen kan? Als ik echte lactose intolerantie zou hebben, zou ik toch nergens tegen kunnen waar melk in zit?:(

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger trouwens en ik snak ineens naar yogidrink, puddingtoetjes en andere dingen waar ik normaal niet tegen kan.
    Ik heb het vandaag gekocht en ik ga het binnenkort toch weer eens uitproberen of ik er nu misschien wel tegen kan;)

2. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    niemand een idee waar ik dan precies niet tegen kan?;)

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Was mss handig dit voor wie zwangerschap uit te vogelen. Tijdens je zwangerschap zou ik niet gaan experimenteren. Als jij er niet tegen kan, kan t zijn dat je kindje er ook niet tegen kan en.reageert daar ook al op in de buik.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik was ook lactoseintolerant.. totdat ik zwanger werd. Ik merkte het voorheen al direct na een glas melk, hupsakee naar de wc. Maar in mijn zwangerschap heb ik liters melk kunnen drinken en roomijs kunnen eten, zonder problemen. En gelukkig heb ik er nu nog geen last van, hoop dat ik ervan af ben. Je kunt het best proberen, je merkt snel genoeg of je ertegen kan ;)

5. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    ik heb het ook...alleen de ene keer kan ik meer verdragen als de andere keer geen pijl op te trekken...
    ik neem ook gewoon alles waar het inzit want een dieet houd ik niet vol.
    moet wel zeggen dat ik pds erbij heb dus mijn dieet was dubbel op.
    tja ik weet dat als ik een ijsje neem ik daar de hoofdprijs voor betaal maar goed soms heb ik daar gewoon echt trek in!

bij mn eerste zwangerschap verdween het als sneeuw voor die zon ik was zo blij!!
    tot 7 maanden(gaf toen wel bv) na mn bevalling geen last van gehad en toen was het weer terug helaas.
    nu met mn 2de zwangerschap verdraag ik nog minder als normaal dus drink zoiezo geen melk meer ect.
    maar lactose testen is zo gedaan toch of doen ze dat niet als je zwanger bent?

6. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Dat heb ik inderdaad vaker gehoord dat je tijdens zwangerschap er wel tegen kan, ben daarom ook zo benieuwd...
    vind het in ieder geval al heel apart dat ik er zo`n trek in heb.

7. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    klinkt dat je geen lactosedeficientie hebt, als je het zo omschrijft. Want dat zit niet in die sojamelk. Of daar zit iets anders in waar je op reageert. Of er is wel lactose in dat product toegevoegd. Ik heb overigens net zo veel last als voor de zwangerschap. Je baby vraagt we nu om kalk, dat je zo'n zin hebt in melk producten. Ik zou voor safe gaan en lactose vrije melk producten gaan gebruiken en dan na de zwangerschap laten testen. Minus l is een goed merk bij jumbo te krijgen melk slagroom roomkaas joghurt en kwark en pudding, dan kan je daar zelf wel iets van maken wat lijkt op waar jij naar hunkert. En je kan nu ook overal loctose vrije verse melk van campina of arla kopen, erg lekker. Als je positief test krijg je behoorlijke diarree en dat is niet goed tijdens de zwangerschap, prikkelt de baarmoeder. Als je toch wilt testen eet dan een bosche bol of slagroomsoesjes, of een dergelijke hoeveelheid slagroom, dan moet je het wel weten na een paar uur :D. Maar dat is dus niet zo goed tijdens de zwangerschap. Succes ermee.

8. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb een aantal jaren geleden de alpro soya geprobeerd (wat dus niet goed ging), zal de minus L eens proberen....
    gister trouwens chocolade mousse gegeten en dat ging goed:D

Deel Deze Pagina