overgevoelig voor nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door cecile2, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Niet bij verborgen reflux maar blijft het hangen in de slokdarm, maar ook dan geld het inderdaad want dat gevoel is ook niet fijn. Of een geruime tijd na de voeding

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij gaven ook nutriton i.v.m. reflux maar zijn uiteindelijk bij de huisartsenpost beland met een kindje wat niet meer stopte met krijsen. we moesten acuut stoppen met de nutriton en het voor lief nemen dat hij zoveel spuugde, de nutriton zorgde er bij hem voor dat hij nogsteeds zijn voeding omhoog kreeg met al het zuur e.d., maar doordat het dikker was geworden door de nutriton kon hij het niet meer kwijt en moest het dus steeds weer inslikken waar hij nog veel meer last van kreeg dan wanneer hij het in boogjes uitspuugde.
    uiteindelijk is het op andere hypo allergene voeding (nogsteeds zonder nutriton) beter gegaan en na verloop van een maand of 3 werd het spugen steeds minder.
    wij hoorden ook het verhaal dat nutriton enorme darmkrampjes kan veroorzaken, schijnt vaker voor te komen.

het bedje bij het hoofdeind op blokken zetten kan idd ook een beetje helpen

3. cecile2

cecile2 Lid

19 nov 2007
    14
    0
    0
    Tja, daar heeft onze zoon ook last van, verborgen reflux. De voeding is idd heel dik en hij slikt het ook weer in. Maar als hij alles weer uitspuugt ben ik bang dat hij te weinig voeding binnenkrijgt. Wel vreemd trouwens dat artsen zo verschillen met hun mening over medicijnen ed

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    cecile2, ja dat is zeker vreemd dat ze verschillen van mening. mijn cb raadde nutriton aan, en de arts bij de huisartsenpost werd erg fel toen ze hoorde dat hij nutriton kreeg, hoe we dat wel niet in ons hoofd gehaald hadden... tsja euhhhh je luistert naar het cb en denkt dat zij goede adviezen geven?!
    wij gaven hem overigens niet eens heel veel nutriton, hij zat zowieso onder de maximum dosering die op het pak staat, maar toch heel veel last ervan dus...

wat te weinig voeding betreft, het is goed in de gaten te houden hoor, of hij te weinig binnen krijgt. ik weet niet hoe oud je kindje is, maar toen ons kindje nog klein was kregen we regelmatig de wijkverpleegkundige aan huis om hem ff te wegen om te zien of hij genoeg aan kwam. je kunt ook zelf naar het cb om je kindje te laten wegen (die weegschaal is vaak nauwkeuriger dan je eigen weegschaal).

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    in belgie voegen ze trouwens een ander middeltje dan nutriton toe aan flesvoeding om het dikker te maken, hier schijnen ze veel minder last van te krijgen! ik kwam dit in een of ander vlaams wetenschappelijk onderzoek over koemelkallergie en reflux tegen. alleen kom ik niet op de naam ervan... (weet ook niet of makkelijk aan dat middeltje te komen is)

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    toch nog teruggevonden: Amylopectine.
    Amylopectine is een verdikkingsmiddel voor flesvoeding. Dit is een uit rijst afkomstig zetmeel dat speciaal bewerkt is. Het amylopectine wordt pas dik in de maag waardoor de kans op spugen wordt verkleind.
    De voeding blijft dun in de fles en is hierdoor gemakkelijk te drinken.
    Amylopectine wordt goed verteerd en geeft geen dunne ontlasting.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier vandaag weer naar de KA geweest ivm de reflux van mn zoontje
    Lekker tegenstrijding allemaal weer, geen medicatie ervoor gekregen.
    Hoe hebben we het nu
    180+6 scheppen: 5 friso extra 1 kruidvat standaard
    4 schepjes nutriton
    5 flesjes

Hoe het nu moet van de KA
    160 voeding 2 schepjes nutriton :(
    6 flesjes

DIe willen waarschijnlijk dat wij een hongerige en een krijsende baby hebben

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toch is het geen raar advies. Want juist bij reflux moet je voorkomen dat de maag te vol komt te zitten. Vaker een kleinere fles is dan beter. Dan komt er namelijk minder spanning op het maagklepje te staan, waardoor ze minder snel spugen. Als hij vaker mag eten zal hij ook minder honger hebben. Dat 'hongerige' krijsen is trouwens een van de tekenen van reflux. Reflux is namelijk erg pijnlijk en ze voelen het alleen maar niet als ze drinken. Maar door door te blijven drinken raakt de maag te vol en wordt de reflux weer erger. Vicieuze cirkel, hopelijk helpt het advies van je kinderarts jullie die te doorbreken.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    maar mn zoontje is wel rustig en tevreden met de 200cc die hij nu krijgt.
    Bij minder niet, ds ja wat doe je dan :(

Met minder nutriton kan hij niet, want dan heeft hij weer last en hij heeft verborgen reflux ds echt spugen doet hij niet.

