Ben ik even blij dat ik dit onderwerp heb aangesneden. En ook ben ik blij met jullie reacties. Ik had dus net als Wendypas een discussie met mijn man. Hij wil zo graag dat ik afval ook voor de evt kleine. Je bent immers mobieler als je wat slanker bent. Mijn rug speelt ook mee. Maar ook ik heb er zelf minder problemen mee. En kan me er niet meer toe zetten om streng te zijn. Dat is bij mij de enige manier die werkt. Helemaal niks nemen. Ik kan geen maat houden, mijn hele leven al niet. Neem ik 1 dingetje, dan volgt er altijd meer. Al meerdere keren bij een dieetiste geweest, shake dieeten en ga zo maar door. @Merelleonie, Ik heb wel eens van mijn dieetiste gehoord dat als je vaak hebt gelijnd, je lichaam al snel op een soort stop stand gaat uit veiligheid. Daarom duurt het vaak langer voor er iets af is en moet er meer gedaan worden. Ik heb precies hetzelfde nu. Ik had eerst een shake dieet en ik kwam aan. Ik hield me er precies aan en bewoog genoeg... Dat was zo frustrerend dat ik ermee gestopt ben. Ik eet altijd wel gezond en gevarieerd van mezelf maar het zit em er bij in het snoepen en verjaardag ect. Ik ben een gezelligheids eter. En volgens mijn dieetiste een externe eter. Dit wil zeggen: zie ik iets lekkers of iemand die eet dan wil ik het gelijk ook en kan me niet beheersen. Zijn er hier meer dames die dit herkennen? Ik ben dus 1,62 en weeg 80 kilo nu.. En dames die al een kindje hebben, ging het gewicht er na de bevallig redelijke snel af? En wat deden jullie hier zoal voor? Ik ben erg bang dat ik weer zoveel zal aankomen tijdens mijn evt zwangerschap. Zoals jullie wellicht hebben gelezen kwam ik bij mijn eerste zwangerschap ongeveer 35 kilo aan.. Ik zou nu eigenlijk 65 kilo moeten wegen.. Maar met 70 ben ik ook al tevreden. Weeg 80 maar geen idee wat mijn bmi zou zijn. Ik zit in de rode zone volgens mijn dieetiste. Ook daar ben ik gestopt omdat het niet meer motiverend was. Ik kan door die rug en heel veel migraine niet veel sporten. Moet veel rust houden ect. Zijn er hier toevallig meer dames die met rug en of bekkenklachten en overgewicht hebben en graag een kindje willen??
Hoi Roos, ja ik herken wel het eea wat je zegt.Toen ik zwanger werd van de oudste had ik rugklachten (hernia), dat ging wonder boven wonder bijzonder goed tijdens de zwangerschap.Had nog minder last dan ervoor. Ik kwam niet extreem veel aan en was na de bevalling lichter dan daarvoor (ik heb en had wel heel veel overgewicht). Bekkeninstabiliteit had ik met lichte mate,het was niet heel ernstig en na de bevalling weer over. Bij de zwangerschap van de jongste ben ik meer aangekomen (wel vooral op het einde).Met m`n rug ging het inmiddels prima (voor de zwangerschap al).Bekkenklachten waren heel heftig en helaas niet na de bevalling over.Duurde ook wat langer voor ik op `het gewicht was van voor deze zwangerschap. Zou het voor jou niet iets zijn om begeleiding te blijven krijgen tijdens de zwangerschap?Zodat de kilo`s niet zo hard erbij komen?
Hey dames, Ik had een BMI van 41,6 en was in ronde 9 zwanger na een vmk ergens daarvoor. Helaas een MA geworden met 9 of 12 weken (rare menstruatie gehad). In september 2010 naar een gyn geweest die ons zomaar wegstuurde om 12 kilo af te vallen, want dan zou ik zo zwanger zijn...in februari (inmiddels 17 kilo kwijt) weer zwanger, maar weer een vmk met 5 weken. Sinds april weer bij een gyn en ze kunnen niets vinden, maar mijn cyclus is niet veranderd, op een eerdere eisprong na, en helaas nog steeds niet goed zwanger. Ik ken veel mensen die flink veel overgewicht hebben en gewoon snel en goed zwanger zijn. Helaas wordt er al snel alleen maar naar je BMI gekeken en als dat te hoog is, ben je helaas de pisang... Succes allemaal!
