Zelf ben ik 1.72 en weeg 106 kilo dus een behoorlijk overgewicht. Net zoals iemand anders al schreef toen ik een redelijk normaal gewicht had was ik onregelmatig ongesteld. Hoe het nu zal zijn weet ik nog niet omdat ik deze week voor het eerst ongesteld ben geworden sinds ik ben gestopt met de prikpil. Ik probeer het allemaal maar een beetje over me heen te laten komen. Piglet
Juist bij een onregelmatige cyclus of PCO en daarbij overgewicht, is het verstandig om af te vallen. Een huisarts die zegt dat je je meer zorgen moet maken om PCO dan om overgewicht, vind ik een beetje raar. Door overgewicht kan je ook PCO krijgen, de PCO zou kunnen verdwijnen als je afvalt. Dus dat zou ik eerste proberen voordat je naar de gynaecoloog gaat, die adviseert vaak toch om af te vallen, dan kan je ze beter een stapje voor zijn. Ik vind het Sonja Bakker dieet trouwens een goed dieet, maar je moet er inderdaad wel bij bewegen en iets extra eten, zodat je stofwisseling goed blijft. Toen ik er mee was gestopt toen ik zwanger was, ben ik echt niet zoveel aangekomen (nu 4 kilo totaal). Het is inderdaad niet zo dat iedereen met overgewicht moeizaam zwanger wordt, maar je kan het beter een stapje voor zijn. Zodra je zwanger wil worden, is het vaak lastig om af te vallen, ik vond het ook heel moeilijk om me er toe te zetten. Hetzelfde vind ik eigenlijk voor stoppen met roken, ook doen voordat je zwanger wil worden. groetjes, Snoopy
Hallo Iedereen, Ikzelf heb ook overgewicht.. nu nog beetje maar drie jaar terug behoorlijk.. ben toen 30 kilo afgevallen met het EGA dieet, dit is goed vol te houden en gezond en als je zwanger bent mag je dit met kleine aanpassing (je eet natuurlijk toch voor twee)gewoon blijven doen! Trouwens als je aan het lijnen bent dan kan je menstruatie uitblijven omdat er in je vetcellen veel hormonen opgeslagen liggen en deze komen door afvallen vrij in je lichaam! Ook kun je dus meer ongi klachten hebben zonder dat je ongi bent... Ikzelf heb hier toen ook veeeeel last van gehad.. hoofdpijn werd minder maar andere klachten veel erger...Na paar maanden zijn die hormonen weer gestabiliseerd en komt je ongi weer goed op gang.. Succes allemaal! Liefs Gina
Ik ben 1.67 en weeg 82 kilo. Ik woog een aantal maandjes geleden nog 91, dus ben super blij met dit gewicht.
hey dames ik heb ook een flink overgewicht.. weeg met mijn 1.83 m toch ook nog 100 kg. Dus te veel. Dit heeft mij echter niet belemmerd bij het zwanger worden. Bij mijn eerste zwangerschap was ik meteen de 1e ronde zwanger.. helaas liep dit uit op een miskraam, maar ik ben gecuretteerd en meteen daarna weer aangeteld! dus beide keren de eerste ronde! En zie mijn banner... alles lijkt nu goed te gaan! Liefs Sizzel
Bedankt voor jullie reacties! maar ik lees allemaal nieuwe dieeten! Ega-dieet!? Drukke dames dieet? Waar kan je deze vinden? Wat moet je dan doen? Ik wil ook een paar keer per week sporten, kan gratis fitnessen op de zaak, maar omdat ik overdag al lijn en niet zo heel veel eet ben ik aan het eind van de dag vaak licht in mijn hoofd op heb hoofdpijn waardoor ik me er echt niet toe kan zetten om te gaan.... Bij mij werkt alles echt averechts, als ik me k*t voel omdat ik zo dik ben ga ik juist eten....en tja daar wordt ik niet slanker van! Mijn cyclus is altijd prima geweest, buiten de pil, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken... We wachten of!
