Lunchtrommel bij overblijven?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by ZonStraal, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,
    Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd wat jullie je kind meegeven tijdens overblijven?
    Groetjes Zonstraal

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter heeft continue rooster en eet dus altijd op school. Ze krijgt standaard 2 boterhammen mee en een pakje melk (en als de pakjes melk op zijn, dan soms yogi)

Beleg verschilt enorm. Soms 1 zoet en 1 met worst . Soms 2 met smeerkaas of 2 met kaas. Heel soms 2 met zoetigheid.

Als extra stop ik er heel soms een blokje kaas bij of een stukje komkommer. Maar eigenlijk denk ik hier niet zo vaak aan ;) . Ze vind het allemaal prima...

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Sam krijgt 2 boterhammen mee en een pakje appelsap.
    Maakt hem niks uit, wat ik er op doe...dus dat is makkelijk.

Soms doe ik er, net als mijn voorganger, iets extra's in en dat vindt hij dan altijd erg leuk.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn oudste krijgt een boterham mee voor de kleine pauze, en 1 voor de overblijf. Meestal eentje met worst, en de andere met zoet. In het begin had hij 2 trommeltjes mee, maar inmiddels nog maar 1, en dan kiest hij zelf wat hij wanneer eet.
    2 boterhammen voor de overblijf is nogal krap qua tijd voor onze dromer, dus nu krijgt hij toch genoeg in zijn buik. En ik hoor hem nooit over koekjes voor de kleine pauze, dus dan vind ik het prima..

Soms nog iets van komkommer of paprika erbij. Dat gaat dan ook wel op. Al weet ik niet wanneer, dat weet hij me niet zo goed te vertellen ;)

Qua drinken een pakje wicky/taksi/appelsap, en een pop-up-beker met roosvicee. Welke hij in de kleine en welke bij de overblijf drinkt, geen flauw idee. Maar alles is op als hij naar huis komt..

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Stomme vraag misschien...
    Waar bewaren ze de lunchtrommeltjes van de kindjes? Want als je er vleeswaren op doet of melk bij doet is dat toch helemaal niet lekker meer na een hele ochtend als het niet gekoeld is?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Melk hoeft mijn oudste ook niet, omdat het lauw is..

Ik heb een mini-vrieselement, kan precies dwars over in het lunchbakje. Dus dan blijft het langer koel.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier krijgt hij schoolmelk dus altijd vers ;) Anders zou ik iig geen melk meegeven! Voor 10 uur krijgt hij aanmaak in een schoolbeker mee en een stuk fruit. Op overblijfdagen geef ik ook vaak een halve liga erbij.
    Als hij overblijft is dat alleen op dagen dat we beiden werken en hij dus ook naar de BSO gaat. Ik doe dus altijd iets lekkers erbij zoals een knijpfruitje of fruitreepje.
    Verder 2 bruine boterhammen meestal met vleeswaren.
    Best een idee om idd ook eens wat komkommer mee te geven ofzo!

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier twee boterhammen en een klein snoepje of stukje worst, kaas of komkommer. Drinken krijgen ze hier op school en kunnen dan kiezen uit melk, yogi, sap en water.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Bij Sam op school hebben ze een extra koelkast voor alle broodtrommeltjes

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier een kind dat niet van koude melk houdt.
    En dus perfect tevreden is met een pakje lauwe houdbare melk.
    (Brrrr)

Ze krijgt elke dag in d'r rugzakje 2 pakjes drinken (1 melk, 1 iets anders) en een bakje of stuk fruit en een broodtrommel met 2 boterhammen.
    De boterhammen eet ze niet altijd helemaal op trouwens maar die wil ze dan vaak school alsnog.

Ze kiest zelf welk pakje ze bij de overblijf en welke ze bij d'r fruit drinkt.. Meestal drinkt ze melk bij d'r boterham.

