overgewicht en zwanger willen worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by keina, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

Mar 25, 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    De dokter zei zelfs dat omdat ik te zwaar ben ze mij niet eerder wil doorsturen dan na 3jaar proberen. Tja afvallen is nou eenmaal een parade paardje van onze dokter. :rolleyes:

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ik weeg 117 kg en ben 178 lang. ik woog 128 kg en word nu wel geholpen. Heb dus eerst moeten laten zien dat ik af kon vallen. Ik ben wel aan het proberen af te vallen (hoewel het sporten deze week er nog niet van gekomen is) en dat lukt ook wel redelijk. Ik weet dat het beter is voor jezelf en voor je kind dat je een gezond gewicht hebt. Nu is dat voor mij wel wel erg veel, maar ik doe mijn best zonder extreem te lijnen. mochten we onverhoopt toch zelf zwanger worden, dan is dat alleen maar beter.
    Als ik jou was zou ik zelf een poli van bellen en je verhaal uitleggen. Ook zou je contact op kunnen nemen met een verloskundige (die schijnen ook bepaalde onvruchtbaarheids polis te hebben) en je verhaal uit leggen. Wellicht kunnen zij je helpen. Iedere arts reageert anders. dat heb ik inmiddels wel gemerkt.

Ben heel benieuwd voor vanmiddag. Dan moeten wij naar de fertiliteitsverpleegkundige.

Groetjes Marjolein

3. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    hier nog iemand die haar hele leven al te zwaar is!
    ik was bij de eerste zwanerschap 115 kg en ben 1.77.
    was na een half jaar ontpillen meegeteld zwanger.
    bij de tweede woog ik 93 kg en was in ronde 1 zwanger.
    bij de derde woog ik 108 en was na 1x onvoorzichtig doen zwanger!
    nu weeg ik ?maar in ieder geval TE ZWAAR!
    en we zijn nu bezig voor nummer 4.
    dit is de tweede ronde voor het echie!
    bevalingen waren volgens het boekje en de zwangerschappen waren toppie!
    hoeft dus helemaal niet aan je overgewicht te liggen.
    de artsen zijn tegenwoordig allemaal gebrand op afvallen,afvallen en afvallen.
    al kom je voor een zwerende vinger krijg je nog dat advies.
    heb een vriendin van 65 kg en die is al 1,5 jaarbezig voor de tweede.
    nu via iui zwanger geraakt.
    de eerste duurde bij haar ruim 2 jaar!
    als je maar gezond bent voor de rest en geestelijk goed in je vel zit,hoeft het helemaal geen drama te zijn om zwaarder te zijn.
    tenzij je er zelf moeite mee hebt.
    en ook SLANKERE DAMES kunnen problemen hebben met zwanger raken.
    succes allemaal!

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    vanmiddag bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest. De komende periode willen ze een aantal onderzoeken doen waaronder een bloedtest voor chlamidia. Verder de 3e, 4e of 5e dag een bloedonderzoek om te kijken wat het FSH doet.Dan de 10 of 11e dag een echo en de 21ste dagnog een keer bloed prikken. En nog een keer een samenlevingstest. Dan de volgende periode een rontgenonderzoek.
    Ben dus heel benieuwd. Hoop dat het natuurlijk allemaal toch niet nodig blijkt te zijn, maar we zullen zien.

Groetjes Marjolein

5. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    hoi marjolein,

heeft dat met je gewicht te maken, of omdat jullie al lang bezig zijn? of omdat ze iets denken dat je wat hebt?

keina

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    hoi keina,

wij zijn al sinds januari 2007 bezig helaas zonder resultaat.
    ik heb op een gegeven moment zelf aangegeven dat ik dan wel naar de gyneacoloog wilde. Nu heb ik daar ook nog de tijd voor omdat ik geen werk heb en ik de komende 2 maanden 5 keer naar het ziekenhuis moet waarvan nog 2 keer bloedprikken en 3 echte onderzoeken. Dan moeten we nog een keer om te kijken wat eraan de hand is.
    Dit heeft niet zozeer te maken met het te zwaar zijn hoewel iedereen daar wel op door blijft hameren dat het gezonder is om af te vallen. daar ben ik dus ook vollop mee bezig.

het is en blijft spannend en als blijkt dat er niks aan de hand is, blijft het ook nog een lot uit de loterij. Je hebt maandelijks ongeveer 25% kans dat je zwanger wordt. We wachten het dus maar af.

En voor wat betreft de chlamidia die ze getest hebben, dat doen ze schijnbaar dan altijd. het zou nl kunnen dat je dat gehad hebt zonder dat je het zelf weet en dat daar je eileiders van dicht gaan zitten.

Groetjes Marjolein

7. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    oooh bah dat lijkt me dood eng!
    hou ons op de hoogte! ik leef met je mee.

liefs
    keina

8. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ik leef ook met je mee!veel succes

9. Bowen

Bowen VIP lid

Jul 21, 2008
    7,344
    0
    0
    OV
    Hier ook overgewicht en toch vrij snel (ronde 6) zwanger. Gezond leven is denk ik belangrijker dan ineens giga afvallen daar raakt je hormoonhuishouding ook heel erg van in de war.
    Ik denk ook niet dat het met overgewicht te maken heeft, hoor ook verhalen van mensen zonder overgewicht die niet zo snel zwanger worden. Ik heb alleen altijd het idee dat ze het bij dikke mensen daarop gooien.

