Overgewicht en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door carma, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @

ohh wat lijkt me dat heerlijk als het regelmatig is.

uhh jah ik heb eigenlijk geen idee, ik vraag me af of ik überhaupt wel een eisprong heb, of iets in mijn baarmoeder of eileider wat de eitjes tegenhoud, ik weet het niet. misschien ligt het ook wel aan mijn man zijn zaad. nu weten we helemaal niets. en is het elke keer maar weer hopen, en wachten tot mijn ongie weer komt

Jah ik denk dat ik toch maar naar de huisarts ga met een doorverwijzing naar een ander ziekenhuis, de kans is root dat iik hetzelfde te horen krijg, maar we zien wel dan.

jah ik weet het :D maar jah.. hahaha

whahahaha jah ik ook hoor!

2. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ mariek : heb jij een regelmatige cyclus of niet?

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    bij mij is mijn cyclus ook altijd regelmatig geweest. inmiddels wel een aantal keren dat ik een dag eerder ongesteld ben geworden (zoals afgelopen cyclus) maar goed dat is niet erg.

ik weet dat je dit waarschijnlik niet leuk vind om te horen, maar dit hebben ze vorig jaar ook tegen mij gezegd, ik moest eerst 10% van mijn lichaamsgewicht verliezen en dan zouden ze wat doen. Je BMI is gewoon te hoog (dat van mij ook maar inmiddels wel 5 punten omlaag nu rond 35 en dat is het maximale wat hetmoet zijn om een vruchtbaarheidsbehandeling te krijgen).
    Wat je uiteraard wel kunt doen is via je huisarts de sperma van je partner laten onderzoeken. dan weet je in ieder geval hoe het daarmee staat.
    misschien vind je dit niet leuk om te horen, maar kan het helaas niet mooier maken dan het is. Wel weet ik dat er in nl ook klinieken zijn (particulier, maar wordt wel vergoed door je verzekering) die je misschien wel willen helpen. zou wellicht een optie zijn (er zit er in boxtel volgens mij 1).

Misschien is het voor jou een optie om je door een internist te laten helpen naar een gezonder gewicht (wat overigens niet altijd een operatie hoeft te beteken) en jezelf een jaar geeft en dan alsnog naar een gyneacoloog te gaan. wellicht als je die 10% van je gewicht afgevallen bent dat je cyclus dan ineens wel regelmatig is!

Dikke digitale knuffel (hoop dat je niet boos bent!)

4. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi HopeandFaith82,

Wellicht inderdaad verstandig om te kijken of dat jouw man z'n zaad goed is. Dat is dan in ieder geval uitgesloten en een geruststelling. Verder ben je al aan het afvallen. Wellicht dat accupunctuur je kan helpen. Die kunnen ook op het gebied van zwanger worden heel veel doen.

Afvallen tot een acceptabel BMI is natuurlijk het beste maar in sommige gevallen niet makkelijk (ook ik heb te veel pijn zeg maar om actief te bewegen). Een gezonde eetwijze en regelmatig bewegen en heel af en toe paardrijden helpt mij niet om voldoende af te vallen. Volgend jaar moet ik ook kijken of dat voldoende is om voor de tweede keer zwanger te kunnen worden.

Een internist zou je misschien wel kunnen helpen. In veel gevallen blijkt inderdaad dat je met een "gezond gewicht" sneller zwanger kunt worden. Echter bij mij (de eerste keer) ben ik met 1 lucky shot zwanger geworden. (kan dus echt, ook met overgewicht)

Succes!

Groetjes Jopa1000

5. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Natuurlijk ben ik niet boos.:D
    Ik weet in mijn achterhoofd ook wel dat je gelijk hebt.
    Alleen als ik een BMI van 35 wil hebben moet ik minstens 48 kilo kwijtraken. en dat duurt me gewoon veel te lang! ik zit nu op een BMI van 47,7 :(
    Maar jah als geen enkele gyn me wil helpen dan heb ik niet veel keus.

We kijken wel ff wat we nu doen. mijn man zijn zaad onderzoeken kan natuurlijk wel.

6. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden

Hmm accupunctuur, ik weet niet.. ik heb het niet zo op naalden.

7. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    gelukkig maar dat je niet boos bent. schrijvend kan zoiets soms heel anders overkomen dan dat je dingen bedoelt!

probeer het eens met kleine stapjes en eerst je 10% af te vallen (in 1 keer zo'n gewicht kwijtraken doe je toch niet). dat maakt dingen veel gemakkelijker! ben inmiddels zelf ook bijna 20 kg kwijt. woog zelf ook 130 toen ik voor de eerste keer bij de gyneacoloog was!

je kunt altijd nog kijken of een particuliere kliniek je wil helpen, zij werken op een andere manier. is natuurlijk altijd een mogelijkheid!

8. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    :) tnx. Ik ga mijn best doen.

9. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Een zwangerschap vind ik zelf erg zwaar voor je lichaam. Mariek73 heeft voor haar idee een goede zwangerschap gehad, maar dat betekend nog niet dat dat voor een ander met flink overgewicht ook zou zal zijn. Ik had een bmi van rond de 35 toen ik zwanger werd en de kilo`s vlogen er echt aan en bloeddruk is de hele zwangerschap aan de hoge kant geweest wat als gevolg had dat ik met 35 weken in het ziekenhuis terecht kwam en bedrust kreeg om het omlaag te krijgen, met 37 weken is mijn dochtertje met gel ingeleid. Ondanks dat het een grote baby met een mooi gewicht was merkte je toch de eerste periode dat ze niet zo sterk was.

Als ik weer zwanger word hoop ik dat ik dan wel de 40 weken kan halen. Ik vind ook dat ik aan de baby verplicht ben om deze zo`n goed mogelijke start te geven. Dat houd voor mij in niet roken (heb ik overigens nooit gedaan), geen alcohol (drink normaal ook al niet) en een gezond eetpatroon. Mijn zwangerschap is voor de rest heel goed verlopen, geen vocht vasthouden, weinig rug of bekkenklachten. Maar het jammer vond ik dat ik door mijn rare buik geen mooie ronde zwangerschapsbuik had, na de bevalling heb ik ook mensen gehoord die raar opkeken dat ik bevallen was, die dachten dat ik gewoon dikker weer was geworden.

Nu garandeerd een normaal gewicht natuurlijk ook niet een goede zwangerschap, maar het zal in de meeste gevallen toch voor jezelf een stuk minder zwaar zijn. En wat denk je van als de baby geboren is? Met flink overgewicht loop je toch meer risico bij een keizersnee. De meeste mensen met flink overgewicht die hebben ook niet zo`n hele goede conditie. Een baby verzorgen kost je veel energie, ik heb gelukkig een man die mij heel veel uit handen neemt en mij in het weekend de tijd geeft om extra te slapen zodat ik de rest van de week er weer tegen aan kan. En dan het spelen en tillen van de kleine, op de grond liggen spelen met je baby doe je ook niet zo makkelijk. Kijk nu maar eens welke dingen je nu al moeite mee hebt.

Ik wil in ieder geval eerst een hoop kilo`s weer kwijt voor wij er ook maar aan zouden denken voor een 2e te gaan en dan ben ik al 38 en hebt dus eigenlijk echt weinig tijd. Nu kan je wel zeggen van ja jij hebt er al eentje, maar onze dochter is voor ons ook een heel groot wonder. Wij hebben er 14 jaar over gedaan voordat ik opeens zwanger was. En dat was dus nadat ik flink wat kilo`s kwijt was. Wij hadden ons er al bij neergelegd dat er nooit kinderen zouden komen. Het krijgen van een kind is echt zo fantastisch en dat is voor mij al een stimulans om er voor te zorgen dat mijn gewicht weer richting die 35 bmi gaat, is het niet voor een 2e dan is het voor mijn dochter waar ik dan meer mee kan doen. Ik dieet trouwens niet, maar ik verander mijn eetgewoontes naar hoe het zou moeten en hoe ik eigenlijk de rest van mijn leven zou moeten blijven eten. Dus hier geen Sonja Bakker of dat nieuwe dieet uit de Telegraaf.

10. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    wat is het stil hier ;)

11. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden
    Ben ff weg geweest, het was een beetje druk
    Ik ben inmiddels 22 kilo kwijt, dus ik ga de goede kant op.

Mijn man en ik hebben besloten in het eerste kwartaal van 2010 weer een afspraak te maken bij de geertgen kliniek voor een 2de zwangerschap.
    Idd cindy 71 een dun lijf is geen garantie voor een goede zwangerschap
    Mijn dunne vriendinnen hebben een rottijd gehad terwijl ik er zo doorheen ben gefietst
    Ik ben aangekomen door mijn eigen fout (eten)
    Je kan wachten tot je een ons weegt (nooit) of het risico nemen, wij doen het laatste.
    Ivm met leeftijd moeten we nu een keuze maken.

Hopeandfaith als je nu zou willen kan je ook bellen met geertgen hoor.
    Het word gewoon vergoed (bij mij wel)

hoe gaat het met de rest van de meiden???

groetjes marieke

12. carma

carma Niet meer actief

O ja,
    Mijn lijf is nu zo snel aan het afvallen dat mijn hormoon huishouding een beetje door de war is
    Als het straks zover is en er is nog geen ongi dan krijg ik iets om het even op gang te brengen
    Mijn cyclus was voor de zwangerschap we redelijk regelmatig
    31/32 dgn
    Daarna netjes 8 wkn na de zwangerschap ongi geworden en dit 5 maanden lang en daarna was het weg
    Toen 5 maanden niks, ineens weer 2 maanden wel en nu weer niks
    HORMONEN (grrr), maar het komt wel goed
    Ondanks dat het een zaadprobleem was bij ons kreeg ik toch hormonen om zwanger te worden omdat zij dan een cyclus kunnen bepalen.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey mariek73

ik ben cindy en ben 25 jaar,1.73 en ong. 120 kilo.
    wij lopen sinds maart dit jaar ook bij het geertgen..

inmiddels hebben wij al 6 rondes gehad..
    de eerste met clomid 50mg deed niks.
    2de ronde clomid 100mg deed ook niks..
    3de ronde gonal-f en pregnyl..
    4de ronde gonal-f pregnyl wat uitliep op een vroege miskraam bij 4weken 6dagen.
    5de ronde g-f pregnyl op cd 28 geloof ik moeten stoppen met spuiten en beginnen met provera vanwege overstimulatie..
    6de ronde zit ik nu in de wachtweken ik mag 9 januarie testen van dr ruis...

het klopt bij geertgen doen ze absoluut niet moeilijk over gewicht..
    in de nieuwe wachtkamers hangen nu zelfs schilderijen met mooie dikke dames..dus ze zijn er voor iedereen dik dun lang en kort maakt niet uit..
    bmi zeggen ze wat is dat?? je komt hier voor een beeb dus je gaat met een beeb...

voor de andere dames het wordt bij cz met gewone basisverzekering al vergoedt...
    dus dames twijfel niet langer en bel....

heel veel succes en laat je niet gek maken door de gyns ladies...
    2010 wordt ons jaar!!!!

14. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ mariek : 22 kilo!! Wat goed man.
    in hoeveel tijd heb je dat voor elkaar gekregen? en hoe?

@ babyhope : Welkom!!

geertgen is voor ons een beetje te ver weg, wij wonen namelijk helemaal in het noorden.
    Ik heb ervoor gekozen om eerst te kijken hoe het afvallen lukt, tot nu toe lukt het aardig, al mag het altijd wel sneller.

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoi meiden,

Ik woog ook 130 kg toen ik zwanger raakte. Ik dacht door al die verhalen dat ik niet zo makkelijk zwanger kon raken. maar na 3 maanden was het al raak.
    Dus ook met een hoog bmi(toen 48,1) kun je zwanger raken.

