Vorige prematuur. Nu poging tot tweede. Ook prematuur?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Twinkeltje, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Mijn dochter is geboren met 33 weken. Deze bevalling is voor mij traumatisch geweest en ben als de dood dat de volgende dat ook weer wordt. Ik had zwangerschapssuiker en dit werd pas in week 29 ontdekt. Wie had dit ook en heeft nu een tweede?

2. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi
    mijn aller eerste kindje is geboren met 20 weken, Mijn dochter (2de kindje) is geboren met 33 wkn en 1 dag. Me zoon is geboren met 33.6 weken (3de kindje) daarna nog div.miskramen
    Ik heb geen zwangerschaps suiker maar ben drager van bacterie.

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi,

Ik heb wel gewone diabetes en heb 2 miskramen gehad en ons dochtertje is 11 weken te vroeg geboren door een te veel aan vruchtwater wat de baarmoeder heel erg irriteerde.
    Verder was ze voor haar leeftijd heel erg groot en zwaar.
    Groeide in de buik 200gr per week ongeveer.
    Ik zei eerst nooit een 2de te willen maar sinds ze thuis is kriebelt het wel weer.
    Maar mijn man ziet het niet meer zitten om aan een 2de te beginnen.
    Mijn zwangerschappen zijn niet erg fijn en heb dan last van hyperemesis ( veelvuldig braken en uitdrogen )
    En hij is bang dat het dan weer te vroeg zal komen.

4. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Waarschijnlijk komt het door je suiker dat Britt zwaar was. Tenminste dat zeiden ze bij mij. Nadine was 43 cm, maar wel 2500 gram met 7 weken te vroeg.
    Sterkte met het besluit.

5. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Hoi,

Ons 1e kindje is ook geboren met 33 weken, na het spontaan breken van de vliezen.

Ons 2e kindje is geboren met 39 wk en 3 dgn. Gelukkig mochten we vanaf de 25e week wat vaker op controle komen bij de verloskundige.
    Op zijn initiatief ben ik ingeleid. Wie weet hoe lang onze uk anders nog had blijven zitten ;)

Ik kan me voorstellen dat je wat huiverig bent voor een 2e zwangerschap. Geef dit aan bij de VK / gyneacloog en vraag desnoods om meer controles.

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Kan me je zorg goed voorstellen; ben 10 dec bevallen van onze zoon Thomas met 31 weken en 5 dagen. Ik heb altijd een echt gezin gewild met minstens twee of drie kinderen.
    Maar na deze heftige ervaring (thomas 4,5 week in het ziekenhuis) weet ik t niet...
    Bij mij is er ook geen oorzaak bekend van het spontaan breken van de vliezen..

7. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoi ,

Ik snap je angst hoor !

Ik tel momenteel ook de dagen/weken die erbij komen....

Mijn eerste kwam met 36 weken, 2928gram ! Ik had overigens geen suikerziekte ofzo. De vliezen hielden het gewoon niet meer. Had wel flink vruchtwater.

Dit kindje woog met 31 weken 2006 gram, dus is nog iets zwaarder !
    Suikeronderzoeken zijn wederom goed. Ook nu weer flink vruchtwater.
    Hoever zullen we dit keer komen ? Of wordt het een reus met 42 weken ?

XFD

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Kijk dat heb ik nou ook hè... eerder zei ik ook ABSOLUUT geen 2e te willen! Maar mijn nieuwe vriend wil héél graag... :) Ik eigenlijk ook! Als we over een halfjaar nog bij elkaar zijn en het gaat goed dan gaan we samenwonen en een 2e maken :D
    Maar ik wil eigenlijk ook eerst het herhalingsonderzoek afwachten, want door zo'n HEL(LP) wil ik niet nog eens gaan!

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Afgelopen dinsdag bij de gyn geweest op na-controle. Er waren geen infecties bij mij of de placenta zichtbaar waardoor het breken van de vliezen zo vroeg is gebeurd... Met andere woorden: ze weten het dus gewoon niet waarom Thomas zo vroeg is geboren. Ik krijg in februari wel een soort inwendige gel-echo, waarbij ze mijn baarmoeder en de vorme rvan enzo gaan onderzoeken. Als hier ook niets uitkomt, dan is het gewoon 'pech' geweest.
    Mochten we voor een tweede willen gaan, dan kunnen we wel naar een speciale vroeggeboorte poli in de VU die ons dan bij de zwangerschap begeleidt.
    Ik voel me nog steeds verschrikkelijk schuldig, omdat ik toch bang ben dat het iets te maken heeft gehad met stress (huis gekocht, verbouwd, verhuisd, druk op het werk). Dus bij een evt 2de zwangerschap, ga ik op mn kont zitten en absoluut niets doen! ;)

