Zwanger maar veel bloeden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eleda, Jan 19, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eleda

Eleda Lid

May 1, 2015
    63
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, hopelijk zit het goed. Ik moet echt van me afpraten want afwachten is toch wel erg lastig.
    Ik heb meerdere positieve testen gehad, dus ben zwanger. Ik heb al een zoontje van 14 maanden, waarbij ik een fluxus heb gehad na de bevalling. Inmiddels dus weer zwanger (4.5 week) maar sinds eergisteren ben ik flink aan het bloeden. Ik dacht dat het een miskraam was(is) maar tot nu toe geen stolsels verloren. Dus heb ik zojuist weer getest en tot mijn verbazing is de test donkerder. Meteen de verloskundige gebeld en de assistente gaat de verloskundige bellen zodat ze me terugbelt. Nu dus aan het afwachten..
    Wie herkent dit? En kan dit verband hebben met de fluxus van de vorige bevalling (ik heb nooit een controle gehad na mn bevalling). Of zeg ik nu iets heel raars en kan dit totaal geen verband hebben? Iemand die flink heeft gebloed maar wel een goede zwangerschap? En toevallig iemand mn nuchtere verstand gezien?

2. Tootsie

Tootsie Niet meer actief

Ik heb geen verstand/ervaring mbt een fluxus, maar wel met veel bloedverlies. Begon ook rond 4 weken. Dacht zeker te weten dat het een miskraam was. Bij mij bleek het een flinke hematoom te zijn in mijn baarmoeder. Resultaat van die zwangerschap ligt nu lekker te slapen, goede afloop dus :)

Heb je al nieuws van de verloskundige?

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Hou het in de gaten. Ik dacht miskraam ivm verlies bloed a la menstruatie maar dagen erna knaltest: was een bbz. Vroege echo kan wel wenselijk zijn.

Maar, helderrood bloedverlies is 50/50. Je hebt dus ook net zoveel kans op goede zwangerschap

4. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,267
    8,713
    113
    Female
    Geen stolsels verliezen hoeft niks te zeggen. Ik heb 2 miskramen gehad bij +/- 6 weken en bij 7 weken en beide keren geen stolsels verloren.

5. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Heel lastig te zeggen, het kan 2 kanten op gaan. Ik heb bij mijn beide kinderen bloedverlies gehad.
    Bij mijn jongste echt best veel trouwens. Begon rond 7/8 weken en elke keer na een paar weken weer. Heeft tot ruim 16 weken geduurd. Slopend vond ik het.
    Maar meneer ligt in zijn bedje te slapen op dit moment, kerngezond geboren! :)

Sterkte de komende tijd, bloedverlies is gewoon echt niet leuk. Hopelijk stopt het snel en verloopt de zwangerschap verder goed.

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Heb niet mega veel bloedverlies, maar ik heb al sinds 12 dpo bloedverlies dagelijks. Inmiddels 7+1 ongeveer. Het wisselt van wat roze afscheiding, naar echt helderrood of oudbruin met plassen. En soms zelfs mini weefsel/stolsel/afscheiding in urine. Sinds paar dagen is het weer meer en dan komt de stress weer. Heb al 2 goede echo’s gehad, vrijdag een sterk kloppend hartje. Heb een bloeding naast de vruchtzak zitten, maar die leek kleiner te worden. Morgen heb ik weer een echo dat zou eigenlijk mijn eerste echo zijn, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Het is 50/50 met bloedverlies, maar hoeft lang niet altijd wat te zijn! Maar super vervelend en stressvol is het..

7. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,256
    1,178
    113
    Female
    Noord Holland
    Hi,
    Wat naar van de bloedingen.
    Hopelijk is de bloeding onschuldig. :)

Helaas komt niet iedere miskraam met stolsels. Ik heb voor mijn zwangerschap een vroege miskraam gehad met 4w.5d en zonder stolsels. :$ Ik snap dat het niet echt een opbeurend stukje test is. Dat je testen nog oplopen zegt ook niet zoveel. Wat wel mogelijkheden zijn; is dat je zwanger bent van een tweeling en dat er één vruchtje word afgestoten, pseudo menstruatie, of dat je gewoon veel bloed zonder verklaarbare reden. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Sterkte!

8. Accentoire

Dec 22, 2020
    11
    14
    3
    Female

Ik heb echt precies hetzelfde, behalve dat ik 6+6 ben en het bij mij op 7 DPO al begon..
    Volgende week donderdag eerste echo!

Orchid24 likes this.
  9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    hopelijk jij ook een mooie echo! Heb vandaag weer mogen genieten van het zien van een hartje en het vruchtje wat goed groeit tot nu toe. bloeding zit er bij mij nog steeds, kan ook echt wel weken aanhouden en sommige behouden het zelfs.

Accentoire likes this.

Share This Page