Hey dames, Hier een topic over ervaringen met vreemden en je kleine. Ik verbaas me erover hoeveel mensen tijdens de zwangerschap mijn buik wilden aanraken en dat soms ook deden voor ik er erg in had. Nu vind ik het erg raar dat wildvreemden hun hoofd in de kinderwagen steken en ons kindje aanraken als ik er niet op tijd bij ben (soms pak je iets uit een schap in de supermarkt en is het al te laat, ookal heb je de kinderwagen nog vast met 1 hand). Vriendin van me rekende af bij de visboer en zag toen de andere medewerkster een stukje kibbeling koel blazen voor de buggy en wilde het al geven. Zelfde geval met worst van de vleesafdeling in de supermarkt. Wat zijn jullie ervaringen en hoe gaan jullie daarmee om?
Ik vind dat ook heel irritant. Verbaasde me echt dan sommige mensen gewoon je kind aanraken dekentje optillen terwijl de baby EINDELIJK slaapt. M'n buik vond ik nooit zo heel erg maar alsnog w vreemd... Ik zou NOOIT zo maar een buik aanraken😂😂 Ik had wel een t shirt met ' als jij mijn buik aanraakt, raak ik ook jou buik aan'. Haha dat was vaak wel duidelijk.
mijn buik is eigenlijk nooit aangeraakt en daar ben ik dan ook wel blij om - ik weet niet vond mijn zwangerschap zoiezo een persoonlijk iets wel merk ik dat in de draagdoek ik overal aangekeken word (wat aardig irritant word nu) en laatst stopte zomaar een vrouw om ineens met haar hand mijn kind te gaan lopen ' aaien ' nouja, ben er niet echt fan van en in de kinderwagen willen ze ook altijd even kijken maar zolang ze normaal doen denk ik dat ik ook altijd wel beetje normaal zal bljven doen maar prettig vind ik het niet ..
Ik vind het prima als iemand mijn zoontje een aai over z'n bol wil geven. Hij vindt het ook prima. En als ik dat niet wil, moet ik er zelf voor zorgen dat het niet kan gebeuren.
Had m'n jongste een keer in de draagdoek. Ze was in slaap gevallen en hierdoor wat scheef geraakt. Was er een mevrouw die zonder pardon aan de doek begon te trekken om hem in haar ogen 'goed' te krijgen. Omdat het op zich heel goed bedoeld was wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik moest en heb haar laten gaan. Maar echt prettig voelde het niet.
Heb daar eigenlijk helemaal geen last van gehad... Mensen die aan mijn buik zaten/zitten vind ik helemaal niet erg op de een of andere manier. Vind het zelfs wel leuk. Dat iemand zomaar handen in de kinderwagen steekt heb ik van vreemden nooit meegemaakt. Nu wel soms dat ze zijn handje even pakken of een aai over zijn bol. Ik vind het wel best. Mocht het echt een heel smerig persoon zijn dan zou ik er denk ik wel even een doekje over halen daarna
Tijdens mijn zwangerschap vond ik het heel irritant dat ik opeens openbaar goed geworden was. Mensen die zomaar aan mijn buik kwamen, of aan de kassa uit het niets vroegen hoeveel kg ik nu al bijgekomen was.... Dat doe je toch niet? Sinds dochter er is, heb ik eigenlijk geen last meer van die dingen. Ik heb nog nooit iemand gehad die zomaar in de kinderwagen dook of zo. En ze is nu bijna twee, en soms willen ze in de winkel wel iets kleins geven, maar dat vragen ze dan altijd aan mij. Prima zo.
Ik vind het ook niet normaal als mensen de kinderwagen in duiken. Ben net een tijger...er komt geen onbekende (met hun ongewassen handen) aan mijn kind whahaha!!
Zl was 6 mnd en een caissiere in de winkel trok het deksel van de snoeppot en hield zonder te vragen een spekje voor zn neus. Hij kreeg toen nog maar net bijvoeding. Ik zag het zelf te laat maar mijn moeder wist te voorkomen dat zl het spekje naar binnen zou werken. Ik vind snoep niet nodig. Zeeeeeker niet bij een baby die nog niet weet wat hij mist.
Zo herkenbaar en maak mezelf er kwaad om. Nu met 16 mnd nog steeds aangehouden worden door vreemden om te zeggen dat hij zo leuk is. Eerst dacht ik dat t wel over zou gaan als hij ouder werd maar helaas. Nog steeds word ik elke keer dat ik op pad ben wel minimaal 1 X aangesproken oid. Het is ook een leuk vrolijk kind maar mensen kom op.... Laat ons gewoon met rust! Snoep etc wordt wel altijd netjes gevraagd trouwens.