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    pff hier weer gebeld en nee hoor ze doen echt niks. Ik ben nu weer ruim 2 weken overtijd en ze blijven het op het overgewicht gooien. Ik weet dat ik door mijn overgewicht PCOS heb, maar dat is in het afgelopen jaar zo afgenomen dat dat eigelijk geen probleem meer mag geven? Wist niet echt hoe ik dit moest opvatten! Nou heb ik op mijn 6de een koorts stuip gehad en was toen klinisch dood. Geen hartslag of ademhaling. Hierdoor een hersenbeschadiging opgelopen bij mijn hypofyse. Nou is aangetoond dat mijn baarmoederslijmvlies wel heel dun blijft en dat ik dus wel zwanger word maar dat het zich niet goed kan innestelen. Tja toch maar eerst afvallen voor we je gaan helpen hoor. Alsof ik NIET wil afvallen! Zo frustrerend. Nu is door al het lijnen mijn lichaam aan het tegenwerken. Ik sla al mijn voedsel dus gewoon op! Mijn lichaam denkt constant dat het zich weer moet opmaken voor een hongerstaking. Ze weten nu niet precies wat ze met mij aanmoeten omdat afvallen heel moeilijk is in mijn situatie en meer eten dan ik nu doe kan ik gewoon niet met dat maagbandje. Zit nu echt op dat gebied in zak en as. Weer overtijd en weer geen hoop en uitzicht op hulp!

Was het maar zo makkelijk dat je zomaar kon afvallen!

Liefs,

Sam

11. Sweet3

Sweet3 Lid

Apr 2, 2009
    15
    0
    0
    nou volgens mij heeft het niet zoveel te maken met overgewicht.
    Naar me eigen geschiedenis kijkend.
    2003 was 23 jaar oud en woog ik 167kg toen ik zwanger werd van onze dochter.
    2006 was ik 26 jaar oud en woog ik 136kg toen ik zwanger werd van ons zoontje.
    Nu 2009 wordt ik 29 jaar en weeg ik momenteel 127kg en nu dus zwanger van de 3e.
    Volgens de nieuwe regels moeten zwangere met een BMI hoger dan 40 verplicht via de Gynacoloog op controle gedurende de zwangerschap.
    Die man zat mij met de 2e zwangerschap aan te kijken wat kom je doen.
    Je bent een mega gezonde jonge vrouw.
    Ik denk inderdaad dat het net is als bij vrouwen met een lage BMI.

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    hoi Sam,

Wat een vervelende reactie heb je gehad.
    heb je zelf al een test gedaan?
    en is je cyclus normaal redelijk stabiel?

Kun je geen second opinion aanvragen?

Succes hoor!

Groetjes Marjolein

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Ik heb helaas al een second opinion gehad en op aanraden daarvan heb ik mijn maagbandje laten plaatsen.

Sinds 6 maanden is mijn cyclus redelijk stabiel 1 uitschieter, maar verder zo rond de 30 dagen.

Ik durf na al die testen gewoon niet meer. Alle positieve testen eindigde altijd in een heftige bloeding. Daarbij is een negatieve test ook weer een teleurstelling en een bevestiging. Een heel dubbel gevoel... Oke ik ben niet zwanger en sh*t alweer niet gelukt. Mijn vriend durft al niet meer te kijken en die heeft inmiddels de hoop opgegeven dat ik op een natuurlijke manier zwanger raak.

Ondertussen baal ik van al dat zelfmedelijden dus ga ik toch maar weer de positieve Samantha terug halen :D Ben toch maar mooi weer 2 kg kwijt hihi

14. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

May 24, 2008
    137
    0
    0
    hier ook 116 kilo en zwanger ben 168 wij hebben een jaar over gedaan tot ik zo er mee bezig was en besloot te stoppen met zwanger worden.en je raak het al zwanger blijk me ei 2 a 3 dagen naar me ongie gehad te hebben en was gelijk raak bij mijn 1ste dochter ronde 4 raak dus denk niet dat je die verhalen moet geloven

groetjes carola

15. LauraFay

LauraFay Actief lid

May 12, 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik heb ook overgewicht en de eerste keer zwanger heeft errug lang geduurt. We hebben dik een jaar geprobeert, maar ik had geen ciclus. Dit kan met overgewicht te maken hebben. Dus toen we voor de eerste onderzoeken naar de fertiliteitsarts gingen zei die direct dat ik moest proberen iets af te vallen. Toen ik 15 kilo kwijt was kwam het allemaal weer op gang. Ik was 1x ongesteld geweest en toen direct zwanger.

16. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Hier ook overgewicht. We zijn sinds aug 07 bezig, na een jaar vage ovu testen en redelijk lange cyclussen van zo'n 35 dagen (wel nog normaal) ook naar de gyn. Bleek geen eisprong te hebben. Ook advies: afvallen. Dat was in aug 08, woog toen 120 kilo, na 10 kilo kwijt kwam mijn eisprong weer opgang en een nette cyclus van ca. 30 dagen.

December 08 was ik zwanger. Helaas miskraam in februari, maar nu is alles weer netjes op gang. Weeg inmiddels bijna 90 kg. en ga gewoon door. Ik voel me zoveel beter.

Ben afgevallen met behulp van een dietiste (koolhydraten arm dieet) en het gaat echt super. Ik ben er van overtuigd dat als ik niet was afgevallen, mijn cyclus nooit op gang was gekomen.

Tuurlijk zijn er veel verhalen dat je met overgewicht ook zwanger kan raken, maar helaas is overgewicht wel vaak een oorzaak van het niet zwanger worden EN niet te vergeten zwanger blijven!! Daarnaast is het natuurlijk ook een stuk prettiger en minder belastend tijdens je zwangerschap.

Ik weet het is moeilijk, maar als je eenmaal die knop hebt omgezet en je weet waar je het voor doet, dan kan het echt!

17. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    hallo dames,

helaas ben ik vandaag ongesteld geworden waardoor we dus volgende week beginnen met de onderzoeken gaan beginnen....
    aan de ene kant echt super jammer dat het deze ronde dus niet gelukt is, maar goed, nu mogen we wel verder en dat is wel prettig natuurlijk.

@happyme. mag ik zeggen dat ik je opmerking niet zo goed kan waarderen?
    Iedereen weet dat overgewicht ongezond is en dat het beter is om af te vallen ook voor het zwanger worden MAAR er wordt door bijna alle artsen heel moeilijk gedaan als je zwanger wilt worden en je overgewicht hebt. Dit is lang niet altijd het probleem. Ik heb altijd een regelmatige cyclus en dit al sinds ik gestopt ben met de pil (januari 2006, heb daarna nog 2 maanden de pil gebruikt). Ik heb als doel af vallen, maar dat vind ik nog steeds moeilijk hoewel ik een goed doel heb. Van de 5 vriendinnen die kinderen hebben zijn er 3 zwanger geworden met behulp van de gyneacoloog. Alle 3 hebben ze een normaal gewicht (zelf allemaal slank!!!). Dit wil dus helemaal niet altijd iets zeggen!
    Het is heel knap van je dat je in zo'n korte tijd zoveel bent afgevallen en ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!

Groetjes marjolein

18. netmoeder

netmoeder Actief lid

Feb 2, 2009
    181
    0
    0
    ik had (en heb nog steeds) overgewicht. Ik ben in de 1e ronde zwanger geraakt, en woog toen 95 kg met 1.55m. Maar het heeft dus totaal geen invloed gehad op mijn vruchtbaarheid. Ik sta er nu zelf nog steeds versteld van dat het zo snel ging!
    Ook tijdens de zwangerschap heeft mijn gyn (waarbij ik liep ivm diabetes) het er nooit over gehad.

19. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo allemaal,

Ook ik heb last van overgewicht. Ik ben 1.64m en weeg 95 kg. wij zijn al meer dan 2 jaar bezig. Mijn cyclus is zeer regelmatig en ook is mijn eisprong er. Het zaad van mijn vriend is onderzocht en dat was inprincipe ook ok. De samenlevingstest hebben we ook gehad. Dat was niet slecht maar ook niet helemaal zoals het zijn moest. Mochten maart dit jaar terug komen bij gynacoloog als er nog steeds niet gelukt was. Nou dat was dus niet het geval. Ik kreeg te horen dat ik ff (let wel ff zei hij letterlijk!!!) 10 kilo af moet vallen en kom dan maar eens terug. Eerder helpen ze ons dus gewoon niet!! Ik kan wel vertellen dat ik me zwaar rot voel nu. Luister ik weet best dat ik overgewicht heb en dat het beter voor me zou zijn als er wat kilotjes vanaf zouden zijn, maar dit kan ik echt moeilijk verkroppen.

Ik vind het dan ook heel erg prettig om te horen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt.

20. Whisper

Whisper Lid

Jul 27, 2008
    70
    0
    0
    Hoi!

De vorige keer dat ik zwanger wilde worden (ruim 5 jaar geleden) woog ik nog zo'n 125 kg bij een lengte van 1.70m. Ik was meteen de eerste maand na het stoppen met de pil zwanger.

Inmiddels heb ik een maagverkleining gehad en ben daarmee bijna 60 kilo afgevallen (na de bevalling van m'n dochter ben ik nog doorgegroeid tot 141 kilo). Nu startte ik dus met een veel lager gewicht en was weer meteen zwanger. Deze keer na het verwijderen van m'n Mirena spiraaltje. Inmiddels ben ik alweer 34 weken zwanger.

Ik ben wat dat betreft dus wel een geluksvogel denk ik.

Wat ik ermee wil zeggen: overgewicht kán dus een reden zijn waarom het bij sommige mensen moeilijker is om zwanger te worden, maar het hóeft absoluut niet!

Succes in ieder geval! ;)

Share This Page