overgewicht en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lamiss, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 23Eline

23Eline Actief lid

Nov 21, 2010
    163
    0
    0
    Ik heb net meteen ff mijn BMI berekend en deze is 33.
    Wel obesitas (vreselijk woord). Ik hoop dat we snel een kleintje in onze armen mogen hebben.

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

mijn eerste zwangerschap woog ik 125 kg 1,73 lang
    3 de ronde zwanger
    tweede zwangerschap 1 ste ronde zwanger 120 kg mk 5 wkn
    3de zwangerschap 120 kg 4 de ronde zwanger

dus !

nu twee lekkere gezonde knullen , helaas nog steeds 117 kilo:)

ik heb altijd een cyclus gehad van 28 dagen

p.s
    ik had/heb 1 eierstok, endometriose, hoge bloeddruk (onder controle) een vleesboom in baarmoeder tijdens al mijn zwangerschappen
    en tijdens mijn laatste zwangerschap zw sch diabetes gehad oh en ik ben inmiddels bijna 40 jaar

dus nogmaals dus!

ik heb wel een vrouwelijke gynaecoloog

heel veel succes ermee

3. sweetangel1984

May 18, 2008
    42
    0
    0
    Den Bosch
    Hoi,

Ik ben ook best zwaar, heb ook een bmi van 30+.
    De eerste keer ging het te snel had ik zelf niet gedacht. was gespot met de pil en meteen de maand erna was ik zwanger. Mijn dochter is nu 2 jaar.
    En nu had ik een spiraaltje, die was waarschijnlijk gevallen, wanneer weet ik niet, maar ik was voor het laatst begin dec ongesteld en daarna niet meer nu ben ik 11 wk zwanger.
    En dat met een gewicht van 97 kilo in dec, maar nu nog geen kilo's aan gekomen ik weeg nu 89 kilo.

succes nog

4. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    jeetje wat een botte boer zeg...
    Ik was bij mijn zoontje ruim 15kg te zwaar, nu net 15kg afgevallen maar nog steeds rond de 90kg met een lengte van 1.68mtr dus ja, ook veel te zwaar..
    Helaas hebben wij een mk gehad, maar bij mijn zoontje was het in 2maanden raak en totaal geen complicaties gehad..nu gaat t wat moeilijker maar dat heeft volgens mij geen ruk met mijn gewicht te maken..
    Kan me er zoo boos over maken...tuurlijk is het beter een gezond bmi te hebben, maar vraag je dan zelf om een miskraam...
    Ik zou zeggen, op zoek naar een andere gyn!

5. Lamiss

Lamiss Lid

May 13, 2010
    34
    0
    0
    Bedankt dames, ik lees jullie berichten met veel hoop en veel tranen! Dit doet me echt goed, en de schuldgevoelens beginnen te verdwijnen!

Ik woon namelijk in Belgie, misschien is het iets Belgisch? hahaha

Maar goed, ik heb nu een andere gynea een vrouw en hoop dat ze niet over mijn gewicht gaat beginnen.

Super super super bedankt voor jullie reacties!

6. mama86

mama86 Actief lid

Apr 16, 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi hoi,

Ik ben altijd te zwaar geweest. Mijn bmi is nu 33. Half jaar geleden een mk gehad bij 10 weken. Hakte er vreselijk in. Probeer nu zwanger te worden, maar lukt niet. De uitgerekende datum nadert ook steeds meer van de mk, dus emotioneel vind ik het heel zwaar.
    Bij mijn eerste had ik een begin bmi van 31 en eindigde ik op 35. Nooit een gyn gezien. Geen enkele complicatie gehad. Wel in zkh bevallen, omdat Tristan 3.5 week te vroeg kwam.
    Ik ben nu bezig met afvallen en wil graag terug naar 70 kg. Ben nu 84 kg, bij 1.58 m.
    Wat ik wel had, was dat mijn buik dikker leek dan andere zwangere vrouwen. Dus ik moest nog 2 maanden en dan vroegen mensen aan mij of ik al bijna uitgerekend was...

