Hoe poetsen jullie de bovenste voortanden van jullie kind? Tanden poetsen gaat bij mijn zoontje (net 2) op zich prima. Hij kijkt altijd een filmpje. Ik kan alleen niet goed bij de bovenste voortanden. Ik probeer hem soms zijn tanden op elkaar te laten zetten, maar dat doet hij dan 1 seconde ofzo. Het lijkt ook vervelend te zijn als ik daar poets. Zijn lip zit daar veel dichter tegen zijn tanden aan dan aan de onderkant. Tandenborstel past er niet goed tussen.
Waarschijnlijk een (te) strak lipbandje. Kan je wat aan laten doen, laseren bijvoorbeeld. Of het valt een keer vanzelf kapot. Tandarts/lactatiekundige/kno arts laten beoordelen. Kijk anders eens op tongriem.com
Je kunt zijn wangen induwen zodat die tussen zijn kaken zit als hij zijn mond open heeft (snap je wat ik bedoel?) . Dan kan hij zijn lippen niet aanspannen en heb je meer ruimte.
Ipv meteen van een medisch probleem uit te gaan anders even vanuit een andere hoek kijken. Ga achter hem staan of juist voor hem als je altijd acht hem staat. En hier zeggen we altijd cheese. Dan lukt het wel. Zeker als ze het ons ook zien doen. Ook een liedje zingen over tanden poetsen kan nog wel eens helpen.
Ik ga niet uit van een medisch probleem hoor. Ik zoek vooral tips om het makkelijker te maken zodat het voor hem niet vervelend is. Ik zal de tips die al gegeven zijn eens uitproberen. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik laat haar altijd ieeeeeee zeggen. Dan kom ik er altijd goed bij. En in het begin hadden we een tandenpoetsapp, vond ze reuze leuk met een liedje dat dan zingt wat er gepoetst moet worden.
Ik was idd een beetje te stellig. Maar bij tandenborstel past er niet tussen denk ik direct aan lipbandje. Helaas wordt dat door veel hulpverleners niet of nauwelijks gezien.
Ja, dat probeer ik hem ook steeds te laten doen. Maar dat doet hij 1 seconde ofzo. Te kort om te kunnen poetsen. Daarna wil hij het dan nooit meer.
Kan je wel met je vinger onder z’n lip door? En z’n lip goed genoeg omhoog doen. Of zelf z’n lip laten optillen, gekke bekken trekken.
1, 2, 3, 4, Poetsen hier Poetsen daar, 1, 2, 3, 4, ' t poetsen is nog niet klaar. En op de laatste regel allerlei varianten maken: Sjonge jonge, is dat poetsen nou nog niet klaar?!? Het poetsen is nog steeds niet klaar. Is dat poetsen nou nog eens klaar?!?! Natuurlijk met een hoop gezucht en gekke bekken Als het poetsen bijna klaar is: Het poetsen is nu bijna klaar. En dan nog 1x: Het poetsen is nu klaar! Hier hebben ze altijd zo hard om dat liedje (maar vooral om mijn rare tronie) moeten lachen, dat ik goed bij alle tanden en kiezen kon komen.