Ons dochtertje heeft vanavond overgegeven. Haar groentehap is er helemaal uitgekomen. Ze heeft 2x overgegeven en beiden keren waren we erbij en hebben we haar meteen rechtop gezet. Zo dadelijk krijgt ze nog een papfles. Benieuwd of dat er wel in blijft. Ze is wel verkouden en temperatuur is 37,5. Dat is prima maar is voor haar doen hoog. Nu ben ik huiverig voor het slapen. Ben bang dat ze in haar braaksel stikt. Wat kunnen we nu als beste doen? Ze slaapt altijd op haar rug.
De huisarts gaf ons het advies om dan de fles avondmelk te verdunnen en zeker geen papfles. Als je 5/150 doet doe je nu 2,5/150. Zodat het niet zo zwaar valt.
Ik zou een klein flesje geven en al helemaal geen pap erin. Pap valt erg zwaar op de maag, dus grote kans dat dat er gelijk weer uit komt. Eventueel kan je dan later op de avond of als ze vannacht wakker wordt nog een flesje geven als dat goed gaat. Voor het slapen, je kan haar matrasje wat ophogen of haar eventueel op haar zij of buik leggen als ze dan kan slapen. Maar daarnaast draaien baby's vaak wel in een reflex hun hoofd opzij waardoor het braaksel weg kan lopen. Anders is het misschien nog een idee om haar bij jullie op de kamer te zetten? Dan wordt je er in elk geval wakker van. Hier slaapt zoontje in principe altijd in z'n eigen bedje op z'n eigen kamer, maar als hij ziek is en ik 'vertrouw' het niet helemaal, dan zet ik het campingbedje op naast mijn bed en slaapt hij daarin.