overgewicht en zwanger willen worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by keina, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    He lieve meiden,

Ook ik heb (helaas) veel overgewicht... Mijn vriend en ik zijn nu begonnen aan onze 5e ICSI behandeling en het ziekenhuis wilde graag dat ik voor de behandelingen wat afval maar, het lukt me gewoon niet...Gelukkig mogen we gewoon doorgaan met de ICS behandelingen!
    Ik probeer nu in ieder geval gezond te blijven eten... Ik heb wel een regelmatige cyclus maar, ik blijf het gevoel houden dat ik er niet alles aan heb gedaan om zwanger te kunnen worden...

Meiden, heel veel sterkte en succes met (afvallen en) zwanger worden!

2. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo meiden,

Ook ik heb overgewicht (1.68m / 94 kg) en wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest. Ik kreeg in het ziekenhuis te horen dat ik eerst 10 kg af moest vallen voor wij in aanmerking kwamen voor KI. Ik was de laatste maand zo ontzettend bezig met het afvallen dat ik het zwanger raken even aan de kant gezet heb (voor zover je dat kunt natuurlijk!!). Nu was ik vorige week 5 dagen overtijd. Mijn vriend zei doe maar een test. Zo gezegd zo gedaan. En wat bleek, ben gewoon zwanger! ik geloof het nu nog niet helemaal. Heb ook al naar de gynaecoloog gebeld en we moeten 29 mei komen voor een echo. Denk dat ik het dan pas ga geloven. Zo spannend!
    Dus meiden ik hoop jullie hier een beetje hoop mee gegeven te hebben!! Ik wens jullie heeeeeel veel succes met afvallen en zwanger raken natuurlijk!!!

3. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

Mar 25, 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Hallo Meiden,

Ben blij te lezen dat er wel mensen gewoon zwanger worden met overgewicht.
    Ik baal de laatste tijd als een stekker want ik ben ondertussen al 3 mnd niet ongesteld geweest. Er is een echo van mijn eierstokken gemaakt maar die waren goed geen cystes oid.
    Verder durf ik niet meer naar de huisarts te gaan. Want laatste keer was het ook zo van ja komt door je gewicht en als je over 3 jaar nog bezig bent kom dan maar langs.
    3 jaar wachten? [-X ik weet gewoon niet meer wat te doen

4. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    @EyesOnly: tijd voor een andere huisarts misschien? Je moet daar toch gewoon normaal over kunnen praten? Ik lees ook veel dat 'men' snel overgewicht als oorzaak noemt, maar ik lees zo mogelijk nog vaker dat ook vrouwen met overgewicht normaal zwanger worden. Dus om het zomaar op het overgewicht af te schuiven vind ik veel te kort door de bocht. Mogelijk is er hormonaal iets mis en dat kan wel gerelateerd zijn aan overgewicht, maar het is toch wel het minste om daar in ieder geval onderzoek naar te doen.

Wel fijn dat je eierstokken goed zijn! Kunnen ze op een echo ook zien of ze verstopt zitten?

5. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

Mar 25, 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Dat zou ik niet weten. Maar ik denk dat het allemaal door de prikpil komt.
    Heb haar (de huisarts) toen gevraagd of het kwaad kon. Haar antwoord was nee.
    Nu was ik voor de prikpil niet aan de pil en had ik gewoon een menstruatie. Niet altijd zo regelmatig maar ze kwamen wel. Ondertussen weet ik het echt niet meer. Ben in dec gestopt met de prikpil, toen moest ik eigenlijk een nieuwe maar heb toen afgezegd. Heb tijdelijk de pil geslikt en daar ben ik begin januarie mee gestopt. 13 Feb netjes ongi geworden wel veel bruin/zwart en later gewoon bloed. En nu niets noppes nada :cry:

