Dag allemaal, Mijn oudste is nu 2,5 en heeft al langere tijd last van z'n piemeltje. Van de huisarts een zalfje gekregen wat z'n voorhuidje wat losser moest maken. Dit hielp goed, het was ook echt heel strak. Echter na het stoppen met de zalf werd dit snel weer nauwer en weer klachten. In overleg met de huisarts nogmaals een week gebruiken. Hielp weer, maar werd weet nauwer. Toch bleven de klachten weg. Tot vanmorgen Z'n piemeltje is rood en dik en doet zeer. Hij is hangerig n zielig. Ik kan vanmiddag bij de huisarts terecht. Ik ben benieuwd of iemand dit herkend van zijn kind en wat deo oplossing was. Ergens ben ik bang dat hij toch geholpen zal moeten worden eraan. Het is zo vreselijk nauw, ik heb t idee dat er gewoon viezigheid ophoopt. Maar stiekem hoop ik op een andere oplossing
Nja ik vind elke keer last hebben van e piemel veel zieliger... en helemaal als het piemeltje stijf word Snap dat je daar wel tegenop zou zien trouwens hoor!
Ja ik ook. Ik denk dus ook dat t nodig is. Die zalf helpt wel hoor, maar gewoon alleen tijdens gebruik. Ook geen lange termijn oplossing!
Tegenwoordig doen ze vaak geen volledige besnijdenis maar maken ze het voorhuidje losser, toevallig net navraag voor gedaan.
Als de huisarts je doorstuurt zal de uroloog beoordelen wat er gedaan moet worden. Als het kan zonder snijden zullen ze daar de voorkeur aan geven. Hoe gaat hij zelf om met zijn voorhuid? Onze middelste had hier ook last van en de zalf werkte ook goed. In het begin deed het hem echter heel veel pijn, daarom raakte hij zelf zijn piemel liever niet aan. Maar toen het losser was voelde het beter en hebben we hem gestimuleerd om in bad zijn voorhuid schoon te maken. Het warme water maakt alles soepeler en daardoor voelde het voor hem beter. Een en ander had helaas wel als effect dat hij het op een gegeven moment wel erg fijn vond om aan zijn piemel te zitten. Dan showde hij trots dat hij zijn duim in zijn voorhuid kon verstoppen en werd hij heel boos dat hij niet overal aan zijn piemel mocht zitten. Met als persoonlijk hoogtepunt dat hij midden in de Lidl riep: maar ik wil zo graag aan mijn piemel zitten! (Ik ben zo blij dat de jongste een meisje is, dat hele piemel gedoe)
Wahahahaha. Ik lach echt keihard. Z'n voorhuidje is echt niet terug te schuiven. Er zit een gaatje van een milimeter. Eerder hielp de zalf wel wat, maar nooit zo goed om t terug te schuiven. Maargoed ik begreep dat t een paar jaar kan duren .Maar nu heb ik via de uroloog sterkere zalf en als t dan niet gaat gaan ze t over besnijden hebben. Er komt nupus uit dus t was echt wel flink ontstoken. Gelukkig knapt t flink op
En hij zelf: we wassen t altijd samen met m in bad / douche. Hij speelt wel eens wat met z'n piemel haha maar valt eigenlijk wel mee. Nu mag niemand er aan zitten... Dus groot gevecht, heel sneu.
Ik hoop dat het snel opknapt. Ik vond het echt redelijk traumatisch om hem vast te houden en te moeten smeren. Het deed hem echt pijn. Hopelijk is het bij jullie mannetje snel voorbij!
Dat is tegenwoordig helemaal niet meer de eerste keuze. Hier 2 jongetjes met een te strakke voorhuid, maar gelukkig niet zo vaak een erge ontsteking. De crème helpt inderdaad wel, maar niet voor heel lang. Bij mijn oudste lijkt het inmiddels al beter te worden, het schijnt ook dat de meeste erover heen groeien als ze ouder worden en in de puberteit komen.
Ik zou voor besnijden gaan dan is het probleem opgelost al die pijn is ook niet fijn Mijn kinderen zijn sowieso besneden en daar merkte ze niks van
Mag hopen dat die niet tegen doktersadvies ingaan? Ik zou hoe dan ook niet vrijwillig mijn kinderen laten besnijden. Alleen als een chirurg aangeeft dat dat de enige optie is.
Als je de besnijdenis vergoed wilt krijgen zal de uroloog moeten kunnen aantonen dat het medisch noodzakelijk was. Als er nog alternatieve methoden beschikbaar zijn, maar hij daar niet voor kiest zal hij een goed dossier moeten hebben om aan te kunnen geven waarom er niet een minder vergaande (duurdere) methode is gekozen. Dat doet een uroloog dus niet omdat de moeder zegt, snij er maar af. De zorgverzekeraar kan (en doet dat ook regelmatig) controleren en de gemiddelde uroloog heeft geen zin om dit soort dingen te verdedigen als het niet de beste medische keuze was. In een besnijdenis kliniek zou ik niet doen als je regelmatig een ontsteking hebt, een en ander geneest dan mogelijk minder goed en daar zijn deze klinieken niet op toegerust.
Als je de besnijdenis vergoed wilt krijgen zal de uroloog moeten kunnen aantonen dat het medisch noodzakelijk was. Als er nog alternatieve methoden beschikbaar zijn, maar hij daar niet voor kiest zal hij een goed dossier moeten hebben om aan te kunnen geven waarom er niet een minder vergaande (duurdere) methode is gekozen. Dat doet een uroloog dus niet omdat de moeder zegt, snij er maar af. De zorgverzekeraar kan (en doet dat ook regelmatig) controleren en de gemiddelde uroloog heeft geen zin om dit soort dingen te verdedigen als het niet de beste medische keuze was. In een besnijdenis kliniek zou ik niet doen als je regelmatig een ontsteking hebt, een en ander geneest dan mogelijk minder goed en daar zijn deze klinieken niet op toegerust.
In mijn ogen is daar van alles mis mee. Maar aan de toon van je bericht te zien, sta je er niet voor open om dat ook te horen, dus laten we die discussie hier maar niet voeren.
Nja wat mij betreft is er geen discussie.. Ik snap gewoon oprecht niet wat er mis is met een besneden piemel