Bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Annie24, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Waaraan merkten jullie dat jullie kindjes toe waren aan bijvoeding? Niet dat ik het idee heb dat ons ventje er al aan toe is, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het herkenden. Of dat jullie er gewoon zelf mee begonnen zijn, zonder dat je iets opmerkte, dat kan natuurlijk ook :)

Of dit nu met 4, 5 of 6 maanden was is dus niet de vraag en een discussie daarover is ook niet nodig ;):D

2. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mila keek me letterlijk het eten uit de mond!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier smiddags niet goed slapen, lang wakker, snel honger (2,5 uur na een fles van 180+6) bijna 5 maanden dus hebben toen maar eens geprobeerd om groente te geven.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik geloof niet dat een kindje toe is aan bijvoeding. Óf het moet zo zijn dat hij/zij FV krijgt, aan de max van het aantal voedingen zit en nog steeds honger heeft. Ja, zou je kunnen zeggen dat je kind er aan toe is. Maar verder...nee. Een kindje van een paar maanden heeft geen flauw benul wat eten is, dus hoe kan het er dan aan toe zijn. En het eten uit je mond kijken? Tja, als ik een sok in mijn mond had gestopt met 4 maanden had Ayla had vast ook rete-interessant gevonden. Een wijntje trok ze zo onderhand uit mijn handen. Heeft m.i. helemaal niks te maken met "toe zijn aan bijvoeding", maar is gewoon de normale ontwikkeling en nieuwsgierigheid van een klein kindje.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd, c en d kijken het ook al 2 maanden uit onze mond en lopen er bij te kwijlen en te smakken. Maar denk meer omdat wij dit ook doen ;) Zij krijgen over 3 weken hun eerste bijvoeding ivm koemelkallergie, maar hebben t dus wel die maanden volgehouden ondanks dat ze het uit onze mond keken ;)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier keek ze ook het eten uit m'n mond maar alles was interessant. Ik geloof ook niet dat dat iets met behoefte aan ander eten te maken heeft.
    Hier begonnen met 6 maanden. Ze kon toen zelf haar eten oppakken, in haar mond stoppen en kauwen.

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Meiden, bedankt!

Dan gaan we hier waarschijnlijk beginnen met 5 maanden en 3 weken. Dan begint onze zomervakantie van 4 weken, dus meteen een mooi moment om te kijken hoe het gaat met introduceren.

Patroeschka; jullie moeten ook niet kwijlen en smakken tijdens het eten; dan doen die kleintjes het ook niet :D;)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn begonnen omdat we het idee hadden dat we niet langer konden wachten. Bij alle drie de kinderen met de bijvoeding begonnen met 6.5 maanden, maar we hadden nog altijd niet het idee dat ze het nodig hadden of iets dergelijks. In principe was voor hun enkel de melkvoeding prima. Maarja, wij hadden begrepen dat je met 6 maanden toch wel moest beginnen, nog wel een week of 2 gewacht en toen dus maar begonnen omdat we dachten dat het 'moest'.

Achteraf zou ik eigenlijk zeggen, we wachten nog wat langer. Maar vooruit aan de andere kant, al hadden ze er nog geen behoefte aan, ze zijn er ook niet 'slechter' van geworden :).

Liefs Hanneke.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hihihi
    :)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tsja, toe zijn aan bijvoeding. Mijn dochter ( 5 maanden 3 weken ) kan nog prima toe met haar flessen en ivm haar KMA wou ik echt wachten tot ze 6 maanden was. Tot ze gisteren een stuk komkommer van tafel grisde en eraan begon te lebberen... Dus beginnen we nu maar een week eerder met eten als geplanned!

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier was hij iets ouder dan 6 maanden, merkte eigenlijk niks aan hem, gewoon normaal baby gedrag: overal op sabbelen en eten uit de mond kijken/bekijken deed hij wel, maar beschouw ik ook niet als een signaal. Daarnaast is het altijd een slechte melkdrinker geweest, dus ik vreesde voor nog minder melk als ik eerder met bijvoeding begon

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ons manneke was ook heel nieuwsgierig vanaf een maand of 4. maar ivm KMA hebben we gewacht tot 6 maanden op advies van cb. ik zal dat met (hopelijk) een 2e ook weer doen, want dan kunnen de darmpjes het goed verwerken. ik geloof ook dat het pure nieuwsgierigheid is dat uit de mond kijken hoor

13. adi

adi Niet meer actief

Ik heb ook altijd begrepen dat je met 6 maanden 'moet' beginnen. Omdat ze hier met 6 maanden ook gingen starten op KDV, hebben wij de bijvoeding 2 weken eerder geintroduceerd. Om niet alles om dezelfde moment te laten vallen.

Achteraf had ik dat ook 2 weken later kunnen doen, maakt ook niet uit.

Maar hier sabbelden ze op alles, vraten hun eigen handen en onze handen zowat op, kwijlden als een slak enz. de kinderarts heeft uitgelegd dat dit een normale ontwikeling is en alles te maken heeft met de ontwikkeling van speekselklieren in de mond. En vrij weinig met eten.

Overigens heb ik van de kinderarts begrepen dat je sowieso altijd moet wachten met bijvoeding totdat de baby het zuigreflex kwijtraakt. Dit gebeurt ergens tussen 4 en 6 maanden (verschillend per kind). Tot die tijd zuigt de baby automatisch als er iets in de mond komt, en dat is juist niet de bedoeling van bijvoeding.
    dat heb ik weleens gezien bij een kindje dat heel vroeg groente kreeg. Die zat te zuigen op die lepel alsof zijn leven vanaf ging. Dat was gewoon zijn zuigreflex :)

Deel Deze Pagina