Overgewicht en eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mandy3, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    daar ben ik ook wel benieuwd naar..

2. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    Ik ben 1,70 lang
    voor zw. woog ik 104 kg
    en afgelopen dinsdag bij vk 102,5

de eerste 24w steeds een klein beetje afgevallen door
    veel overgeven (tot ong. 101) en sinds 24w langzaam aangekomen

3. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wooow gewoon afgevallen goed hoor!!

4. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja netjes!! In ieder geval al niks aangekomen. Zo knap!

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik heb ook flink overgewicht en ben al 9 keer zwanger geweest waarvan 3 gezonde kinderen.

Ondanks mijn flinke overgewicht raak ik erg snel zwanger.
    Het enige wat er wel is dat mijn lichaam snel een vruchtje afstoot.

Ik heb verleden week 25 januari mijn 6de miskraam gehad :(

Ik weet niet of het aan mijn overgewicht ligt.
    Ik ben 1m63 kort en weeg 100 kilo.

tijdens zwangerschappen val ik juist af.
    woog na de geboorte van mijn dochtertje 70 kilo.
    was dan vanaf 20 weken af gaan vallen,spoot me ook rot met insuline om mijn suiker erg naar beneden te brengen.

We gaan volgende maand weer voor een wondertje,ook al is het net na de miskraam,zo verwerk ik mijn miskraam wel sneller.

Mocht het dan weer mis gaan krijg ik nieuwe onderzoeken.

Kan miskramen komen door overgewicht?

6. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    niet aankomen tijden de zwangerschap schijnt ook vrij normaal te zijn bij overgewicht
    alleen de rede van het afvallen was stukken minder prettig
    als je gewoon niks binnenhoud

wat afschuwelijk zo veel miskramen
    hier helaas ook 4 voor ik dit minimonstertje verwachte

ja je hebt een "grotere kans" op een miskraam bij overgewicht
    weet alleen niet wat dat "grotere" in houd ( is dat iets meer of veel meer)
    maar dit geld ook voor meiden met een lage bmi

7. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brrrr ik word bang van die verhalen eigenlijk .....ik kap ermee niet hatelijk bedoelt maar krijg er de stress van vooral omdat mijn eerste keer zwanger is. En als ik neerzet ben bang voor overgeven reageert er een ander van oooo kan nog van alles gebeuren ik kotste de longen uit mn lijf. Heb er weinig aan zulke antwoorden...of heb ik dit nu verkeerd?

8. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ik snap je Pino... Ik word er soms ook een beetje naar van. zooo negatief soms :(

9. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben al een stresskip op dit moment kan ik sommige antwoorden er nou net niet bij gebruiken . Iedere zwangerschap is anders ik heb ook overgewicht en kan er maar beter niets over gaan lezen want dan ben ik straks helemaal een hoopje ellende

10. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Zelfde gevoelens hier.. Ben al zo onzeker.. Maar Pino je vent zwanger! Geniet er van :D en laat je niet gek maken (ik weet het; makkelijker gezegd dan gedaan..) xxx

11. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga dat nu ookzeker doen. Denk als ik de echo vrijdag heb gehad ik me al wat zekerder voel hoop dat het voor jou ook snel raak is Mandy!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi Mandy,

Toen ik zwanger probeerde te raken was ik 69 kilo. Toen ik de medische molen in moest, was ik al snel 20 kilo zwaarder. Ik heb in de medische molen 3 miskramen gehad, BMI was te hoog. Of dit ermee te maken gad geen idee, uiteindelijk zwanger geworden met 84 kilo, te hoog BMI en nu een gezond kindje,

Toen zij was geboren was ik alle kilo's direct kwijt. Bij de terugplaatsing van haar broertje of zusje was ik 68 kilo, dus geen overgewicht of te hoog BMI. Dit was de eerste keer direct raak, en nu nog zwanger.

Ik durf je niet te zeggen of het toeval is of pure mazzel. Wel hebben de artsen altijd aangegeven dat je bij overgewicht moeilijker zwanger KAN worden en de kans op miskramen groter is. Maar ik ken zat meiden met overgewicht due makkelijk zwanger zijn geworden en gezonde kindjes hebben.

Heel veel plezier met het zwanger worden, want he, plezier moet je toch beleven ;).

13. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mandy,

Wat een fijn onderwerp, ik lees dan ook graag mee, omdat ik in een vergelijkbare situatie zit. Ook veels en veels te zwaar, maar anderen zien het gelukkig niet. (maar ik weet het wel) In principe gaat het goed met mijn voeding, maar ik denk dat meer bewegen voor mij wel goed is.

