Hallo, Ik heb een meisje van nu 15 maanden.. bijna 16 maanden. Ze heeft voor de 2e x in 1 maand een oorontsteking in beide oren. Ze heeft ook voor de 2e keer nu antibiotica, maar het is vandaag even na gekeken na 6 dagen gebruik.. en ze heeft t nog steeds! Nu moeten we nog 4 dagen doorgaan. We gaan in juni op vakantie en k ben zomaar bang dat ze hier niet zomaar vanaf is.. Ik zei bij de dokter dat vliegen met een oorontsteking gevaarlijk is en vooral voor kleintjes. (overal gelezen). zij gaf aan dat t enkel wat pijn doet, maar niet gevaarlijk is.. ik lees overal dat t niet verstandig is en zelfs vliegtuigmaatschappijen raden t af.. Weet hier iemand toevallig hoe dat zit met een dreumes, oorontsteking en vliegen? of heeft hier iemand zelf ervaring mee met zn kindje? dank jullie wel!
Ik weet niet precies waarom meer, maar onze kinderarts raadde het af om te gaan vliegen met onze dochter, 10 maand, ivm vele oorontstekingen
Geen ervaring, maar weet ook niet beter dan dat het niet 'mag' of aangeraden wordt. Ik zou het dan ook niet zomaar doen, maar je weet nu nog nietwat er in juni speelt. Als het straks nog niet weg is kan je misschien een verwijzing voor kno vragen?
Wij hebben gevlogen met onze dochter die oorontsteking had. Ze heeft heel vaak oorontsteking gehad en twee dagen voor we gingen vliegen dus ook. Ze kreeg (weer) antibiotica en we mochten vliegen. Schijnt bij kinderen vaak een ander stukje ontstoken te zijn dan bij volwassenen. Bij ons was het een "standaard" kinder oorontsteking dus mochten we vliegen. Ze was 1,5 jaar toen ongeveer. Heb haar een zetpil gegeven voor we het vliegtuig ingingen en ze heeft haar fopje de hele vlucht gehad. Ze heeft volgens mij geen pijn gehad, niet gehuild. Wel heeft ze erna de eerste paar dagen een gek stemmetje gehad, waarschijnlijk zaten haar oren dicht en kon ze zichzelf niet horen praten. Maar toen had ze ook geen pijn. Als ze dus oorontsteking heeft als je gaat vliegen van te voren even overleggen met de huisarts of kno arts. Succes, hopelijk valt het mee.
Ik heb zelf eens moeten vliegen met oorontsteking en dat is hels, zo ontzettend veel pijn, zou het een kind nooit aan doen. Mijn huisarts zei ook later dat je er inderdaad permanente schade mee kunt oplopen.
Toen Q 1 jaar was waren we met het vliegtuig op vakantie. Daar kreeg ze oorontsteking (ze had het ook erg vaak). Daar dus naar een arts, antibiotica gekregen die goed hielp, maar ze mocht natuurlijk niet in de zon wat best een uitdaging was aan t strand en bij het zwembad. We moesten 2 dagen voor we terug vlogen terug komen. Wanneer het dan niet helemaal weg was moesten we de vlucht uitstellen totdat ze helemaal beter was. Gelukkig was ze helemaal beter. Dit is wel 5,5 jaar geleden dus ik weet niet of er veel veranderd is intussen. Maar ik zou het wel heel goed na vragen. Blijkbaar kunnen kinderen ook sneller oorontsteking krijgen tijdens het vliegen als er al iets zit te vervelen.
Zover ik weet is vliegen met een oorontsteking gevaarlijk voor blijvende schade aan de trommelvliezen. En daarnaast doet het gewoon super veel pijn. Ik heb als kind ontzettend veel last gehad van Mn oren en zelfs zo der verkoudheid en ik kon al janken van die hele pijn op de terug vlucht. Dus ik zou het echt niet doen.
Dit was dus al mijn eerste gevoel en keek op internet en iedereen raadde het af.. maar nee een artsje in opleiding zei dat het geen kwaad kon.... Nou volgens mij wel want het is helemaal niet goed bij kleine oortjes.. We gaan sowieso 10 dg van tevoren nog naar de huisarts om het te laten checken. Ze had het nu trouwens nog na 7 dagen antibiotica dus ik ga sowieso als het hierna niet over is een verwijzing vragen naar de KNO arts.. Ze blijft er echt duidelijk last van houden..