ps. gister geheel onverwacht mijn vrijgezelle feestje gehad van al mn collega's! echt zo gezellig geweest!
meid, weinig eten wordt je juist dik van.. je moet gezond en vaak eten daar wordt je spijsvertering sneller van! kijk eens bij www.eganederland.nl en als deze niet goed is dan ega ff googlen! Is echt goed! als je duizelig enzo wordt dan eet je echt te weinig! Liefs
Ik ben ook te zwaar.. zo'n 20 kilo. Maar mijn cyclus is wel regelmatig. Ik ga niet meer snoepen. Ik had in de vakantie vreselijk last van vocht in mijn voeten en ik denk dat dat is dat ik te zwaar ben. Je sleept het toch steeds met je mee. Ik heb een foto gemaakt van de voeten en die ga ik overal ophangen. Ik wil dit niet meer! Wel is inderdaad lastig het afvallen tijdens de zwangerschap heb ik gehoord want in vetten zitten allerlei giftige stoffen opgeslagen. Maar goed ik ben toch nog niet zwanger dus tot die tijd ga ik ervoor! O ja ik heb een tijdje bij een dietist gelopen en te weinig eten is heet erg slecht voor je lichaam. Je motor pruteld dan in plaats van goed lopen! Je moet goed eten! 400 ml calcium, 5 boterhammen, 2 stuks fruit, 200 gr groente, 100 gr vlees, 3-4 aardappelen. SUCCES Gr jen
Ik kwam daardoor in 3 maanden 8 kilo aan. Weinig eten is echt niet goed. Je lichaam gaat alles wat hij binnen krijgt opslaan als vet omdat het niet weet wanneer het aangevuld gaat worden. Ik heb ook 3 weken een eiwitrijk dieet gehad, waarnaar ik nog eens 2 kilo kwijt was.
Toen mijn zusje en moeder bij een diëtist kwamen, kregen ze alletwee te horen dat ze in eerste instantie meer moesten gaan eten ipv minder. Als je langdurig lijnt door te weinig te eten wordt je lichaam lui. Het gaat dan namelijk denken dat er te weinig eten is en het gaat voorzichtig verbranden. Als je dan een keertje wat meer eet, slaat je lichaam het meteen weer op als vet. Als je echt wilt afvallen moet je regelmatig eten. 3 maaltijden per dag en 2 tussendoortjes in de vorm van fruit en groente. De maaltijden moet je bewust eten en er de tijd voor nemen. Mensen die bijvoorbeeld tv kijken of lezen tijdens het eten, eten sneller en meer. Daarnaast moet je zoveel mogelijk ongezonde tussendoortjes laten staan. Chips en chocolade, maar ook frisdrank. Probeer zoveel mogelijk water te drinken. Dit spoelt namelijk ook. Het is beter om de light producten te laten staan. Deze zijn namelijk helemaal niet goed voor je lichaam. Beter 1 keer een stuk goede chocola, dan 10 keer chemische namaakproducten. Probeer bewust te eten en te genieten als je een keer een ijsje neemt. Dan voel je je namelijk niet mislukt als je dat ijsje eet, maar dan heb jij macht over je eten, ipv je eten over jou. En vooral, bedenk dat afvallen nooit iets is wat je even kan doen. Het duurt 7 jaar voordat de vetcellen die je hebt opgebouwd echt afgebroken zijn en niet alleen leeggelopen. Dat betekent dat je lange tijd extra kwetsbaar bent om aan te komen. Pas dus echt je leefwijze aan op een manier die je kunt volhouden. Pak de trap ipv de lift. Dit is veel makkelijker vol te houden dan jezelf nu voornemen elke dag een uur te gaan hardlopen. Als je echt gaat sporten, wat natuurlijk hartstikke goed is, kies dan iets wat je leuk vindt en daardoor beter kan volhouden.