Ik heb dit ook. Zelfs als ik voorbij een huis loop en de TV staat daar in de woonkamer aan, dan hoor ik het nog. Als het licht aan staat, inderdaad een oplader.. het is zó vervelend! Of die ringtone destijds haha.. om muggen mee af te schrikken. Ik weet niet of jullie die nog kennen maar ik was altijd de enige in het gezin die dat hoorde. Mijn man heeft een gehoorbeschadiging van zijn jaren in de horeca, die hoort dat dus niet. Ik weet echt niet hoe je ermee om moet gaan.
Ik dacht altijd dat ik raar was, maar zo te lezen kunnen meer mensen niet tegen geluidjes. Stroom valt wel mee bij mij, maar ik kan niet tegen tikkende klokken. Die hebben we dus ook niet in huis. Verder vind ik mensen die luidluchtig ademhalen zwaar irritant. Ik slaap ook met oordopjes in, omdat ik anders helemaal gek word van mijn man zijn ademhaling. Wij zijn ook al verhuisd van slaapkamer omdat de buren valkparkieten hebben, vreselijk dat lawaai! Overdag word ik er ook wel eens knettergek van. En zomers zit ik vaak binnen omdat zij zo nodig de hele dag een radio aan moeten hebben buiten... Agressief word ik er van.
Heel herkenbaar. Ik zei het gister nog tegen mijn man dat ik er echt niet over kan. Word er ook heel boos van. Geluid van de oplader, geluid van lampen. Als ik op bed lig hoor ik de tv beneden, terwijl die erg zacht staat. Het is echt heel irritant om alles zo goed te horen
Ja inderdaad, zware ademnhaling en nog erger, smakken en eetgeluiden! Ik zeg mezelf wel "get over it" maar het komt wel aan. en tikkende klokken, gruwelijk.. Mijn man als hij snurkt, ik ga van geïrriteerd naar agressief, kan het écht niet aanhoren! Wel vervelend hoor.. Ik kan me ook erg vinden in het profiel van HSP. Daarnaast heb ik waarschijnlijk ook hele gevoelige oren. Mijn ex had van die zware geluidssystemen in zijn auto (jaren terug hoor) en gebruikte een test CD om de tweeters en woofers te testen. Dan kwam er geluid van héél hoog naar héél laag. Hij moest me waarschuwen wanneer hij hem aan ging zetten want bij de extreem hoge tonen die niemand hoorde werd ik gek!
Ik heb hier ook last van. Opladers, kattenverjagers, antimuggen ding wat je in het stopcontact stopt eigenlijk alles wat in stopcontact moet hoor ik. Hele hoge tonen die inderdaad voor een mens niet hoorbaar zijn hoor ik wel. Heel irritant is dat maar ben er onderhand wel aan gewend. Als ik het s nachts maar niet hoor en het me niet uit mijn slaap kan houden kan ik er wel mee leven. Is verder ook niet zo veel aan te doen ik heb een gehoortest gehad maar was niets afwijkends op te zien.