Klopt! heb ook pco en geen overgewicht.. Ben 1.81 lang en weeg 74 kg... Komt dus niet door overgewicht.
hmmm heel wisselend dus .... nou toch maar gaan proberen om wat af te gaan vallen baad het niet dan schaad het niet.... bedankt hoor voor jullie reakties ben eigenlijk wel behoorlijk gerustgesteld nu liefs
Ik ben 1.83m en 90 kilo. ik ben bezwangerd door de gyn om het maar even bot te zeggen. deze heeft het nooit over mijn gewicht gehad.
vind ik ook niet echt OVERgewicht, zware botten hahaha nee hoor just kidding maar ik denk dat je maar 42 hebt (ik ben ongeveer even lang) en volgens mij word dat bij de gyn nog niet als overgewicht gezien...maar kan me vergissen..
hier ook een flink overgewicht en toch zwanger geraakt, heeft tien maand geduurd, maar waarschijnlijk zijn we er in het begin te intensief mee bezig geweest, toen we er gewoon niet meer aan dachten waren we binnen de kortste keren zwanger
en hier nog 1 flinke meid. eerste keer ronde 4 zwanger helaas miskraam. daarna ronde 5 weer zwanger en zo als je ziet gaat dat goed.
Maat 42 is al een poosje verleden tijd. OVERgewicht is het inderdaad niet, maar mijn BMI was toch niet echt gunstig te noemen. Ik geef toe, ik hoor niet bij de catgeorie van dames in maat 54 e.d. Ik denk dat ik een grensgeval was voor de gyn. (heb ook een heavy voorgevel (cup F vóór de zwangerschap, nu wil ik het eigenlijk niet eens weten....) Daar gaan ook wel wat kilootjes inzitten.
Mijn huisarts zei, als je ongesteld bent, en gewoon regelmatig beslist dat of je zwanger kan worden en niet je overgewicht. maar wordt je niet ongesteld en je hebt overgewicht is dat dus vaak de boosdoener. ik had met justin en colin beide veel overgewicht.
Dames, Even een hoopvol berichtje voor jullie allemaak misschien. Ik ben ook niet al te licht (maat 42/44) en heb zonet een positieve test gehad en dat zelfs in de eerste ronde nadat ik in eind december na meer dan 10j de pil heb genomen. Ik denk dat overgewicht wel een rol kan spelen maar dat het vooral de levensstijl en wijze is. Als je een beetje gezond eet en leeft zal het al heel veel uitmaken. Meiden, heel veel succes allemaal! Vele groetjes van hoop op een roze wolk ergens... Sofie
Als je overgewicht hebt, is vaak je hormoonhuishouding ook niet op peil.. dus je wordt ook minder vaak ongesteld.. Als je in de MMM terecht komt, zullen ze je echt vragen om af te vallen, voordat ze je gaan helpen. Je kan heel best zwanger worden met overgewicht, maar realiseer je wel dat je er dan nog eens 20 kilo bij krijgt.. Is wel erg heftig voor je eigen lichaam! Ik was ook aan de zware kant, ik heb er bewust voor gekozen om eerst af te vallen.. Je eigen lichaam moet het wel aan kunnen, en het is ook gezonder voor je kindje. Groetjes Kalush
ja je hoort allerlei dingen door elkaar. Ik ben ook te zwaar en toen ik laatst bij de dokter zat en vertelde dat ik een cyclus had van 60dagen vroeg ze wel hoe lang ik het al had en of ik ben aangekomen de laatste tijd. En als mijn cyclus on feb niet goed regelmatig is moet ik ook naar de gyn... en ik heb niks gehoord van haar dat ik eerst moest afvallen hoor. Je hoort allemaal dubbele verhalen. Swiggy
Ga maar eens googelen en je vind van alles. Een site zegt een ha ook : als je een regelmatige goede cyclus hebt, kun je net zo snel als de slankere dames zwanger worden. Het is zo moeilijk om te weten wat je nou moet geloven... ik ben afgelopen jaar in drie maanden een tiental kilo s afgevallen en geen zwangerschap hoor. Ja een mk maar die heb ik ook gehad toen ik weer wat was aangekomen .... dus ja... moeilijk! Dikke Kus Swiggy
hey ik ben daniella (20 jaar) 1.60 en weeg 90 kilo ben nu vanaf augustus 2006 gestopt met de pil. ik ben nog niet zwanger. maar heb wel gewoon mijn eisprong enz. dus ik denk niet dat het aan gewicht ligt. mijn nihct is veel zwaarder dan mij (en 3 cm groter) en zij is in juli bevallen dus gewicht hefet niks te zeggen denk wel dat leefgewoonte er mee te maken heeft! xxxx
ook hoef je als je zwaarder bent niet altijd bij te komen. ik hoor van vele die zijn zwaar en doordat ze zwanger zijn vallen ze 10 kilo af dat is per persoon verschillend! (je valt af omdat het kind van je reserves eet om het zo te zeggen)
Ik ben 30 kilo te zwaar, binnen 4 maanden zwanger, altijd normale cyclus, geen problemen.. Dokter heeft nog nooit een woord gesproken over mijn overgewicht er zwangerschap. Ik heb vorige maand wel een miskraam gehad, maar dat had absoluut niets met overgewicht te maken. Zwanger worden maakt dus niks uit, dun, dik.. alleen het zwanger zijn kan meer problemen geven: extra gewicht mee slepen, grotere kans op zwangerschaps diabetes, grotere kans op hoge bloeddruk..