10. meiske

meiske Lid

20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Dat is nou precies hoe ik erover denk (maar ik moet er nu nog even helemaaaal niet aan denken nog een keer zwanger te raken)

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ meiske: ik voorlopig ook niet, maar voor het geval dat... ;)

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Bij mij braken ook spontaan m'n vliezen, met week 34+5.
    Is echter verder nooit onderzocht waarom. Vinden het gewoon 'pech' hier... :(

Toch kan ik niet wachten weer zwanger te worden! Heb niet het idee dat ik dan extra controles ga krijgen (zijn daar hier niet zo gauw mee is mijn idee, maar ga er dan misschien wel t.z.t. zelf op aandringen ;) ). Hoewel het bij ons niet erfelijk is en er dus geen duidelijke aanwijsbare reden was (had vlak voor het breken nog een echo gehad en die was top :D ), ben ik toch wel bang dat de volgende ook weer te vroeg zal komen. Maar dat is voor mij zeker geen belemmering voor de 2e te gaan! Denk maar zo: als het op tijd komt en alles zonder complictaies verloopt, is dat een super ervaring. Mocht het niet zo zijn, hebben we iig al ervaring! :thumup: :D

13. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Onze oudste was een klein beetje prematuur, maar vooral dysmatuur (2070 gram bij een zwangerschap van 36.4 weken). Ik had pre-eclampsie, en het was echt een hele nare zwangerschap.
    Onze 2e is 10 febr. jl geboren na een geweldige zwangerschap (totaal geen kwaaltjes). Ik moest deze keer ingeleid worden (omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen vanwege een andere reden ) en dat is uiteindelijk gebeurd met 39 weken en 1 dag. Onze zoon woog 3400 gram bij zijn geboorte! Totaal niet te vergelijken met de vorige keer dus!

14. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hai,

Even ter info :

Zoals te lezen is mijn eerste met 36 weken precies geboren. Morgen ben ik 37 weken zwanger van de tweede, dus......

als er voor 00.00 uur vannacht niks bijzonders gebeurd, dan was alleen mijn eerste te vroeg.

XFD

15. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ah mooi! hopelijk blijft je wondertje nog even lekker bij mama om door te groeien!

16. Blaak

Blaak Niet meer actief

Mijn dochtertje werd geboren met 27 weken en was 1300 gram.
    Nu ben ik zwanger van de tweede en met 28 weken kreeg ik spontaan weer weeen. Gelukkig was ik scherp bij en gelijk naar het ziekenhuis en geen ontsluiting. Wel moest ik daar een weekje blijven aan de weeenremmers. Dat heeft geholpen. Tot nu toe geen enkele klacht, heb het gevoel dat ik makkelijk week 40 haal en zelfs soms het gevoel dat deze mannetje er niet uit wil komen , maar lekker blijf zitten, ook alsie Mag komen. haha :)

Oja Met week 30 werd deze kereltje ongeveer 1700 gram geschat. Is dat veel? Vraag me af hoeveel het gaat wegen bij de geboorte dan.

17. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mijn zoontje is met 35 weken precies geboren.
    Vanaf week 28 al wel weeen (hoorde ik naderhand van de gyn).
    We hebben van de gyn al te horen gekregen dat we er op moeten rekenen dat brusje ook vroeger gaat komen.
    Dit omdat ik al in totaal 8 miskramen heb gehad en ze vermoeden dat mijn lichaam het afstoot omdat die het moeilijk aan kan.
    Als het net zo'n kanjer wordt als onze zoontje is het niet zo'n drama want die woog 3040gr bij zijn geboorte..

We hopen natuurlijk dat de gyn het mis heeft, maar ja eerst maar eens zwanger blijven.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mandy, volgens mij is een kindje met 30 weken van 1700gram wel netjes hoor.

Deze ukkie werd gisteren op 1260gram geschat (wel een meid), Sam was met 30.1 week 1218gram dus deze is nu al groter!

19. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik had toevallig net dezelfde topic geopend bij Zwangerschap. Maar door Daphne werd ik ook op dit topic gewezen.

Mijn dochtertje is met 35 weken en 3 dagen geboren en ik ben nu 12 weken zwanger van ons 2e kindje.
    Ik was ook nieuwsgierig of een 2e kindje dan meestal ook vroeger komt, maar lees hier nu ook verschillende verhalen, dus het blijft afwachten.
    Hopelijk blijft deze iig langer zitten tot iig 37/38 weken ;)

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Miranda, ik hoop het ook voor je gewoon tot het einde mag uitzitten :D

Deel Deze Pagina