Overgewicht en vruchtbaarheidbehandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door -, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Even een vraag.

Wanneer je te zwaar bent en het is bekend dat het zaad van je man niet goed is.

Moet je dan gewicht verliezen voor je mag beginnen met bv IUI?

Kijken ze dan naar je BMI of ook naar je algehele conditie.?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi,

Het is een beetje verschillend per ziekenhuis.
    Bij ons keken ze inderdaad naar je BMI.
    Hoe beter jij op gewicht bent hoe beter je cyclus over het algemeen is.
    Probeer dus sowieso wat kwijt te raken...dat is altijd beter.
    In sommige ziekenhuizen behandelen ze echt niet met overgewicht.

Succes meid

3. petra1978

petra1978 Lid

13 jun 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Bij ons in Maastricht zijn ze superstreng.
    Bij een BMI van boven de 30 beginnen ze niet aan een behandeling.
    Mijn BMI was precies 30 en ik werd aangeraden om toch af te vallen omdat je dan wat speling hebt gedurende de behandeling. Ik ben afgevallen tot mijn BMI 27 was. Kwam mooi uit want ik ben tijdens de 1e ivf-icsi 2 kilo aangekomen. Was wel vocht enzo, maar toch..
    Nu de eerste poging mislukt is en ik mezelf helemaal klem heb gegeten aan chocolade afgelopen week als troostvoer, ben ik vanaf vandaag weer aan het SonjaBakkeren geslagen..Ik moet namelijk straks weer op de weegschaal..
    Oja, bij ons is het zaad ook slecht van kwaliteit. Maar volgens mij staat dat los van het BMI van de vrouw hoor, die moet gewoon onder de 30 zijn. Als je BMI te hoog is (of je rookt, of je bent ouder dan 39) dan is neemt de kans van slagen met de helft af, en dat is heeel veeel...Dan heb je nog maar per keer 10 a 12 procent kans van slagen. Aangezien een behandeling ong 3000 euro kost, hebben ze dus bepaalde eissen waar je aan moet voldoen.

4. marielle78

15 mei 2007
    21
    0
    0
    logopediste
    Ik ben ook in maastricht maar ben ook te zwaar en moet afvallen tot BMI 30, ze zijn heel streng hierin, kreeg nu wel al Clomid maar als ik moest gaan spuiten moest het BMI echt laag genoeg zijn.

groetjes marielle

Deel Deze Pagina