Overgewicht, dus zwaar kind?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Child, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb en had bij het begin van mijn zwangerschappen een BMI van ongeveer 28 - 28,5 (wel wat overgewicht dus). Beide kinderen zijn voldragen en de eerste woog 3800 gram (even wat meer dan gemiddeld) en de tweede 4100 gram (ook even meer dan gemiddeld voor een tweede kind).
    Ik ben wel vrij lang dat helpt natuulrijk wel mee (genen) maar te zwaar zijn leidt niet automatisch tot grote kinderen. Ik vind het ook raar dat een VK dat zou suggereren. 7 pond is trouwens het gemiddelde geboortegewicht voor een 1e. Dit betekent dat er heel veel zijn die lichter zijn en een heleboel zwaarder.

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik had bij het begin van de zwangerschap een bmi van 32, bijna 18 kg aangekomen in de zwangerschap en dochtertje geboren met krap 3 kg. dus bij ging het niet op

3. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Ik weet nog niet of het echt zo is maar ik zelf heb een bmi van 45+ nu en ze verwachten dat me kleintje 8 pond zal zijn ook vanwege zs suiker maar ben benieuwd

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij de eerste had ik wel wat overgewicht en die woog op 41 wken 3390 gram echt mega gemiddeld dus.

de tweede had ik een overgewicht van 40 kilo (schildklier problemen na eerste zwangerschap dus extreem veel aan gekomen) de zij was met 42 weken 3756 gram

beide kinderen overtij den echt niet groot ofzo gewoon gemiddeld

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    bij de 1ste had ik 32kg overgewicht was zoveel bijgekomen en op 40 w bevallen en de baby woog 3.825kg en 54cm groot
    bij de 2e had ik 36kg overgewicht was 16kg bijgekomen maar nog 20kg vd eerste eraan hangen en ben op 39 w bevallen en de baby woog 3.775kg en 52cm
    mijn gyne vond het grote kinderen maar ik vind het nog meevallen
    bij de 3e was ik de laatste keer (28w) 7kg bij gekomen ben nu bijna 31 weken en zal wel iets meer zijn maar volgens de gyne mocht ik me terug verwachten aan een baby van 3.6-3.7kg ik heb vrijdag de groei echo

6. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik begon de zwangerschap met een BMI van 40+ en ben in totaal 4 kg aangekomen. Mijn dochter is met 38w5d geboren (op eerste kerstdag vorig jaar, dus bijna jarig! :)). Zij woog toen bijna 2700 gram en was 48 cm.

Deel Deze Pagina