Vraagje, Wie had er ook een onregelmatige cyclus (langer dan 6 weken) die zich herstelde doordat je een aantal kilo's afgevallen bent? Ik heb een cyclus van meer dan 2 maand ( sinds nov.) nu ben ik 4 kilo afgevallen en hoop ik dat het deze maand bij 29 dagen blijft. Iemand hier ervaring mee :
Ik heb een cyclus van 2 weken door overgewicht. Was veelste zwaar, ben nu nog iets tezwaar. Ik ben 8 kilo afvallen.
Mijn cyclus wordt steeds onregelmatiger. En zit nu op 80 dagen. Ik heb niet extreem veel overgewicht, maar ben wel iets te zwaar voor mijn lengte. Er zou wel zo'n 5 kilo/7 kilo af moeten. Zou dit nou veel invloed op mijn cyclus hebben nu, dit overgewicht? Het is niet zo dat ik ineens zo zwaar ben geworden. Ben al een aantal jaar rond dit gewicht.
overgewicht speelt zeker een rol bij de cyclus volgens mijn gyn . Ik ben nu ruim 8 kg afgevallen en tot nu is mijn cyclus er nog niet van opgeknapt ...... maar goed ik zit nog niet op dag 72 . De gyn wil mij ook pas medicatie/hormonen voorschrijven als ik op een bepaald gewicht zit . L.sybje
Ik had dit ook, ik had een zeer onregelmatige cyclus, en was niet eens veel te zwaar, ik zat 15 kg boven mijn normale gewicht. Ik ben op dieet gegaan en opeens was mijn cyclus weer keurig netjes, het heeft er degelijk mee te maken als je te zwaar bent, werken je hormonen anders waardoor de cyclus kan veranderen. Was ook bij de gyn geweest en die gaf dit ook meteen aan dat dat zeker 1 van de redenen kan zijn. Groetjes Kalush
@ kalush hoe lang duurde het voordat je cycluys weer een beetje normaal werd ? Ik heb ook een beetje het gevoel dat het lijnen/dieeten niet het positieve effect heeft op mijn cyclus , ik kan me nl voorstellen dat tijdens het afvallen je cyclus niet echt begrijpt wat er nou weer gebeurt ....... L.sybje
Hoi Kalush, Ben ook benieuwd na hoeveel kilo gewichtverlies, je cyclus weer terug kwam. Ik ben nu 3 kilo kwijt en moet er nog 5 dus ben erg benieuwd! Oh ja, werd je nadat je cyclus terug kwam snel zwanger? groetjes dromertje