Overgewicht en zwanger worden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilja27, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja, bij onze eerste was ik 25 kg afgevallen en woog nog 95 kg. Ik werd toen na 2 jaar zwanger.
    De kilo's vlogen er tijdens de zwangerschap weer aan. Na de bevalling woog ik dus meer dan voor het afvallen.
    Op een gegeven moment wilde ik weer afvallen, maar merkte dat de borstvoeding direct stopte! Mijn lichaam had dus echt meer nodig. Na 2 jaar bv wilde ik stoppen en gaan afvallen.
    Maar we wilden ook graag voor een tweede kindje. Ronde 1 raak :p. Dus van het afvallen is niets gekomen, dochter was 21 mnd.

Door de te hoge bmi sta ik vanaf week 20 onder controle van een gynaecoloog. Mag dus vaak turen naar bib.

2. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn bloeddruk was de vorige zwangerschap prima, en ook geen diabetes. Vandaag heb ik weer de suikertest.

3. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Voordat ik zwanger werd (dit heeft 1 jaar geduurd) had ik een bmi van 35 (105 kg)!! Misschien dat dat een van de redenen was dat het langer duurde!

Weet wel dat vrouwen met overgewicht meer kans hebben om een hoge bloeddruk te krijgen tijdens de zwangerschap, diabetes, toch meer kans hebben op zwangerschapsvergiftiging en ook (wordt beweerd) dat vrouwen met overgewicht een grotere kans hebben op een miskraam (hiervan heb ik eigenlijk geen idee of dit echt waar is!)

Ik had tijdens de zwangerschap een veel te hoge bloeddruk, geen zwangerschapsvergiftiging..
    Inmiddels 4 maanden na de bevalling een bmi van 30 (91 kg)

Maar ik wil echt vooropstellen dat je met overgewicht ook een gezonde zwangerschap kan hebben, zonder complicaties! Is echt per persoon verschillend!.
    Hoop dat je snel zwanger mag zijn :)

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Onze eerste dochter is via de Mmm geboren (PCO)
    Nu ben ik spontaan zwanger terwijl we er niet mee bezig waren met een hele onregelmatige cyclus met een BMI van 30/31

Deel Deze Pagina