Overgewicht echt zo slecht voor je vruchtbaarheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Je hoeft niet altijd minder te eten om af te vallen!!
    Gewoon gevarieerd, regelmatig en vooral gezond eten!

    Ik ben al 13 kilo kwijt (vanaf eind september) en dat volgens het boekje van Sonja Bakker (www.sonjabakker.nl).

    De laatste 2 maanden gaat het alleen niet zo hard meer omdat ik me niet geheel aan het dieet hou, maar val nog steeds wel af!!

    En overgewicht is nooit goed, iedere kilo eraf voordat je zwanger bent is alleen maar mooi meegenomen!!
     
  2. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik ben van mijn eerste 2 vrij vlot zwanger geworden maar vrees dat het dit keer wel wat langer gaat duren...heb van de Gyn.(die de mirena verwijderd heeft)wel advies gekregen wat af te gaan vallen,maar het is zooooooo moeilijk :oops:
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    ben ook een hoop kilo's te zwaar,bennu ook aant proberen wat kwijt te raken omdat het allemaal niet zo wil lukken.Weet niet precies of het daaraan ligt,maar kwaad kan het in elk geval niet,toch?
    Ben in elk geval niet van plan om zwaar te gaan diëeten ofzo hoor,want dat kan ook nooit goed zijn.
    Grts Lucia xxxxxxxxxx
     
  4. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Mijn schoonzus is eerst iets van 17 kilo afgevallen voor ze zwanger raakte.
     
  5. Niet meer actief

    Vaak is het gewoon extra bewegen en een goed eetpatroon niet alleen suiker maar ook de hoeveelheden gezond eten kan lijden tot overgewicht.

    Je lichaam is het beweegpatroon at je nu doet geend dus om af te vallen moiet je nog meer gaan bewegen
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Voor de eerste was ik eerst 15 kilo afgevallen en zodra ik zwanger was, ben ik heel hard gegroeid. 45 kilo in totaal. Na de bevalling heeft het 1,5 jaar geduurd voor ik weer een gezond/normaal gewicht had. (1,75 m en 73 kilo) en daar heb ik keihard voor gewerkt. Ik had mezelf ook voorgehouden dat het spieren waren en zware botten, maar dat is gewoon flauwekul. Alleen topsporters/bodybuilders hebben een scheve verhouding in de spiermasse/vetmassa.
    Gezond gewicht is wanneer je BMI tussen 20-25 ligt en je vetpercentage niet boven de 23% uitkomt. Iedereen kent in zijn omgeving wel een dikke vrouw die de een na de ander uitpoept, maar echt waar, een gezond lichaam is beter.
    Net zoals er zat voorbeelden zijn van kerngezonde 8-ponder kindjes van kettingrooksters.

    Ik weet hoe moeilijk afvallen is, maar het is beter voor jou gezondheid en voor eventueel een zwangerschap.

    Succes, groetjes van Kiki
     
  7. Niet meer actief

    Nou ik ben inderdaad wel door de gyneacoloog gewaarschuwt dat het inderdaad moeilijker is om zwanger te worden door mijn overgewicht .Maar ja ik ken mensen die zwaarder zijn dan mij en ook binnen een half jaar zwanger waren .

    Ik denk dat het gewoon heel erg verschilt per persoon hoor en ik maak me er ook niet zo druk om moet ik zeggen hoor ,want daar heb je alleen jezelf maar mee
     
  8. Niet meer actief

    Ik heb een afspraak gemaakt bij mijn dieetiste Ik zat hier al voor vele voedingsallergieen. Ik ben benieuwd wat ze zal gaan zegge.
     

Deel Deze Pagina