@Mykleti, Ja dat vind ik dus ook aan de ene kant wel raar. Maar ook wel weer begrijpelijk. Maar ik vond het best wel naar dat ze het zo makkelijk op dat gewicht gooit. En mijn problemen die los staan van het gewicht zo van tafel veegt en zegt dat ik eerst maar moet afvallen want daar zouden de problemen wel mee te maken hebben.. Ik heb altijd een goede cyclus gehad ook al toen ik zwaar was. Ik was maandag dus bij de huisarts om alles te bespreken. Ik heb 7 weken geleden mijn koperspiraal GEEN hormonen) eruit laten halen omdat ik 2,5 maand bloedde en hele erge kramp had. Ik vertrouwde het toen al niet, stom.. Toen het gekke ding er eindelijk uit was, werd ik niet meer ongesteld en had erge kramp, buikpijn ect. Dat klopt aan geen kant, zwanger ben ik ook niet. En het enige wat ik te horen was, ga maar afvallen dan komt alles goed.. Ik heb het er niet bij laten zitten en ben vandaag terug gegaan en heb een verwijzing voor de gyn gevraagt. Dit stond haar niet aan maar ze gaf hem. Ik kan pas over 3 weken terecht. Ben er niet gerust op. Wat als mijn huisarts die spiraal nou wel verkeerd geplaatst heeft. Het was me een geklungel toen. Ik ben bang dat ik niet vruchtbaar meer ben ofzo.
kom even langs op deze hyves hier staan verhalen op over mensen die met overgewicht zwanger zijn enz Kinderwens, en zwanger willen worden met (extreem) Overgewicht! Hyve - hyves.nl
Hej! Ik heb ook flink overgewicht maar loop sinds jan bij een dieeetiste van liv. Volgens haar maakt het tuurlijk wel uit hoe zwaar je bent. Maar niet dat je daar voor perse moet afvallen.Zolang je maar probeert om gezond te eten. Tijdens de zwangerschap mag je zoizo natuurlijk niet lijnen of crashen. Maar op je voeding letten is noodzakelijk. Ze zei ook dat wanneer ik zorgde dat ik voor elke zwangerschaps kilo er bij een kilo eraf heb ik gewoon met het voedingspatroon door kon gaan. Ik ben nu 6 kilo afgevallen en in april met de pil gestopt. Het is makkelijk om wanneer het niet lukt het af te schuiven op overgewicht..
Ik ben 30 kilo te zwaar. Mijn zoon was de eerste vrijpartij zonder anticonceptie raak. Drie weken na de bevalling had ik alweer een eisprong en gelijk regelmatige cyclus. Deze baby is dwars door het condoom heen. Ik ben met de gyn alweer anticonceptie aan het regelen, omdat we iets moeten vinden dat zwaar genoeg is en met bv kan. De minipil is voor mij niet befrouwbaar genoeg. Jouw ha moet niet zeuren, 12 kilo is helemaal niet veel!
De huisartsen en tevens sommige gynaecologen moeten niet zeuren over overgewicht etc. Altijd als een vrouw iets meer gewicht heeft dan normaal is, dan zeuren en klagen de artsen dat je moet afvallen. Ik zal niet zeggen dat overgewicht het zwanger worden duizend maal makkelijker maakt, dat zeker niet. Maar of het daadwerkelijk nou zo heel erg veel moeilijker is om zwanger te raken met overgewicht, daar twijfel ik aan. Immers, er zijn toch ook vrouwen die een perfect gewicht hebben en ook moeite hebben met zwanger worden ??!! Mijn zus heeft overgewicht 40 kg om precies te zijn. En die heeft kort op elkaar 2 prachtige dochters gebaard. Mijn vriendin heeft ook overgewicht een bmi van 32, en die hoeft bij wijze van spreken maar een keer onbeschermde geslachtsgemeenschap te hebben met haar man, en hoppaaaaaaaaaa, ze is weer zwanger. Zij heeft 3 kinderen gebaard in 4 jaar tijd. Het ene kind was er nog niet uit, of ze was alweer zwanger. Dus de artsen moet niet zeuren over overgewicht pffffff.
Ik heb zelf ook behoorlijk overgewicht (BMI van 41) en ben 36 Dus volgens de statitsieken (lees sommige artse) nagenoeg onvruchtbaar. Nou het was in de 2e ronde raak. Helaas is dat eind mei een miskraam geworden met 7 weken. Volgens de VK had dit niks te maken met mijn overgewicht. We zijn nu weer bezig in de 1e ronde na de MK. Dus het kan echt wel snel hoor.