Overgevoelig??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie12, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames

Ik vraag me af of jullie dit herkennen.
    Mijn dochter lijkt erg gevoelig voor "nieuwe indrukken". Als we ergens zijn geweest is ze daarna heel huilerig en de dag erna heel moe.
    Het begint nu al minder te worden maar eerst zaten we steeds met de gebakken peren als we thuis kwamen.
    We houden zelfs haar ritme aan qua slaapjes.

Nu hadden we gister een fotoshoot (na haar middagdutje van bijna 3uur) en ze kon ook helemaal niet tegen de flits. Normaal lacht ze de hele dag en nu kon er geen lachje van af. Na een half uur viel ze weer in slaap!!

Tijdens de zwangerschap toen ik ook niet in de zon zitten. Ze werd dan heel onrustig in mijn buik.
    Wat zou dit kunnen zijn?? Herkennen jullie dit??

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Sommige kinderen zijn gevoeliger dan anderen, daar zit nu eenmaal verschil in. Denk niet dat je het op die prille leeftijd al 'overgevoelig' kunt noemen. In de huidige samenleving komt er een hoop op ze af, het verwerken van al die prikkels gaat niet alle baby's even soepel af. Ik herken vooral gewoon normaal babygedrag in je berichtje.

Mijn eerste was onverstoorbaar als baby, daar kon je alles mee doen, die sliep overal etc. Wij sleepten hem ook gewoon overal mee naar toe ;). (hoe ouder hij werd, hoe moeilijker hij het kreeg met prikkels, uiteindelijk bleek hij autistisch te zijn en nu heeft hij medicatie nodig om niet knettergek te worden van prikkels om hem heen)

Mijn tweede was duidelijk anders. Die was behoeftig, eenkennig, en als we buiten de deur waren geweest, dan moest ze die prikkels thuis flink van zich af huilen. Ook slapen buiten de deur ging niet zonder slag of stoot. Nu is het een vrolijke, hetzij wat verlegen kleuter, die het prima doet.

Mijn derde is weer anders. Die vindt alles goed, als ze maar vaak de borst krijgt. In gezelschap 'tankt' ze even bij mama en kan dan weer rustig spelen/om zich heen kijken e.d. om dan een half uurtje later weer even bij mama te tanken. Dat is haar manier om met de prikkels om te gaan.

Ik zou vooral bedenken dat je kleintje nog erg klein is en dat ze langzaam steeds beter met prikkels zal kunnen omgaan. En tot die tijd zou ik gewoon wat rekening houden met de gevoeligheid van je kindje. Over een half jaar zal het al weer heel anders zijn ;).

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een dochter die erg moeilijk met drukke situaties omgaat! Sommige kindjes zijn nu eenmaal sneller onder de indruk van dingen! Ik zou me er ook niet te druk om maken!

Deel Deze Pagina