En regelmatig stop ik een extraatje in dR broodtrommel.
    In 2voud meestal.... Ze deelt namelijk regelmatig met andere kinderen.
    En ze krijgt daar ook regelmatig wat van... Dus af en toe heeft ze voor 2 kinderen een extra worteltje, abrikoosjes, rozijntjes, tomaatjes mee.
    Dat delen gebeurd ook met boterhammen trouwens... Haalde vrijdag een halve boterham met rookvlees uit d'r trommeltje.
    Die heb ik er 's ochtends echt niet in gestopt :)

Koek is hier ten strengste verboden.. Zowel bij de lunch als bij de overblijf.

11. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Bedankt voor de reacties en tips dames!

Vooral over het bewaren van de lunchtrommels dat ga ik even navragen aan de juf. Lijkt me inderdaad niet zo fris lauwe melk dat al een halve ochtend in de tas heeft gelegen.

Ook die extra's ga ik onthouden hier.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben via internet een schooltijd gekocht waarbij het onderste vakje een koelvak is. Super handig.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier worden de broodtrommels/drinken in de koelkast gezet, wel een luxe dus!

Ik doe 2 boterhammen en een plakje ontbijtkoek in zijn broodtrommel en hij mag kiezen wat hij erop wilt (kiest wel verantwoord). Hier jammer genoeg geen schoolmelk

Tienuurtje is drinken en fruit.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier geen koelkast, maar ladekastjes, per 2 kinderen 1 laadje.

Lauwe melk (uit een pakje, houdbaar) maakt haar niets uit. De vleeswaren, tja... daar heb ik ook over getwijfeld, maar dat gaat gewoon goed. Een enkele keer heb ik haar trouwens ook houdbare melk (die dus eigenlijk in de koelkast moet na opening) meegegeven in een beker - maar dan moet ze die wel bij het fruit opdrinken, waardoor hij dus 1,5 uur ongekoeld ligt. En dat doe ik alleen wanneer ik het pak thuis net openmaak.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dochter krijgt volgens mij (vriend maakt het klaar ik ga al om 5:40 de deur uit) altijd 2 bruine boterhammen (1ham en meestal 1 met pindakaas) mee. En dan stopt hij er altijd nog een verrassing in. Dat kan komkommer zijn of een doosje rozijntjes. Soms heeft ze mazzel en krijgt ze een liga milkbreak mee.
    Melk krijgt ze op school (schoolmelk) anders zou ze een pakje yoghi meekrijgen. (die pakjes houdbare melk vind ze niet lekker dus dat is geen optie)

16. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Thijmen krijgt ook meestal 2 boterhammen mee en dan een pakje yoki erbij. Ik doe ook soms een wrap met wat roomkaas, kipfilet en een klein beetje ketchup.
    Hier geen koeling, maar gaat wel goed.

17. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ruben neemt voor in de klas meestal fruit met een beker ranja/yoghurtdrank/chocomel mee. Voor de overblijf 2 boterhammen, een met zoet en een met worst/kaas, eventueel snoeptomaatjes plus een beker yoghurtdrank/chocomel. Bij de klas staat een ladekastje voor de bekers en bakjes. De rest blijft in de tas op de gang, als het echt warm is kan ik zijn beker en broodtrommel ook wel in de koelkast in het overblijflokaal zetten.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja voor al die mensen die zich druk maken over de koeling... Hoe vaak heb je zelf een boterham onderweg? Bijv bij een dagje pretpark of je eigen lunch op werk.
    Thuis gesmeerd, in een zakje.. :)

Ok, gekleurde hagel is echt niet lekker na een halve dag...
    Maar veel andere dingen smaken echt nog prima na een paar uur in een trommeltje.

19. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt, mijn bammetjes zitten ook gewoon in hun trommel in de tas naast mijn bureau. Of een halve dag in de auto als ik op pad ben.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Op mijn werk staat een koelkast en bij een dagje weg neem ik geen vleeswaren mee. Ik ben denk ik gewoon een beetje een zeurpiet :D

Share This Page