Hai Vandaag weer ongi geworden. Elfde ronde jn. Wordt er moedeloos van en heb afspraak bij huisarts voor ad. Maandag. Hoop op verwijzing gyn. Bij eerste was k vlot zwanger. Nu drie jaar later dus niet...maakt ne onzeker. Zou r iets mis zijn? Bijvoorbeeld agv de keizersnede? Ik ben 31 vriend 34. We hebben een prachtig dochter die in juli drie wordt. Wil zo graag broertje of zusje voor haar. Ben nu bang dat er bij gyn direct gefocust wordt op mn forse overgewicht. Bmi van 38. Was bij eersre zwangerschap trouwens vergelijk baar. Heb regelmatig cyclus. 28 a 29 dagen. Voel mn eisprong ook. Dus dat likt pobleem jiet. Dames met ervaring? Wordt ik wel geholpen met mn gewicht? Liefs donja
Ben erg benieuwd naar reacties!! Ik heb ook overgewicht en ben net zo veel te zwaar als toen ik zw raakte van mijn zoontje Heb ook ks gehad En slik medicijnen voor ziekte van crohn..... Nu alweer 5 mond verder voor de tweede en vrees ook zo dat we de mmm in moeten......
Het lijkt bijna op mijn verhaal met enkel het verschil dat mijn BMI 32 bedraagt. Eerste kind in ronde 3 zwanger, super ZS, schitterende KS en voorspoedig herstel... Nu ronde 18 in gang; ondertussen al enkele maanden aan de clomid en helaas nog steeds niets. Waaraan het ligt? Geen idee. ZSdiabetes? KS? het feit dat EG rookt? (deed ie toen ook al)... Je vraagt je idd 101 dingen af waarvan de meeste niet eens relevant zijn maar toch. Hoe dan ook, veel succes en dat we snel eindelijk een brusje moge dragen !!
Hoi mijn BMI is 35 was na 2 menstruaties zwanger en alles verloopt super Mijn verloskundige doet helemaal niet moeilijk over mijn gewicht. Je lichaam kan ook zwanger raken dat zegt genoeg zegt ze. Ze moeten eens ophouden over dat zeuren over overgewicht, slanke vrouwen hebben soms nogmeer ellende in hun zwangerschap dan zwaardere vrouwen. Dit is mijn eerste zwangerschap. Succes hoop dat het snel raak is!
Sommige ziekenhuizen houden bmi van 35 aan, andere 40 of 45. Afvallen is sowieso raadzaam daar je kansen verkleinen op een zwangerschap en de kansen op complicaties voor jou en het eventuele kind vergroot zijn. Het is logisch dat ze je vragen er zelf alles aan te doen om je kansen te optimaliseren (stoppen met roken, gezond gewicht etc). Een behandeling is kostbaar en brengt altijd risico's met zich mee. Het voelen van een eisprong zegt trouwens helemaal niets. Echter heb je een mooie stabiele cyclus wat wel een goed teken is. Het zal net liggen aan de arts die je treft. Succes
Ik heb ook een hoog bmi (39) en krijg geen hulp in de mmm. pas als mijn bmi 35 of lager is in zwolle. Geen ziekenhuis gevonden met hogere bmi grens. menzis vergoed geertgen niet volledig. Maar 60%.. Hoop dat je snel zwanger mag worden
Ik kreeg trouwens bij een verloskundige al een opmerking over mn gewicht...had toen bmi van 25,8...tja das toch 0,8 te veel. Wat zal de heks blij geweest zijn dat ik HG kreeg... sorry dit beetje frustratie moest er even uit...heb jij niets aan.