Tot op heden gaat me zwangerschap heel erg goed. Behalve dan de veel voorkomende klachten maar die hebben dunne meiden ook.
    Alleen vond het wel vervelend dat ze bij de vk gelijk over je gewicht zeuren. Na een keer duidelijk geweest te zijn beginnen ze er nu niet meer over.
    De controle zijn steeds goed. Bloedruk is steeds 120/70 ijzer is goed en me suiker die ik vaker moet prikken is steeds 4,5.
    Ik weeg nu bij 32 weken 114 dus ben veel afgevallen tijdens de zwangerschap terwijl ik genoeg eet.

En dat je minder conditie hebt merk ik niets van hoor. Ik vind de zwangerschap ook niet echt zwaar. Alleen met het werken redde ik het niet maar dat komt omdat ik 10 uur per dag sta en dat merk je gewoon aan je banden enz.

Ik hoop dat dit jullie ook goede moed geeft dat je met een hoog bmi ook gewoon zwanger kunt worden.

Ik duim voor jullie dat iedereen snel zwanger is. Met hulp of zonder hulp.

16. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ ninja2: Fijn om te horen dat er ook hele goeie verhalen zijn over een hoog BMI en zwangerschap!
    En idd het doet je toch goed om het ff te horen!

17. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ja inderdaad prettig om te horen....
    hier nu inmmiddels echt 3 jaar bezig en nog steeds niet zwanger!

ik zou wel naar de geertgen kliniek willen alleen is Elsendorp net ff te ver weg (heb vroeger in Gemert gewoond.... toen zou het prima te doen zijn geweest!) zeker als je 3 keer moet komen voor echo oid...

mag bij mij in het ziekenhuis trouwens ook nog gewoon 3 keer een iui doen, maar twijfel of ik dit nu wil.
    eigenlijk zou het verstandiger zijn om me te gaan concentreren op het vinden van werk en afvallen ipv zwanger worden... maar die keuze vind ik wel heel moeilijk!

18. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik ben wensje, nieuw op het forum..las effe vluchtig jullie verhaal

Een tip voor de dames die snel moeten afvallen ivm iui/ivf/icsi

Het cabridge diet: doet wonderen op korte termijn (uit eigen ervaring)

weight watchers: ervaring uit omgeving

als jullie deze dieten al kennen of volgen sorryyy..maar jullie verhaal raakte me zo erg..dat ik effe wou reageren

heel veel sterkte en succes
    groetjes van Wensje

19. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    hoi hoi,
    ook ik heb ernstig overgewicht. vele verhalen gehoord dat je moeilijk zwanger kon worden en dit dus ook niet verstandig zou zijn om zwanger te raken.
    ik ben in jan 2009 gestopt met de pil, daarna x aantal maanden niet ongi geworden. Bij de gynocoloog geweest en er kwam dus uit eerst afvallen voordat ze echt wat voor mij konden doen. moest op een bmi van 35 of lager zitten.
    ik ben ondertussen ruim 17 kg kwijt. heb nu weer mijn ongi terug. Vrijwel een paar dagen nadat ik voor eerst bij de gyn was geweest.
    ik heb een hele onregelmatige cyclus. van 45 ging dat elke keer wel iets naar beneden. de laatste was 36 of 37 dagen.
    nu ben ik tot onze verbazing zwanger. Dit hadden we totaal nog niet verwacht. Maar het is super welkom.
    hopelijk verloopt onze zwangerschap goed. en krijgen we niet te veel gezeur bij de VK en echo maken (dit is apart bij mij) over mijn gewicht.

groetjes

20. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hallo meiden..!!

Ik hoop dat ik me ook bij jullie mag aansluiten :)
    Ik ben Jamie 22 jaar 1,76 lang en weeg ( heb al een maand of 6 niet meer op de WS gestaan maar toen woog ik ) iets meer als 90 kilo... Zal nu wel meer zijn dus gok ook 100 kilo Hihi.
    Ik zit nu in ronde 4 en heb sinds ik vorig jaar gestopt ben met de pil wel een regelmatige cylcus van 27/28 dagen..

De reden dat wij nu pas in ronde 4 zitten omdat we er in september pas echt voor gekozen hebben om er voor te gaan..

Deel Deze Pagina