De KA zei ook dat hij geen 4 scheppen mag, waarom staat het dan wel op de verpakking?
    per 100cc mac 4 scheppen.

10. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ik las dit topic gister toevallig en wist dus ook niet dat kids zoveel last kunnen hebben van de nutriton
    mijn jongste heeft kma en reflux maar de kma wisten we pas in december in november heb ik bij de bv nutriton geprobeert maar ze spuugte gewoon hompjes gel uit dus dat was geen succes daarna heeft ze voor de reflux medicijnen gehad wat ook niet helpte zelfs gestopt met de bv in de hoop dat ze minder last zou hebben in dec kwamen we er pas achter dat ze ook kma heeft nu ze op de nutramigen zit gaat het een stuk beter alleen het spugen dus niet nou op aanraden van de diëtist toch weer nutriton dat gebruik ik sinds zondag op 180ml 4 schepjes en ze spuugt sinds zondag bijna helemaal niet meer gister 1 keer maar nou is ze de halve nacht wakker geweest (huilen)met krampjes en poepjes laten als ik het goed begrijp komt het dus van de nutriton

nou mijn vraag hoe lang houd dit aan worden de krampjes wel minder of kan ik maar beter er mee stoppen het ene kwade inruilen met de andere is ook niet de bedoeling

11. cecile2

cecile2 Lid

19 nov 2007
    14
    0
    0
    Wij gebruiken 6 schepjes nutriton op 180 ml water. Krampjes worden geleidelijk wel minder waarschijnlijk, maar gaan bij onze zoon (6 maand) niet helemaal weg.

We zijn vandaag bij dietiste geweest voor koemelkallergie en reflux. Ze wist er echt geen klap van, echt belachelijk. Ik wist nog meer dan de dietiste. Ze had geloof ik nog nooit van nutriton gehoord, dacht dat dit iets was tegen kma...
    Dus we gaan zelf maar aan het testen met bijvoeding.

12. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    van wat ik begreep zijn niet al diëtisten gespecialiceerd in kma dus je zou ook een andere kunnen zoeken misschien krijg je dn wel een goede ik had ook al wat andere diëtisten gebeld en die zeiden dat ze er niet gespecialseerd in zijn omdat het toch een andere aanpak nodig heeft.

en als je het toch gewoon graag zelf wilt doen dan kan je op deze site kijken staat alles over de kma allergie en bijvoeding waar je op moet letten en een introductieschema is heel uitgebreid kwam het tegen toen ik info zocht naar kma
    http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm

13. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Mijn kindje spuugt echt heel veel maar schijnt er weinig last van te hebben (hij huilt eigenlijk bijna nooit) Toen ik i.v.m. het spugen nutriton ging gebruiken ging hij heel erg huilen dus ben ik er weer mee gestopt. Een maand later heb ik het weer eens geprobeerd maar het was weer het zelfde verhaal dus hij is er volgens mij ook gevoelig voor.
    Nu gebruik ik niks tegen het spuugen. Volgens het CB mag dat zolang hij goed groeit en er geen last van schijnt te hebben.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, en als een kind geen last heeft van het spugen, dan is het eigenlijk ook geen spuugprobleem, maar een wasprobleem...

15. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    mijn meisje had dus wel last van het spugen ze werd er steeds misselijk van dus constant smakken en met die tong duwen veel slikken dus ook zuur in de keeltje en sinds we de nutriton gebruiken sinds zondag spuugt ze nog maar 1 a 2 keer of zo per dag in plaats van 10 tot 15x (en voor we wisten dat ze kma had zelfs 20 tot 30x per dag)de eerste dagen had ze wel krampjes en nu laat ze nog wel poepjes en ze heeft dunne ontlasting maar misschien trekt dat nog bij hoop het tenminste
    maar ben allang blij dat het zoveel beter met me meisje gaat

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Arm kind! Wat een geluk dat je nu de goede kant op gaat!

Deel Deze Pagina