centrum materna/etos zwanger worden/compleet mama

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lovelyme, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik keek toevallig bij de kruidvat even bij de medicijnen. Zag toen dat de centrum materna in de aanbieding is (50% korting), maar keek toen verder en zag zoveel andere dingen staan, compleet mama van davitamon.
    Ook heb ik hier de etos zwanger worden wel eens voorbij zien komen.

Mijn vraag is even welke van de bovenstaande pillen hebben jullie gebruikt toen jullie begonnen met jullie zwangerschapwens?
    Wij willen in mei stoppen met de pil en was me even aan het verdiepen in wat er allemaal te koop is. Of raden jullie aan om eerst alleen foliumzuur te gebruiken ( zoja welke dan of welk merk of welke juist niet?)

Alvast bedankt voor de informatie!!

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hay,

Ik heb zelf "puur mama" van VSM gekocht, maar op advies van de huisarts nu "Gravitamon". Ik weet niet zo goed waarom specifiek deze. Die van VSM heeft 100% van de aanbevolen dagelijks hoeveelheid van een aantal vitaminen en mineralen en foliumzuur 200%

Gravitamon alles 50%, behalve foliumzuur, die is namelijk ook 200%.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Als je gewoon goed en gevarierd eet is foliumzuur alleen voldoende hoor.

Ik slik momenteel Vitaal zwanger van Kruidvat. Daar zitten gewoon een hoop vitaminen en mineralen e.d in. Etos multi zwanger worden zou ik niet slikken, dat is rommel.

4. Nikita24

Nikita24 Lid

10 mrt 2010
    42
    0
    0
    Ik heb er ook aan zitten denken om extra vitamines te gaan slikken, maar ik lees best vaak hier dat er meiden zijn die daar een veel langere cyclus van hebben gekregen...
    Dus ook hier een twijfel gevalletje.....

Liefs

5. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Hoi!

Ik heb de eerste maand na het stoppen met de pil alleen foliumzuur geslikt, maar toen wij echt voor onze kinderwens gingen ben ik 'Compleet mama' van Davitamon gaan slikken.
    Zitten behalve foliumzuur ook nog wat extra vitamines in enzo! Nooit verkeerd zou ik zeggen...
    Lastig he, om een keuze te maken?!

6. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    een multivitamine slikken is nooit verkeerd, vooral omdat foliumzuur o.a. b12 en b6 nodig heeft om goed opgenomen te worden. ik mag niet alleen foliumzuur slikken omdat mijn b12 aan de lage kant is, (erfelijk..) en het problemen kan geven met opname van b11

Even gekopieerd van een andere site :)

Vitamine B12 is zowel voor als tijdens de zwangerschap belangrijk. Uit onderzoeken is gebleken dat een tekort aan vitamine B12 geassocieerd wordt met onvruchtbaarheid en miskramen, en ook met neurale buis defecten. Aan het belang van folium wordt tegenwoordig veel bekendheid gegeven (en terecht), om dezelfde redenen. Echter, indien er een tekort aan vitamine B12 bestaat, is suppletie met foliumzuur niet aan te raden, aangezien het neurologische klachten kan geven, en aangezien folium in het geval van een vitamine B12 tekort in het lichaam wordt "vastgezet" als inactief folium (methylfolaat), en dus niet werkzaam is.
    Een serum B12 waarde van ≤ 185 pmol/L wordt geassocieerd met een 3,5 maal grotere kans op spina bifida. Gebleken is dat moeders met een kind met spina bifida duidelijk lagere waarden van serum B12 hadden dan moeders met gezonde kinderen. (
    uit: Marginal maternal vitamin B12 status increases the risk of offspring with spina bifida Pascal M. W. Groenen MSc, Iris A. L. M. van Rooij PhD, Petronella G. M. Peer PhD, Rob H. Gooskens MD, PhD, Gerhard A. Zielhuis PhD and Régine P. M. Steegers-Theunissen MD, PhD UMC Nijmegen en UMC Utrecht)

Bron: Stichting B12 Tekort

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ja vind het echt heel erg moeilijk, er is zoveel!!
    Maar bedankt voor de tips zal er nog eens goed overnadenken wat het moet gaan worden!

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Waar baseer jij dat op Truus, dat de Etos zwanger worden pillen rommel zijn?

9. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hoi Hoi

Ik heb iets van 2 maanden Etos Zwanger worden geslikt. En dacht toen nou werkt prima... Maar toen ik stopte was mijn cyclus totaal in de war. Maarja of het daar dan ook van komt??

Hooop dat k nu weer een goeie cyclus heb!

Deel Deze Pagina