Overgewicht en eerste kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mandy3, Jan 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

Dec 27, 2013
    3,658
    0
    36
    NULL
    Hi res.

Met een gewicht boven de 100 kilo mag je niet thuis bevallen. Wanneer er iets "fout" gaat moeten ze je naar beneden zien te krijgen en dat is nier verantwoord. Dus tot 100 kilo mag je thuis bevallen.

2. Res

Res Lid

Feb 2, 2014
    28
    0
    0
    Hoi Mandy,

Dat wist dus niet, maar bedankt voor je reactie!

Groetjes Rozan

3. Pino83

Pino83 Actief lid

Jan 21, 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heb een echo gehad wat een succes. Ik moest met een volle blaas dat begon al slecht kon het steeds niet ophouden zelfs in de wachtkamer bij de dokter ven ik 2 keer gegaan...dus helaas daardoor kon hij niets zien. Het is ook niet een super de luxe echo apparaat dus nu ga ik maandag avond voor opnieuw een echo. Wat een rot dag zeg had me er zo op verheugd ben kapot moe van het gestress

4. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Is niet altijd zo! Er wordt vooral gekeken naar BMI is mij altijd verteld, daar kan namelijk nogal wat verschil ik zitten... (Iemand van 1,65 met 100 kilo is 'zwaarder' dan iemand van 1,80 met 100 kg.)

Liefs,

5. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

Dec 27, 2013
    3,658
    0
    36
    NULL
    Pino wat balen zeg :( wat is de reden dat je met volle blaas moet? Lijkt mij ook erg lastig inderdaad... Hopen dat je maandag een mooie echo mag hebben!

Ik dacht echt dat t bij 100 kilo was. Aangezien dat niets met BMI heeft te maken, maar puur met het gewicht wat er dan van boven naar beneden moet worden gehaald.

6. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Toen ik onverwachts in verwachting bleek te zijn van onze zoon was ik ook veel te zwaar. Ik was toen net 7 kilo kwijt en hard aan het afvallen. Daar moest ik dus radicaal mee stoppen. (ik heb pco) Nu, 8 weken na de bevalling ben ik altijd nog te zwaar maar ben ik langzaam de draad van het afvallen weer aan het oppakken.
    Wij hebben niet geprobeerd om zwanger te raken, omdat ik 8 jaar met een ex dat wel geprobeerd had zonder succes, en ik te horen kreeg vanuit het ziekenhuis dat het heel moeilijk zou worden, waren ml en ik dus niet voorzichtig met voorbehoedsmiddelen. We rekende er toch niet op.
    En tsja... surprise!

Ik werd in het ziekenhuis wel gelijk aangenomen op medische basis, en kreeg bijna elk bezoek een echo omdat ze simpelweg niet goed konden zien hoe het ging.
    Ik merkte wel dat er veel vooroordelen waren. Dokters en mensen waren vaak verbaasd als ik vertelde dat mijn zwangerschap super is verlopen zonder ook maar 1 probleem. Alsof dikke vrouwen altijd overal last van hebben.....
    Ik heb me er weinig van aangetrokken en heerlijk genoten van mijn zwangerschap.

7. Pino83

Pino83 Actief lid

Jan 21, 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om jouw verhaal te lezen Amaranthas hier gaat tot nu toe lichamelijk ook alles goed psychish wat minder maar dat wordt beter na 3 mnd hoorde ik.

Mandy die volle blaas schijnt goed te zijn zodat de baarmoeder beter te zien is. Dokter zei gister dat hij door urine makkelijker heen kan kjjken dan door darmen?

8. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ik was binnen 3 maanden zwanger van mijn mooie gezonde dochter met een BMI van net boven de 40!
    Het ziekenhuis waar ik onder controle liep waren niet zo vriendelijk.
    Ik had het gevoel dat het een misdaad was om met ernstig overgewicht zwanger te worden.
    Heb tijdens mijn zwangerschap geen complicaties gehad en mijn bevalling ging ook top! Was totaal 10 kg aangekomen.

Nu zijn we al ruim een jaar bezig voor een tweede :(
    Heb wel in ronde 8 een mk gehad :( :(
    Ben toen in een ander zk geweest en daar waren ze een stuk vriendelijker.
    Dus als het weer raak is ga ik voor mij controles naar dat zk :)

Ik ben nu wel sinds een week begonnen met bewuster eten, dus niet speciaal een dieet maar leven met minder suiker :)
    Ik hoop dat ik hierdoor ook sneller zwanger raak.
    Ik heb gewoon een regelmatige cyclus, wel een langere 35 dagen namelijk.

Tijdens mijn zwangerschap wel onduidelijke echo's doordat veel van mijn vet juist op mijn buik zit, dat vond ik wel jammer

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hey meiden,
    Hier ook een tantie met flink overgewicht vreselijk en toch sport ik en probeer ik zo gezond mogelijk te leven, ik heb hypotheroide( traagwerkende schildklier)
    Bij onze dochter duurde het 2 jaar voordat ik zwanger werd zonder mmm schildklier was niet stabiel.
    Dochter was 51 cm & 4055 gr. Ik zelf geen suiker oid alleen zwangerschapshypertensie.
    Bij deze frummel was het de 2e ronde raak enorm snel en niet op voorbereid maar uiteraard dolgelukkig.
    Mijn bmi is 37 mijn lengte 1,66

Bij mijn dochter was ik 8 kilo gegroeid, nu zit ik met 15 week op +1.

Heel veel succes, het hoeft niet altijd te zeggen dat overgewicht een probleem is. Voldoende bewegen en maximaal gezond en gevarieerd eten doet een mens al goed.

10. Pino83

Pino83 Actief lid

Jan 21, 2014
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo lukte gisteren meteen zonder een volle blaas. Alles was goed alleen ben nu 6 weken en 3 dagen. Ik dacht eigenlijk langer. Het hartje klopte maar we konden het nog niet horen volgende keer wel spannend. Ik was zo zwanger dus overgewicht heet bij mij totaal geen effect gehad op de vruchtbaarheid. 2 x menstruatie en daarna was het al raak. Mijn vriend zie ik alleen in de weekenden dus moet je nagaan.

11. Kim31

Kim31 Bekend lid

Dec 7, 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier twee keer gelijk zwanger. Eerste keer geen noemenswaardig overgewicht (bmi 25-26), tweede keer wel (was tijdens de zwangerschap van de eerste 47 kilo aangekomen :$ en dat had ik er -logisch want elf weken na de bevalling- nog niet af, bmi 36).

Dus wat betreft zwanger worden maakte het niet uit, maar ik heb die zwangerschap wel als veel onprettiger ervaren: veel maagzuur, misselijk, pijnlijke knieƫn, erge striae en als klap op de vuurpijl zwangerschapsdiabetes. Dat laatste had ik, in mijn geval, kunnen voorkomen vermoed ik als mijn bmi lager was geweest.

Je klinkt gezond en fit en je bent nog hartstikke jong, dat lijken me meer bepalende factoren dan je gewicht.

Share This Page