Als mijn dochter vreemden ziet dan gaat ze ook aandacht vragen dus snap het wel dat ze dan kijken En ze is ook heeeel erg schattig dus dat zeggen ook veel mensen, zelfs kleine kindjes Maar dat vind ik juist leuk En ze lijkt behoorlijk veel op mij en dat vinden de meesten ook wel erg grappig. Wel vond ik het laatst heel erg vervelend toen ik bij de bushalte stond met mijn dochter in de kinderwagen en dat een man tegen haar aan het praten was, enne, met mama op pad jungske, en haar hele tijd jungske (jongen) noemde, heb maar ff gezegd dat ze een meisje was. Die man helemaal verontwaardigd, wees naar haar kleertjes, nou, heeft jongenskleren aan, moet je dan echt wat anders aan doen hoor! Nou ze heeft roze aan, roze sokjes, zit roze in het shirt en 3 bloemen op het broekje. Nou, was niet genoeg want het broekje (spijkerbroekje) was voor de rest blauw, en dat shirtje, ja daar zaten ook nog andere kleuren in behalve roze, dus was niet goed. Pffff, ene oor in, andere oor uit.
Ik vind dat altijd prima. Ze mogen best even kijken. Aankomen liever niet, maar ook dat kan ik niet altijd voorkomen. Tja, er zijn ergere dingen denk ik dan. Mijn dochter heeft krullen en bolle wangen en men wil daar schijnbaar graag aanzitten. Ook haar hebben ze met 7/8 maand een schuimpje in de hand proberen te drukken. Daar heb ik flink wat van gezegd.
Mij kon het niks schelen als ze m'n buik aanraakten, ik was juist apetrots en dolblij! En nu mijn dochter er is vind ik alle aandacht die ze krijgt juist leuk. En zij ook, lekker uitsloven doet ze dan hahaha.
Ik ben daar denk ik een stuk nuchterder in. Er wonen hier allemaal oudjes, die zijn sowieso nog al 'aanrakerig' Zolang mijn kindjes het prima vinden, vind ik het ook best. Zie ik dat ze het niet leuk vinden, dan zeg ik er wel iets van. wbt worst, kaas, brood.. zolang ze het eerst aan mij vragen vind ik het prima. Wel vind ik het irritant dat ze bij de groenteboer steeds vragen of hij snoep mag. Vind dat zo raar.
Ik vind het nu niet zo erg, maar toen ze nog kleiner waren vond ik het wel vervelend. Het ergst vind ik de opmerkingen van (voornamelijk oudere) vrouwen; Heeft hij het niet koud zo? Je moet hem iets warmers aantrekken. Heeft hij het niet warm? Je moet hem iets uit trekken. Waarom heeft hij geen schoenen aan? Waarom heeft hij een speen? Hij moet iets drinken, hij heeft dorst. Hij is moe, doe de buggy maar plat.... Niet normaal, wat een bemoeienis! Daar word ik echt gek van.
Tijdens de zwangerschap heb ik er nooit last van gehad dat mensen aan mijn buik zaten. Weleens mensen die in de wagen kwamen kijken maar niet heel vaak dat ze ook daadwerkelijk aan mijn kinderen zaten.Nu is het momenteel veel erger moet ik zeggen.De jongste is net 2 jaar en heeft een kop met krullen en werkelijk overal waar ik kom zijn er mensen die even over haar bolletje moeten aaien.Ze wordt al gekscherend een kleine Shirley Temple genoemd.Ik vind het opzich niet heel erg maar pasgeleden stond er bij de kassa een oudere meneer en die was niet heel frisgewassen moet ik zeggen.Die ging dus ook weer over haar bolletje aaien en vervolgens haalt die uit zijn broek een smoezelig snoepje wat die aan mijn dochter wilde geven ieekks.Die heb ik dus aangenomen en dankjewel gezegd en buiten direct in de prullenbak gegooid.Dat vond ik dus echt niet prettig moet ik zeggen. Sommige kinderen trekken het ook aan denk ik.Vorig jaar waren we in Spanje op vakantie en ze trokken haar nog net niet uit de buggy als we ergens kwamen.Daar kreeg ik wel de kriebels van.
Met m'n zoontje van 16 maanden en spier witte haren naar Turkije op vakantie. Mensen die hem aanraken, aaien, kussen, oppakken, foto's maken en wouden met hem op de foto Bizar..
Omg. Ja daar erger ik mij ook kapot aan! Wij gingen ooit naar de Ikea. Mijn dochter had wat last van haar tandjes. Twee keer werd ik aanspreken door wildvreemden dat ik mijn dochter echt veel te warm had aangekleed. De ene zei het echt vol afschuw en was verontwaardigd dat ik weigerde haar jasje open te doen. (Ze zweette niet, haar nekje voelde oké) in de rij bleef ze het me ook steeds zeggen. Riep haar dochter erbij om te kijken. Ik voelde me zo ongemakkelijk! Eenmaal thuis bleek dat er 2 tandjes tegelijk door waren gekomen.
Ik vond het altijd erg aandoenlijk. Het waren in mijn geval vaak ouderen mensen welke zo'n kleintje zeer verwonderlijk vonden en vol liefde MIJN kindje konden aankeken. En die paar keer een aai over mijn buik, ach ik kan me daar niet druk over maken.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom dit een probleem is? Het is toch leuk als je complimenten krijgt? Waarom geniet je daar niet gewoon van, ipv je eraan te storen?