Overgevoelig/hoogsensitief

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Life in Pink, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

enige waar ik hier af en toe echt weleens van afvraag wat ik er nou mee moet is die oneindige fantasie.

als ze speelt dat ze iemand anders is.. is ze ook echt niet anders aanspreekbaar
    en dat kan dagen duren..

pas als ik boos word kijkt ze verbaasd op.
    meestal zeg ik dan dat ik best mee wil spelen maar dat als ze niet luistert ze gewoon weer anne sophia is.
    op die manier is het goed hanteerbaar.. maar ik vind het toch wel apart
    weet dat peuterfantasie enorm uitgebreid is.. maar toch :)

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Herkenbaar Saskia. Siem is soms een hele dag een hondje, een baby of een ridder. Leuk hoor, maar hij schuift onacceptabel gedrag dan ook altijd af... "Ik doe dat niet, dat doet de baby/het hondje/de ridder...."

Tsja........

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Da's inderdaad niet heel groot, maar scheelt toch al 8 cm en bijna 4 kilo met Siem.... En dat zie ik er in 6 maanden niet bij komen.
    Ik zie er voordelen in, met tillen en zo, en hij doet al twee jaar met dezelfde kleding....

Maar het komt volgens mij ook voor een deel doordat hij heel kieskeurig is bij het eten. Alles wat vreemd smaakt, ruikt, aanvoelt in de mond of iets dat hij 'gewoon' niet kent, dat eet hij niet. En in zijn geval is dat veel. Waardoor hij dus echt heel matig eet. Tsja, dan kom je ook niet aan. En in 'dwarse' periodes eet hij demonstratief niets. Daar moeten we dan maar zo min mogelijk aandacht aan besteden, dan is het het snelst over. Hoe meer je er van zegt, hoe bozer je wordt óf hoe meer begrip je ervoor opbrengt: het maakt het alleen maar hardnekkiger. Negeren blijkt het beste, maar ik moet vaak mijn frustratie weg slikken, als hij zo 'moeilijk doet' aan tafel...

Deel Deze Pagina