Overgewicht bij peuter, ja amahoela!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door helma85, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wij aten vroeger ook elke zaterdag patat. Alle tieners kwamen vies en moe uit hun bijbaantje, gauw douchen en dan patat eten. Maar wel met een grote salade erbij, want anders aten we geen groente ;)
    En echt wel dat we in opstand zouden komen als mijn moeder die patatdagen zou opheffen :p
    Overigens heeft @Grietjenb ook kinderen in de tienerleeftijd (toch?) en dan vind ik 'in opstand komen' iets heel anders dan een gillende kleuter ;)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij aten vroeger ook vrijwel iedere dag aardappel/groente/vlees, en dan prakken met jus. Ik gruwel er nu van! Mijn ouders zijn er op een gegeven moment ook mee gestopt, ik geloof zo rond mijn 12de, dus ik eet het al járen niet meer... maar ook echt geen behoefte meer aan :D

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vond het altijd veel klinken maar nadat ik eens gewogen heb uit pure nieuwsgierigheid wat hier weggeknaagd wordt komen wij er dus met gemak aan zag ik.
    Wij eten wel niet alleen bij de avondmaaltijd groenten, maar gedurende de dag. Bij de lunch bv. En de kinderen krijgen met het tienuurtje een mix van fruit en groenten mee. Elke dag om 16.30 vragen ze om een bakje groenten en daar gaat dus (kwam ik achter) al 200 gram in. Dat is dus nog zonder het tienuurtje, lunch en avondmaaltijd. En zoveel is dat niet eens in dat bakje. Dus hier gaat dat heel prima.

Lafelife vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies! 10 cherrytomaatjes wegen al zo’n 125 gram, dat vind ik echt niet veel groente maar toch qua gewicht zit je dan al (bijna) op de helft. Nog wat plakjes komkommer erbij, stukjes paprika, en je zit zo aan de 200 gram...

tuc vindt dit leuk.
  5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Het zijn hier idd de tieners die erg verknocht zijn aan hun zaterdagse patat;)
    En ook wel erg makkelijk met 3 tieners die allemaal ergens anders werken op zaterdag. Op wisselende tijden thuis komen en gaan

6. Grietjenb

Dus jouw man mag zijn eten niet prakken van jou?
    Nou dat zal mij een worst wezen. Als hij dat nou lekker vind doet hij dat toch?
    Mijn kinderen doen het ook vaak. Net als papa. Ze noemen dat een taartje maken. Eerst wordt de gehaktbal fijngeprakt, dan de aardappel en de bloemkool erbij. Jus erover en prakken maar. Uitspreiden op je bord en dan een schepje saus erover.
    Ze smullen! Ik vind het best. Ben allang blij dat ze zonder zeuren hun bord leeg eten:roflmao:

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Met wisselende tijden lijkt mij juist iets wat je makkelijk op kunt warmen handig, maar zal vast komen doordat wij geen frituurpan hebben. :roflmao:

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Dat lijkt me niet mijn keuze; hij is volwassenen. ;) Daar wil ik niet eens wat van zeggen.
    Ik bedacht me met het schrijven van die post eigenlijk pas dat hij het niet meer doet. :D
    (En nee, dat vind ik dus niet erg. ;) Maar als hij het wel nog zou doen, zou ik dat ook niet erg vinden. ;))

9. Grietjenb

Die hebben wij wel, dus patat is zo gebakken;)

10. Grietjenb

Je vorige post kwam op mij over als: dat jij dat hem afgeleerd had. Vandaar mijn reactie.;)
    Ben met je eens hoor dat het er echt niet uitziet.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Hij moet lekker eten zoals hij dat lekker vindt. :) Ik heb hem wel 'geleerd' andere dingen dan Hollandse pot te eten. Voor zo ver je iemand dat kan leren dan, want hij kiest natuurlijk zelf of hij iets wil eten of niet en of je het lekker vindt of niet heb je al helemaal geen invloed op, maar ik heb hem er wel 'mee in aanraking doen komen', zeg maar. ;) Maar goed, heel ander onderwerp dan waar het topic over gaat natuurlijk. :roflmao:

Grietjenb vindt dit leuk.
  12. halve

halve Niet meer actief

Als wij friet eten eten wij er een struisvogelbiefstukje of varkenshaasje of beenhammetje, champignons en warme groente bij. Dan is patat (gebakken in arachide olie) echt niet ongezonder dan gebakken aardappelen uit de pan...tenzij je er een halve pot mayo overheen gooit natuurlijk ...

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij prakken ons eten ook..
    ik vind een aardappel zo opeten echt smerig.
    Wij eten vrijwel nooit agv aangezien we meer van de pasta’s en rijstgerechten zijn

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Lastig. Ik snap dat het vervelend is als ze jouw kind dik noemen.
    Zelf heb ik altijd al overgewicht gehad dus ben er wel wat huiverig voor bij mn kinderen maar die lijken vooralsnog niet mijn bouw te hebben gelukkig.

Het is wel echt hoe je er mee om gaat als ouder. Hier in de buurt woont een meisje dat, en ja dat durf ik te zeggen, dik is. Maar als je dan hoort dat ze geen groentes eet én geen fruit eet.. en naast water wél pakjes drinken en snoep krijgt.. ts, in jouw geval lijkt het me nog wel mee te vallen, ik zou er enigszins op letten en bij de volgende metingen kijken hoe en wat.

helma85 vindt dit leuk.
  15. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dat weet ik dat dat net zo slecht is. Daarom eten we dat ook eigenlijk praktisch nooit.
    Je hoeft je ook niet te verantwoorden over hoe jullie je patat eten of wat je er bij neemt.
    Wij eten het niet omdat wij andere keuzes maken, omdat vooral ik erg reageer hierop. Hoe puurder ik eet, hoe minder last ik heb. Als ik frituur eet, heb ik twee dagen slechte ontlasting. En dat zie ik bij mijn kinderen ook.

Deel Deze Pagina