overgewicht en zwanger willen worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by keina, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Hoe is het met iedereen?
    iemand nieuwtjes?

Ik ben vanmorgen bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest. Heb een inwendige echo gehad en had 1 eitje dat aan het rijpen was. Moet donderdag terugkomen. Ben dus heel benieuwd. Oh en vorige week een bloedonderzoek gehad en dat was in orde.

Groetjes Marjolein

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    1,766
    0
    0
    Ook ik heb overgewicht, maar heb tot nu toe geen moeite gehad met zwanger worden.

Een vriendin van mij was al 2,5 jaar bezig en de gyn had gezegd dat ze moest gaan afvallen. Dat dat de reden was dat ze nie zwanger kon worden. Ze deed een soort van therapie, maar ineens kwam ze alleen maar bij ipv dat ze afviel. Toen bleek dat ze zwanger was... 21.5 week.

3. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja hier ook een vrouw met overgewicht èn een kinderwens! Ik ben bij de huisarts geweest om dat allemaal eens te bespreken en van haar kreeg ik te horen dat afvallen vlak voor of tijdens een zwangerschap helemaal niet wenselijk is. Crash dieten zijn heel slecht voor een baby door alle afvalstoffen die in je bloed komen. We hebben afgesproken dat ik "gewoon" gezond ga eten en dan zal ik vermoedelijk vanzelf wel geleidelijk gaan afvallen.

Maar goed, wij zijn pas net begonnen, dus wie weet hoe lang ik nog de tijd heb om af te vallen (hopenlijk heel kort natuurlijk, maar het kan echt alle kanten op!).

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    goedemorgen allemaal,

Gisteren dus opnieuw bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest en een echo gehad. Deze was op zich goed, het blaasje was gegroeid, alleen nog niet groot genoeg. Dus vandaag nog een keertje terug en ik hoop heel erg dat hij nu groot genoeg is zodat ze vandaag de samenlevingstest kunnen doen. Anders houd het voor deze periode alweer op, maar wordt het ook wat moeilijker want ben eigenlijk heel regelmatig.

Ben dus heel benieuwd.

groetjes Marjolein

5. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

Mar 25, 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Heb hier al eerder een reactie geschreven maar nu even een update. Ben sinds 13 febr nog steeds niet ongesteld geworden en de dokter blijft maar zeggen dat het normaal is. Nu heb ik voor 2 weken geleden hevige pijnaanvallen aan mijn rechterzijde gehad en heb ik daar een echo voor moeten maken. Toen heeft de dokter op aandringen van mijn moeder ook een echo laten maken van mijn eierstokken omdat cystes nog al veel voorkomen in onze familie. Kan vandaag of maandag de uitslag krijgen. Ben benieuwd :|

@Marjolinos, ik duim met je mee dat hij gegroeit is.

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    @ Eyesonly

Wat balen! Waarom zijn ze zo langzaam dan? 13 februari en nog niet ongi... wow dat is echt lang. Hopelijk is de uitslag goed!

Laat je het even weten?

Liefs,

Sam

7. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

Mar 25, 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    De uitslag van de echo was goed niets vreemds te zien. Maar waar komt die pijn dan vandaan? Moest vanmiddag urine inleveren. Maandag maar weer bellen. PFff dat wachten :rolleyes:

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook een vrouw met flink wat overgewicht,ik ben op gesprek geweest bij de Gynecoloog en volgens haar kan ik gewoon zwanger worden als ik een normale cyclus heb.Ik heb wel een lange cyclus (40dgn) maar wel een eisprong.Maakt me soms erg onzeker al die verhalen maar we gaan er gewoon voor.Ik ben september 08 gestopt met de pil.

9. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    @Gijsje: Ik ben wel benieuwd hoe de huisarts heeft vastgesteld dat je een eisprong hebt? Heel veel succes in ieder geval met zwanger worden!

10. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    hoi damens,

mijn huisarts heeft kunnen vast stellen dat ik een ei sprong heb, omdat ik een paar keer ovulatie testen heb gebruikt, en dat die gewoon elke maand positief is.
    ze zegt dan kan je echt er van uit gaan dat je gewoon ovuleert.

ik wil vanaf morgen even flink er tegen aan gaan, veel bewegen, sporten, en gezond eten.
    veel water drinken, enz. even wat "losse"kilo's verliezen. wie weet het helpt het!

liefs
    keina

11. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    @Keina: Bedankt voor je reactie. Ik had namelijk ergens gelezen dat een toename van LH blijkbaar ook kan voorkomen als je geen eisprong hebt. Vandaar dus mijn vraag.

12. busster

busster Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Hoi meiden ook ik heb overgewicht maar was binnen 3 maanden zwanger en ben nu Mama van een mooi gezond meisje. Heb tjidens mijn zwangerschap ook geen last gehad van alle kwaaltjes die je als zwangere vrouw zou kunnen hebben door haar overgewicht zoals zwangerschapssuiker , hogebloedruk etc heb een hele normale zwangerschap gehad met een snele bevalling . In het ziekenhuis dat dan weer wel want hier is het beleid dat je met overgewicht verplicht in het zieknhuis bevalt .