Neemt niet weg, dat ik sinds januari dit jaar ook hoop om binnenkort zwanger te worden. Wel fijn om te lezen dat heel veel vrouwen die ook overgewicht hebben goede zwangerschappen hebben gehad.

Nu ik nog niet zwanger ben, let ik wel goed op voeding en probeer ik ook meer te bewegen. Ik hoop voor jou dat het ook snel gaat komen en dat je een gezonde en goede zwangerschap krijgt.

@Pino, gefeliciteerd! en ben benieuwd naar je echo!

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ook mijn BMI is te hoog.
    Mijn eerste zwangerschap ging gewoon goed, en heb een gezonde meid op de wereld gezet. Goede zwangerschap gehad, en een super snelle en goede bevalling.
    Daarna nog 2x onverwachts zwanger geweest, beide uitgelopen op een miskraam, maar mijn gyn kon me 100 procent garanderen dat het niet door mijn te hoge BMI kwam.
    Hij geeft als verklaring : als dat wel zo was, dan had het bij de eerste zwangerschap ook wel verkeerd gegaan.
    BMI is geen goede graadmeter. Ken een aantal vrouwen met een verhoogde BMI, terwijl ze eruit zien alsof ze maar 50 kilo wegen.

15. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Wauw wat een reacties! Welkom nieuwe meiden :D

Pino; laat je even weten hoe het is gegaan vrijdag? Lijkt mij ook zo spannend... Allemaal zo nieuw!

Babii; wat een pittig verhaal zeg.. Miskraam lijkt me zo zwaar.. Lees dat de vader van je kindjes is overleden. :( de zwangerschap lijkt me dan dubbele gevoelens geven. Wel ontzettend mooi dat je nog zwanger heb mogen worden.

Maria; leuk dat je ook voor je eerste kindje gaat! Ik kon niet echt een actueel forum hierover vinden, dus vandaar! Gelukkig zijn er genoeg meiden die er ook behoefte aan hebben :) ik let ook op m'n voeding en beweging, ook al is dat soms moeilijk! Deze dagen wel erg rare klachten.. Afgelopen maandag heb ik een vage roze bloeding gehad (niet doorgezet in menstruatie) en sindsdien met vlagen erg misselijk, moe en heb t zooo koud! Vanochtend een test gedaan, maar helaas (nog?) niets..

Sjannie; fijn om te lezen dat je een gezonde dochter hebt en de miskramen niet te verwijten zijn aan je BMI. Stelt me toch wel iets gerust! Pff vind het zo spannend allemaal!!
    Wel heftig 2 miskramen! En super dat je nu hier komt praten! Probeer je ook zwanger te worden?

16. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Mandy dat laat ik je ff weten, kan amper wachten!

17. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier ook een mama met flink overgewicht! 97 kg bij 1m60 toen ik zwanger bleek te zijn(3,5 jaar over gedaan, ik was kerngezond, helaas was t bij mijn man niet ok,ziekenhuis zou ik eerst af moeten vallen....icsi enige oplossing en toch spontaan zwanger!)
    Ik heb de zwangerschap heerlijk en gelukkig doorlopen en dus nergens problemen van gehad.
    Pino83; probeer er van te genieten, heel moeilijk want hier ook erg onzeker en bang. Mijn dochtertje is alweer 1 en de kriebels zijn er alweer....

18. Pino83

Pino83 Actief lid

21 jan 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt goed hoor. Het is allemaal nieuw plus dat de a.s. papa er doordeweeks nooit is dus lig snachts alleen en dan voel ik me rot, maar deze week gaat het allemaal een stuk beter gelukkig en vrijdag natuurlijk de echo!

19. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Met een BMI van 32 en 24 jaar oud in de eerste ronde zwanger. Natuurlijk had ik 39 kilo minder willen wegen (1,75 en 99 kg) maar het is nu eenmaal zo. Volgens de verloskundige geen risicogeval!

20. Res

Res Lid

2 feb 2014
    28
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraagje, Mag je als je overgewicht hebt niet thuis bevallen?
    Ik heb namelijk een bmi van 29. Ben sinds vorig jaar bijna 40 kg afgevallen en er ondertussen weer 10 aangkomen, maar ik hoop toch echt thuis te bevallen mocht ik zwanger raken.
    Wij zijn vanaf juli aan het proberen zwanger te raken maar dat heeft denk ik niet met het overgewicht te maken. Ik heb namelijk nog steeds geen regematige cyclus en ben ongesteld wanneer men lichaam er zin in heeft.
    Hoop voor degene die nog niet zwanger zijn dat er gauw een wondertje mag komen en voor degene die zwanger zijn een fijne zwangerschap hebben! Mandy, succes!!

Groetjes Rozan

Deel Deze Pagina