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Hey meiden, Succes allemaal met zwanger worden.
    Ik heb weer een positieve ervaring. Ik ben vorig jaar januari om medische redenen gestopt met de pil. In juli werd ik ongesteld (duurde dus even) en sinds die tijd hebben we om de klus datum heen plezier gehad. In januari hebben we ons toen blijkbaar vergist en raakte ik super gewenst dus zwanger (we hadden het voor het einde van het jaar 'gepland' voor zover dat kan). Eigenlijk dus de eerste ronde achteraf gezien.
    Ik heb begrepen dat een vrouw met overgewicht die gewoon sport en goed eet, veel gezonder kan zijn dan een slanke vrouw die niks doet en slecht eet maar gewoon niet aankomt. Als je lichaam van binnen gezond is zijn een paar extra kilo's niet erg. Ik heb een BMI van 36 trouwens.... Ik ben wel in de laatste maanden van 2008 10 kilo afgevallen. Of het heeft meegeholpen...? Kan ik niet bevestigen en niet ontkennen...

7. Nietje73

Nietje73 Nieuw lid

Jul 2, 2006
    2
    0
    0
    Zuid-Nederland
    Hallo allemaal,
    Ook hier een positief bericht. Ik had ook een flink overgewicht toen ik 3 jaar geleden zwanger werd van onze zoon. Ruim 115 kg bij een lengte van 1.69m. Ik heb een prima zwangerschap gehad, uiteindelijk bevallen met een keizersnede omdat de baby verkeerd lag. Ook na de keizersnede een supersnel herstel. Het enige minpunt van mijn zwangerschap was één van de gynaecologen die mij uiteindelijk ging begeleiden. Wat een hork! Toen ik voor het eerst bij hem kwam, kreeg ik i.p.v. een felicitatie de wind van voren. Wat voor een risico ik wel niet nam, voor mezelf en voor de baby. Ik ben huilend zijn spreekkamer uitgelopen en heb me een aantal dagen flink rot gevoeld. Maar kon het gelukkig van me af zetten, ook met hulp van de lieve verloskundige die ik had. "Ach meid, maak je niet druk, ik heb al veel meer meiden zoals jij begeleid". En nu ben ik alle zwangerschapskilo's weer kwijt, en dus nog te zwaar, en gaan we voor een tweede :D

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Naar een andere huisarts! Die is gek,dat zou ik echt niet accepteren.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Naar een andere huisarts! Die is gek,dat zou ik echt niet accepteren.

10. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Nog een bemoedigend verhaal dan...ik woog 113 kilo bij 1.67 meter (dus echt FORS overgewicht) toen ik in 2007 zwanger werd in de derde ronde. Ik ben wel altijd heel regelmatig ingesteld en voel de eisprong erg goed, dus dat helpt wel. Ik heb een prima zwangerschap gehad zonder complicaties met als resultaat een prachigte zoon...

Maar: ik was voor iets anders bij de huisarts kort voordat ik zwanger werd en toen zei ze wel dat als ik niet zwanger zou worden, het erg kon helpen om wat af te vallen. Dat zal ze niets voor niets zeggen denk ik...

Wat jou betreft Eyesonly: zoek een andere huisarts want drie jaar wachten slaat nergens op en moet je niet accepteren...dat is verspillen van zeer kostbare tijd! Niet doen, vraag de mening van een andere huisarts!

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat klopt ook wel,soms kan het helpen.bv als je pco hebt,ik vind alleen wel dat dat onderzocht moet worden en niet bij voorbaat al roepen dat het door overgewicht komt.Ik bedoel als je eileiders verstopt zitten of het zaad van je partner is niet goed kun je afvallen tot je een ons weegt maar zal niet helpen zwanger te worden.
    Ik had vroeger een huisarts waar ik heen ging omdat ik vaak last had van mijn knie ook,ik heb ooit een ongeluk gehad waarbij die beschadigd werd,ik moest afvallen.Uiteindelijk foto's gemaakt was heel wat anders aan de hand,geopereerd en nooit geen last meer gehad.Ik had dus kilo's kunnen afvallen maar dan was het niet over gegaan.
    We zeggen toch ook niet tegen iemand die rookt en met klachten van hoesten en keelpijn etc. bij de doktor komt,stop 1st maar met roken en dan kijken we es verder.

Sorry voor m'n verhaal maar soms word je er zo moe van he :(

Share This Page