Hoop voor degene die aan het proberen zijn dat het snel raak is en voor de gene die moeten afvallen dat de kilo's eraf vliegen .

succes.

13. Icl

Icl Lid

Jun 11, 2008
    33
    0
    0
    Ik heb ook flink overgewicht (voor de zwangerschap een BMI van bijna 40), maar heb totaal geen moeite om zwanger te worden (werd zwanger in ronde 1,2,3,4 en 5, maar vermoedelijk was ik ook net zwanger toen mijn spiraal werd verwijderd, in ronde 0...). Alleen de laatste zwangerschap, ging uiteindelijk goed... ben vandaag 28 weken zwanger. Overigens ben ik in deze zwangerschap tot nu toe ongeveer 8 kilo afgevallen.

Overgewicht alleen, is volgens mij nooit alleen de reden dat je moeite hebt om zwanger te worden.

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zover ik weet kan dat ook als je bv pco hebt,dan maakt je lichaam zich wel klaar voor een eisprong maar uiteindelijk springt je ei niet,maar dan kan je dus wel een LH piek hebben.De enige betrouwbare manier om thuis je eisprong te ondekken is tempraturen (elke ochtend op hetzelfde tijdstip,rectaal en voordat je uit bed komt).Zo heb ik die van mij ook ondekt en dat samen met ovulatietesten zodat ik weet wanneer mijn extra vruchtbare dagen heb.(met tempen weet je dit namelijk alleen achteraf).Dit is ook waar de huisarts/gynecoloog als 1e om vraagt als je daar heen gaat ivm vruchtbaarheidsproblemen.

15. sweettime

sweettime Lid

Feb 12, 2009
    36
    0
    0
    Helpende
    Almelo
    Hoi hoi

Hier ook iemand met overgewicht....het eerste waar ze mee klaar staan is u moet afvallen, ik geloof er geen barst van...mijn tante is 31 weegt bijna 120 kilo en heeft er nu 4 lopen 1 van 3 maand, 2 jaar, 5jaar en 1 van 8 jaar, ze heeft altijd last gehad van overgewicht maar is zo vrucht baar als maar kan, zo ook mijn beste vriendin.
    In het begin deed ik er wat op uit, vorig jaar ben ik begonnen en na 4 maand had ik er 10 kilo af super gewicht maar hey ik ben nog steeds niet zwanger dus daar heeft het niet aangelegen, toen ik nog 80 kilo woog was ik elke maand netjes ongesteld en nu ligt alles in de warrie...
    Kortom wees trots op wie je bent en laat je niet kisten door een arts.....

16. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

Mar 25, 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Gisteren de dokter gebeld de urine was ook schoon. Tis nu een raadsel waarom ik zo'n pijn had. Nou ja voor mij niet want als je pas 2 weken later een echo mag maken is er al weinig meer te zien. Wat wel goed nieuws is dat er ook niets afwijkends aan mijn eierstokken is gevonden. Maar ja dan zit ik er nog steeds mee dat ik niet ongesteld word. Volgens de ha maakt dat niets uit en kan het soms 3 mnd duren. Pffff dan maar mei afwachten.

17. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hier ook iemand met overgewicht. Ben 173 en weeg 114 kilo. We zijn nu nog niet zo erg lang bezig, zitten in ronde 2. Ben blij om te lezen dat er meerdere vrouwen zijn met overgewicht en die toch "makkelijk" zwanger worden.

18. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi Nienke!

Welkom bij de club ;)

Ik ben net zo lang als jij en ik ben 10 kg zwaarder. Wij zitten nog in ronde 1, we zijn nu in afwachting van mijn eisprong (als die er is). Gisteren meenden we een heel licht streepje te zien bij de ovulatietest, maar de test van zojuist was helemaal negatief. Ik zou gewoon heel graag een stijgende LH hoeveelheid zien!

19. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Ik heb me nog niet gewaagd aan de ovulatietesten. Als het deze ronde niet lukt, dan ga ik ze wel halen. Geeft toch iets meer duidelijkheid. We zullen wel zien.

20. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Hey meiden,

Hier nog iemand met overgewicht. Ik ben 176 cm lang en weeg 107 kilo. We zijn nu 1.5 jaar bezig zwanger te worden maar tot op heden nog niet gelukt. Ik heb van mijzelf uit geen eisprong dus ik gebruik clomid. Ik ben vandaag met ronde 4 begonnen. Verder gebruik ik elke maand ovu-testjes, daaruit blijkt dat ik ondanks de clomid niet elke maand een eisprong heb. :( Mijn eigen gyn kan verder niks voor ons betekenen en heeft ons doorgestuurd naar een fert arts. Ze zal wel beginnen over mijn gewicht maar daar is inmiddels al 10 kilo vanaf. De gyn had het over inseminatie omdat het zaad van mijn vriend ook traag is. We zullen het volgende week woensdag wel horen van de arts. Duimen jullie met mij mee dat ze niet over mijn gewicht begint? Of anders dat de 10 kilo die er al af is voldoende is om door te gaan in het taject?

Share This Page