7. Tanya

Tanya Bekend lid

Jul 27, 2010
    668
    0
    0
    Onzin. Heb echt vet veel overgewicht (ik zal nu even niet zeggen wat ik precies weeg, maar meer dan 30 kilo teveel) en ik was de eerste keer precies met een jaar zwanger en nu met 10 maanden. Dat is echt heel netjes, ook voor "gewone" slanke vrouwen. Dus.... onzin. Het ligt echt aan de persoon. Sterkte en niet opgeven!

8. Visje86

Visje86 Lid

Jun 22, 2010
    52
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook overgewicht ben ruim 20 kg te zwaar.. had wel een langere cyclus van 34 dagen maar was in de 8ste ronde wel zwanger! Maak je geen zorgen! ik wens je veel succes!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat een klinkklare onzin. Er zijn wel wat aanwijzingen dat je hormonen in disbalans kunnen zijn bij overgewicht ( maar dat merk je echt wel aan je cyclus!) en verder ken ik vrij veel dikke moeders, dus en die hebben geen draagmoeder gebruikt ;)

Met een BMI van 40+ heb ik ook een goede zwangerschap en complicatie-loze turbo bevalling gehad.

10. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

Jul 10, 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Wat een onzin ja.... Tjonge jonge dat gezeik ook atlijd over je gewicht. HIer ook een wat zwaardere mama. Van mijn zoontje was ik de derde ronde zwanger en heb een comleet probleemloze zwangerschap gehad en een super bevalling. Helaas in het ziekenhuis, maar dat had niets met mijn gewicht te maken. Zoonlief's hoofdje bewoog terug toen de vk voelde hoe ver ik was. Dus voor alle zekerheid naar het ziekenhuis gegaan. Om half 6 in de avond daar aangekomen, en om half 10 diezelfde avond lag ik in mijn eigen bed met zoonlief aan mijn borst. Bij de tweede zwangerschap was ik ook in de derde ronde zwanger, en met 8 weken een goede echo gehad. Helaas is dit bij 11 weken misgegaan. En nu weer in de derde ronde na de miskraam... Maar ik het nooit iets te horen gekregen over mijn gewicht. Bij onze vk hoeft niemand op de weegschaal te staan, alleen de 1e keer zodat ze het bmi invullen wat hun gebruiken om een extra bloedtest te doen in de 30ste week ivm zwangerschapssuiker enzo. Prima een extra test om zeker te zijn dat alles in orde is.

11. Veroontje81

Mar 19, 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hoi dames,

Ik heb ook overgewicht en eigenlijk al heel mijn hele leven een onregelmatige cyclus. Nou willen mijn man en ik heel graag een kindje is afvallen dan raadzaam??? Want mijn eerste zoontje is namelijk door de pil heen gekomen maar toen had ik ook overgewicht niet net als nu toen woog ik 90 kilo en nu 110 zou dat er iets te maken kunnen hebben??

Graag jullie advies ...

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Tsja, dat blijft een moeilijke, want klaarblijkelijk kun je met overgewicht wel goed zwanger worden. Nu ben je natuurlijk wel 20 kg zwaarder dan voorheen én heb je een onregelmatige cyclus, waardoor hulp krijgen zeker moeilijk wordt. Ik zou wel proberen iets af te vallen, maar dan wel met behulp bv van een diëtist aangezien er teveel afvalstoffen in je lichaam komen wanneer je te snel afvalt. Dat is weer slecht voor een eventuele zwangerschap.

Succes!

13. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

Nov 25, 2008
    654
    0
    0
    Ik zag dit onderwerp en moest even reageren, overgewicht als reden van niet zwanger worden, ik ben geen medicus en ik geloof best dat het er iets mee te maken kan hebben, maar die boute uitspraken zijn echt onzin.
    Ik heb een bmi van ruim 31 en een kerngezonde dochter op de wereld gezet, weinig last gehad van mijn zwangerschap. Ik was eerste ronde zwanger, dit heeft geresulteerd in een miskraam, toen heb ik bewust een ronde gewacht en de ronde erop was ik zwanger van mijn dochter.
    Ze was wel heel groot, met overgewicht te maken, ik weet het niet mijn moeder had ook grote kinderen en die was heel slank in die tijd. Ik had geen zwangerschapssuiker of verhoogde bloeddruk. Ik was wel veel aangekomen, maar een jaar later is alles en meer eraf.
    Tuurlijk is het gezonder om geen overgewicht te hebben, maar laat je niet gek maken.
    Mijn dochter is nu trouwens qua gewicht iets onder het gemiddelde en qua lengte ook, dus ook geboortegewicht zegt niet alles. Het is een super vrolijk, fanatiek en bewegelijk meisje.

14. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    127
    63
    zuid holland
    Hallo, ik heb ook een overgewicht van ong 25 a 30 kilo. Slecht ik weet het'. Was in de vijfde ronde zwanger. Ben helaas met 21,5 weken bevallen, maar dat heeft niks met overgewicht te maken. Mijn cyclus is ook altijd gewoon normaal geweest dus denk niet dat overgewicht heel erg bepalend is of dat het lukt.

15. Veroontje81

Mar 19, 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Dames bedankt voor de reactie .... Ik moet sowieso afvallen om het feit dat ik Artrose heb in beide voeten en we gaan gewoon aan de slag het enige waar ik mee zit is die onregelmatige cyclus.
    Dit heb ik altijd al gehad ( ook toen ik geen overgewicht had ) en ben bij de 1e door de pil zwanger geraak (soms weleens vergeten :)) maar woog toen 90 kilo. Dus ja hoe kan ik dan berekenen wanneer ik mijn ovulatie heb. Ik had namelijk 2 maart ongesteld moeten worden maar ben het niet geworden nou moet ik a.s woensdag 23 maart weer ongesteld worden uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen omdat ik vanaf november elke keer een cyclus van 28 dagen had dus ja ben een beetje in de war.

Wie kan mij helpen ??????????

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Als je gaat temperaturen leer je je cyclus kennen. Dan weet je weliswaar pas ná je ei dat het is gesprongen, maar dan leer je ook de reacties van je lichaam kennen ( slijmproductie etc). je kunt ook nog met ovutesten gaan wewrken, dan weet je wanneer je de grootste kans maakt om zwanger te worden.

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ik kreeg echt weer helemaal een naar gevoel na het lezen van de opmerking van die gyn.. Ben namelijk ook flink te zwaar maar heb wel een regelmatige cyclus..
    Thanks allemaal voor jullie reacties, voel me iig weer een stuk beter!

En ik heb ook weleens gehoord dat een goed isolatielaagje helemaal niet verkeerd is :p

Hopen dat wij mooie volle dames ook snel kunnen gaan moederen ;)

18. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben 1.78, ik weeg rond de 100 kilo. Ik heb vooral vet rondom mijn buik. Ik was na drie maanden en vier maanden zwanger.

19. Lamiss

Lamiss Lid

May 13, 2010
    34
    0
    0
    Ik word gelukkig wel regelematig ongesteld. Nu ga ik weer beginnen (pogin 1979897761) met dieeten.

20. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb een bmi van 32 en zwanger worden lukt hier nu ook niet. Heb een dochter van 2, was van haar in ronde 3 zwanger en mijn bmi was toen 28. Ben nu sinds 2 weken bij een diëtiste en volg een programma bij de sportschool want ik begin nu toch wel te denken dat het mede aan mijn overgewicht ligt dat ik niet zwanger raak (zijn al meer dan een jaar bezig :().

Dus overgewicht en zwanger worden: kan kloppen dat dat niet echt goed samen gaan. Maar een miskraam en overgewicht heeft echt totaal niks met elkaar te maken!!

Share This Page