Hoi dames, Wij zijn inmiddels ruim 1,5 jaar bezig om zwanger te raken. In maart zijn we terecht gekomen bij de fertiliteitsarts om de eerste onderzoeken in gang te zetten. Hieruit kwamen geen oorzaken waarom het nog niet gelukt is. Afgesproken was om rond september / oktober een laparoscopie te doen. In augustus bleek ik echter zwanger, maar helaas is dit na 5 weken al misgegaan. De gynaecoloog gaf toen aan dat hij een laparoscopie nog niet zag zitten omdat echter gebleken is dat het toch lukte. Afgesproken was om nog een half jaar zelf te proberen. Nu heeft de gynaecoloog een paar aantal keer aangegeven dat ik moet afvallen. Ik vind het echter zo moeilijk! Je zou denken dat een kinderwens genoeg stimulans zou geven maar het lukt me maar niet om blijvend genoeg af te vallen. Nu zijn we inmiddels alweer bijna 5 maanden na de miskraam verder en is er nog steeds geen zwangerschap. We hebben besloten om, indien het deze ronde niet gelukt is, een afspraak te maken voor medio / eind januari en dan wil ik toch wel actie vanuit de gynaecoloog. We hebben nu lang genoeg zelf geprobeerd. Nu is mijn vraag; wie heeft er ook overgewicht maar is wel echt in de MMM terecht gekomen? (Zoals bijv. IUI o.i.d. omdat het op de natuurlijke manier maar niet wil lukken). Ik lees graag jullie reacties